..: Nachrichten und Artikel - Německo :..

Berlin - Před půl rokem bylo uvedeno do provozu tzv. noční ICE, které spojovalo Berlín s Hamburkem, podle článku „Berliener Morgenpost“ je již dnes jisté, že se nebude zavádět žádný další noční vysokorychlostní spoj. Počty přepravených cestujících neodpovídaly očekáváním DB. Zajímavostí je, že tento vlak jezdí pouze v jednom směru (ICE 1700 Berlin – Hamburg, v opačném směru nejezdí žádný v nočních hodinách) a současně urazí nejkratší trasu ze všech vlaků ICE v Německu.

Autor: CSPSV

Leipzig - Německé dráhy (DB) by mohly podle slov spolkového ministra dopravy Manfreda Stolpeho (SPD) vstoupit na burzu nejdříve v roce 2007. V deníku „Leipziger Volkszeitung“ Stolpe vyjádřil pochybnosti o prohlášeních šéfa DB H. Mehdorna, který předpokládá vstup na burzu již v roce 2006. „Šéf DB je nyní na dobré cestě, ale rok 2006 považuji za nerealistický“, řekl ministr.

ilustrační fotoEvropa - aktualizováno 19:25
S velkou vodou v jižním Německu, Rakousku a Švýcarsku bojují stovky hasičů, vojáků i policistů. Povodně již zčásti ochromily provoz na silnicích i na železnici.

Německo - Škody až 7 milionů € by mohly vzniknout koncernu Bombardier. Podle deníku die Welt a magazínu Tagesspiegel stála za špionáží německá firma RO-MA GmbH, která dodává náhradní díly. Firma získávala informace, aby mola nabídnout nižší ceny než Bombardier. K tomu posloužil bývalý zaměstnanec Bombardieru, který byl následně zadržen a dán do vazby. Vedení Bombardieru mělo již delší dobu podezření z úniku informací z dílen v Hennigsdorfu. Špion dostal od „zadavatele“ za vykonání služby pětimístnou sumu v eurech.

Rügen - V neděli 14.8.2005 došlo ke srážce 2 parních vlaků Rasender Roland na největším německém ostrově Rujána. Při nehodě bylo zraněno 27 lidí, z toho 3 těžce a 24 lehce. 17 cestujících bylo přepraveno do nemocnice v okresním městě Bergen. 63letý strojvedoucí zpozoroval krátce před nehodou špatně nastavenou výhybku a narazil tak do protijedoucího vlaku, i přesto že zatáhl za záchrannou brzdu. Nehoda se dotkla 70 cestujících, zejména turistů. Pozdě odpoledne byl znovu obnoven provoz, ale 10 parů vlaků je dočasně zrušeno, neboť ze 4 párů vlaků jsou v provozu jen 2. Úzkorozchodná železnice Rasender Roland slaví v letošním roce 110 let provozu, je 24 km dlouhá a jezdí mezi mesty Göhren a Lauterbach Mole. Je to poslední čast byvalé 97,3 km dlouhé železniční sitě na Rujáně. Maximální rychlost vlaku je 30 km/h a trasu vlak urazí zhruba za 90 minut. Kromě úzkorozchodné železnice vedou na Rujánu z hanzovního města Stralsund 2 železniční tratě RB 13 a RB 14 v úseku Stralsund - Bergen - Sassnitz a Stralsund - Bergen - Ostseebad Binz, na kterých jezdí vlaky DB AG a trať Bergen - Putbus - Lauterbach, kde své spoje provozuje OME "Ostmecklenburgische Eisenbahn". Železniční trať do Sassnitzu má velký význam pro nákladní dopravu, která je směřována do přístavu Neu Mukran a dále pak jezdí vlaky na trajektu do Skandinávie.

s přispěním -ps-

DB - „Úspěch InterRegií je opakovatelný“, to tvrdí vědci z oblasti dopravy, poté co DB v minulém roce zrušily tento druh spojů. Předložen byl také balík návrhů, jak by měla být nová InterRegia financována. Transnet tento počin velice vítá. Po zrušení této kategorie vlaků zmizela velice atraktivní nabídka pro cestující. Rozdíl oproti vlakům nebyl pouze v barvě (IC s červeným pruhem přes okna, dnes slabý červený pod okny a IR s modrým pruhem pod okny), ale také v typech vozů (IC z velké části Bmpz a IR Bimz) či cenách za přepravu. InterRegia plnila funkci spojky mezi dálkovou a příměstskou dopravou. Ke konci provozu IR se trasy prodlužovaly a byl tak nabourán hlavní smysl (př. IR z Konstanz do Stralsundu). Zastánci projektu obnovy Interregií tvrdí, že více než polovina cestujících by dala přednost tomuto typu vlaku před ICE.

