Komentáře uživatele "Jirka Panther":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 434.2186 | Pěkné, s jakým strojem to bylo foceno? Bylo to na jednu ránu? Pokud ano, tak je to i při 60km/h na 5*. | 29.09.10 - 13:02 |
| Ge 6/6 II RhB 706 | Paráda, Ad Bruno: při focení dlouhou rourou to prostě tak blbě vypadá. Nevím, zda má někdo z přispěvatelů na to, aby tento dojem digitálně zmírnil... Já to ještě nezkoušel. | 25.09.10 - 9:40 |
| 363.127-2 "Poštovní spořitelna" | K teoretizování místních přispěvatelů si dovolím použít výklad svého kolegy, který nemá čas a ani postavení, aby přispíval do tohoto fóra. Železniční doprava je tvořená magickým trojúhelníkem, který tvoří: 1) dopravní technologie 2) vozidla 3) infrastruktura Celková úroveň je dána nejslabším článkem. Ad1) Lze vyřešit během dvou let, což se už u nás stalo. Mladí a schopní udělali maximum co jde s tou hrůzou 2) a 3) udělat. Prakticky všude se dostanete max ve dvouhodinovém taktu, v nejhorších případech ve 4 hodinovém jako třeba z Prahy na západní hranici. Ad2) Jde to pomalu, ale Slováci ukázali, že to jde, Žaluda na tom pracuje a je spousta výrobců po Evropě, takže konkurence tu je. Ad3) Jde to 10x pomaleji, než 2). Takže na cosi nového čekáme 100 a více let. V tomto případě za argument, že dnešní vozidla 50 let stará umí jezdit 120-140 a tedy stačí udělat trať na 105 jako je na této fotce bych dotyčného pověsil za koule do průvanu, aby se mu rozsvítilo v makovici. To, že to neví nějaký šotouš je otázka osvěty, ale že to neví ani věhlasní zadavatelé a projekční firmy, to je na pováženou. Jinak konkrétně: tato úprava oblouku je na 105, i když za stejný objem zemních prací šla udělat na 115 (předchozí úsek na 140, navazující na 120 (most u Stašova). To co na fotce vypadá jako násep je zbytek rostlého terénu mezi původním odřezem a novým zářezem. Zde je prokopnutý zřejmě kvůli přeložce plynu. | 25.09.10 - 9:33 |
| EC 159 Croatia | Jo, časem tady budou jezdit jen regiošuky a historické výletní vláčky. Ostatní bude v tunelu. Nádherné foto. | 21.09.10 - 15:36 |
| 363.080-3 | Ještě k přeložkám: kromě zprzněné přeložky u Zdic, kde je propad rychlosti o 15km/h dochází k jednotné traťové rychlosti 120km/h od Stašova až do Borku u Rokycan. Z hlediska potřebnosti těchto úprav lze pouze konstatovat, že se měly udělat v roce 1927 při výstavbě 2. koleje. Nyní jsou jaksi 80 let pozadu. Nu což naděláme, jsme přeci v Čechách. Ad Paninaro: To i takový Rakušák dělá modernizaci tratě na 230 (souvisle cca 170km) na trati, která je svým významem jako Praha - Ostrava, kde my máme průměrných 130 - tedy přesně o 100km/h méně. Do Plzně by bohatě stačilo souvislých 160 a my máme průměrných 100. Takto jsme kdesi hluboko v první polovině 20.století a jedinou záchranou atraktivnosti železnice jsou novostavby tratí na 200-350km/h, které jsme už mohli z poloviny udělat v rámci "koridorů". Na druhou stranu můžeme být rádi, že fírové nebudou muset zkopce brzdit, protože sklon je takový, že ze Zbiroha do Zdic si rychlík udržuje konstantní rychlost, která je mírně pod 120. Nyní musel mnohokrát brzdit z důvodu nízké tratové rychlosti a to nejen před oblouky s 80, ale i s 90 (zast.Cerhovice). Nehledě na to, že když honil zpoždění, tak musel brzdit i do kopce. Z hlediska jízdních dob i spotřeby energie je to přínos. | 20.09.10 - 16:26 |
| 612.585 | Ad Nechic - vlak nepadá doleva, jen naplno naklápí (u nás Pinďa nemá kde naklápět, nebo aspoň to nejsou fotomísta). Ad Payus: domnívám se, že ses nepodíval na datum. Nebo jsi snad z města? Na můj svátek ještě nikdy nikde na severní polokouli nesekal louky. Ostatní nápady: naše tratě kromě opravených koridorů jsou v tak dezolátním stavu, že si žádný traťák nedovolí jezdit na I=100, natož na I=270 s klopidlem. Takže asi jedině Drážďany - Pardubice. | 10.09.10 - 22:02 |
| U 46.101 (Px48-1916) | Sandik/Chary - pár technických poznámek: Svislé linie - máš je v reálu pouze na posledních 4 vozech, v oblouku vpředu je nějaké převýšení koleje (které jde proti sbíhavosti) a nevíme jaké. Na dřevěné sloupy bych nesázel, že by byly svislé. Sloup vpravo má novou patku - třeba se kácel do koleje. Objektivy - jestliže jsi fotil na objektivy vyrobené před cca 20 lety, pak je to úplně o něčem jiném, než co se nyní strká do digitálů. Výrobce je zřejmě řeší úplně jinak, protože počítá s tím, že si to uživatel v počítači odedituje. Jeden kamarád byl na mrtvici, když s novým (levným-20tis.Kč) Nikonem se mu linie sbíhaly 2x více než na starém analogovém. Chtěl ho hodit do řeky, ale když jsem mu to v Zoneru upravil, tak byl spokojený - akorát má práci navíc. Předpokládám, že Chary nefotí na žádné levné sračky, které by se musely při ohnisku 50mm upravovat. Vzpomínám jak před 20 lety, kdy se o digitálech nic netušilo jeden známý chtěl naštvat kamarádku. Nasadil