Autor: CSPSV

Berlin - Během prezentace výsledků hospodaření DB za první pololetí roku 2005 (10.8.2008), vyjádřil H. Mehdorn plán DB, zvýšil ceny za přepravu. Údajným důvodem je zvýšení ceny ropy na světových trzích, na což musí i dráha reagovat. K poslednímu plošnému zvýšení cen došlo v roce 2004 (pro příklad: Bad Schandau - Berlin a zpět pro 2 osoby se slevami SP50 a Mitfahrerrabatt v roce 2003 za 46,80€, nyní 54,00€). Předpokládá se, že ceny budou růst i v následujících letech.

Autor: CSPSV

Berlin - V jinak tradičně slabém 1. pololetí vykázala DB zisk ve výši 35 milionů €. Toto sdělil mluvčí DB při včerejší tiskové konferenci v Berlíně. Ve stejném období minulého roku zveřejnila ztrátu 62 milionů €. Letošní obrat se zvýšil o 4,2% na 12,1 miliardy €. Důvody tohoto vynikajícího výsledku je narůstající prodej jízdenek v dálkové přepravě a vysoké výnosy dceřiné spediční společnosti Schenker.

graf je pouze ilustrační

10.8.2005 - 16:02 - Siemens vyhrál soutěž na výrobu lokomotiv pro Litvu

Erlangen - Siemens Transportation Systems dodá litevské železnici 34 dieselových lokomotiv v celkové hodnotě 120 milionů €. Smlouva, která byla uzavřena koncem července obsahuje také opci na dodávku dalších 10 lokomotiv. Tyto dieselové lokomotivy (typu DE 20) vyvinou výkon až 2000 kW a umožňují jezdit rychlostí 120km/h. Všechny lokomotivy budou vyrobeny v dílnách Siemensu v Mnichově. Objednávka by měla být dokončena k předání do roku 2007, resp. 2009. Lokomotivy budou využívat novou platformu „Eurorunner“, která byla vyvinuta Siemensem.

709.4ČMKS - V červenci letošního roku byla německé společnosti Vattenfall Europe Mining AG Spremberg (VEM) předána do jednoměsíčního pronájmu nová posunovací lokomotiva 709.401 z produkce ČMKS. Lokomotiva bude nasazena na vlečkovém provozu Schwarze Pumpe. Pro lokomotivu 709.401 je tento pronájem další etapou náročného zkušebního provozu před schválením typu.

Celá zpráva : ČMKS

Berlin - Německé dálkové vlaky jsou co se týče komfortu a servisu evropská špička. K tomuto výsledku došla agentura Actima AG. Průzkumu se podrobilo 29 společností (nejen železničních) z 21 evropských zemí. „Studie ukazuje, že se investice do moderní flotily ICE a nového konceptu servisu vyplatily“. Vysoká úroveň komfortu je zřetelná zvláště při porovnání a letadlem. Toto bude dlouhodobě přivádět nové zákazníky“, sdělil Karl-Peter Naumann, spolkový předseda svazu cestujících „Pro Bahn“. „Proto je důležité udržet nynější standardy a podle možností je dále rozšiřovat“. Nejlepší jednotlivá hodnocení se týkaly jednotek ICE3, ICE-T a ICE2. Studie zahrnovala 18 měsíční testy, během kterých bylo provedeno 128 zkušebních jízd, dále vyhodnocování informačního materiálu, čistota, rozhovory se zaměstnanci a další. Vyhodnoceno bylo 33 kritérií, týkajících se komfortu a servisu. Při průzkumech byl kladen důraz na Catering či gastronomické koncepty. Testována byla také nabídka informací, telekomunikací, internetu a zábavných programů. Doporučení do budoucna u vlaků se týkalo pouze rezervačních služeb a informací. U položky pohodlí vlak naprosto převálcoval letadla i autobusy.

Autor: CSPSV

6.8.2005 - 14:28 - NS objednají příměstské vlaky u Bombardieru a Siemensu

Bombardier Transportation a Siemens Transportation Systems společně získaly objednávku spoelčnosti NS (Nederlandse Spoorwegen) na dodávku 18 čtyřvozových a 17 šestivozových elektrických jednotek. Celková hodnota objednávky činí 248 milionů €, podíl Bombardieru je asi 104 milionů €. Dodávka jednotek je plánována na září 2008 a říjen 2009. Smlouva obsahuje také opci na dodávku dalších jednotek. Součástí smlouvy je ujednání o dodávání náhradních dílů po dobu příštích 10 let. Konečná montáž bude provedena v dílnách Bombardieru v německých Cáchách, Siemens jako partner bude většinu výroby provádět v dílnách v Krefeldu-Uerdingenu. Nejvyšší rychlost jednotek bude 160 km/h.

Autor: CSPSV

Berlin - Před pěti lety začínala Bahn TV jako zaměstnanecká televize a nyní nabízí široké spektrum informací i pro veřejnost. Od května 2005 je tato televize s ryze železniční tématikou veřejným vysílatelem a od 1. srpna lze také využívat teletext. Vysílacím jazykem je němčina. Bahn TV lze naladit na satelitu Astra digital 19,2° East (Frequency: 12.633 MHz, Transponder: 113, FEC: 5/6, Symbolrate: 22 Mbit, RS: 188/204)

Autor: CSPSV

5.8.2005 - 11:10 - Údajná bomba ve vlaku z Frankfurtu nad Mohanem do Paříže

Reims / AFP - Údajný výskyt bomby ve vlaku z Frankfurtu nad Mohanem do Paříže ve čtvrtek odpoledne vedl k částečnému přerušení dopravy u SNCF. Jak sdělil mluvčí SNCF, vlak musel kolem 16. hodiny zastavit v Epernay u Remeše. Všichni cestující museli opustit vlak, ten byl poté důkladně prohledán. Vedle EC 54, které vyráželo z Frankfurtu v 10:43, zůstalo stát dalších 7 vlaků v Paříži, Marne a Aisne (správní okrsky). Postiženy byly tratě Paříž – Mnichov, Paříž – Remeš a Paříž – Méty.

Berlin - 59 vlaků první generace ICE dostane nový design. První modernizovaný vlak ICE 1 (pokřtěný jménem Nürnberg) již opustil dílny a do provozu bude opět zařazen 5. srpna 2005. Před jeho 2. fází provozu musí ještě absolvovat rozsáhlé testovací jízdy. Do dosud nejrozsáhlejší omlazovací kůry investuje DB 180 milionů €. Modernizace se týká 708 vložených vozů a 118 hnacích vozů. Rekonstrukce jednoho vlaku trvá 25 pracovních dní. 42.000 sedadel, 40.000 m2 koberců, stolky, obložení stěn a sociální zařízení bude kompletně vyměněno. Technici vymontují celkem 12.000 součástek, ty budou podle potřeby očištěny, zpracovány či nahrazeny. Nové sedačky ve 2. třídě budou potaženy modrým potahem (velur) a v 1. třídě tmavěmodrou kůží, všchny jsou vybaveny pohyblivou opěrkou na ruce. Počet míst se navýší v průměru o 5 sedaček v každém voze, toto má za následek zůžení oproti původnímu stavu. Kapacita každého vlaku se tak zvýší o 60 míst na celkový počet 703 sedadel. Odstup sedaček se sníží na 92 centimetrů ve 2. třídě a 101 centimetrů v 1. třídě (dle DB ovšem stále nabízí znatelně více místa než ostatní dopravní prostředky). Vyšší komfort čeká na cestující také díky zabudování 5.000 skládacích stolků, které nahradí původní pevné. Zásuvky budou zabudovány u každé sedačky. Novinkou jsou také nové dipleje s informacemi pro cestující a rezervačním systémem. Malým sklamáním je vymontování video a audio projekce. V novém designu se představí po modernizaci také vozy BordBistro a BordRestaurant – cestující zde naleznou červené kožené lavice či skleněné stěny oddělující jednotlivé oddíly vozu. Všechny hnací vozy budou vybaveny novými podvozky, které vyvinuly společně firmy Bombardier a DB. Brzdy a klimatizace byly kompletně předělány. Po rekostrukcích bude všech 59 vlaků ICE 1 jednotně složeno z 12 vozů: každý vlak bude mít 4 vozy 1. třídy (197 míst), 7 vozů 2. třídy (506 míst) a mezi 1. a 2. třídou jídelní vůz. S 358 metry je tento typ vlaků ICE nejdelší. Dodnes tvoří vlaky ICE 1 páteř Severo-jižní magistrály, obsluhují trasy Hamburg-Frankfurt/Main-Stuttgart-(Basel), Hamburg-Würzburg-München a Berlin – Frankfurt/Main-Stuttgart-München, další vybrané vlaky jezdí do Vídně, Zürichu a Interlakenu.

plán vnitřního zařízení vozu naleznete zde: http://www.ice-fanpage.de/ice_service/sitzplaene_ice1neu.htm

Autor: CSPSV
« Neuere Nachrichten | 1 ... 32 33 34 35 36 ... 40 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 07:59
geht unter um 16:04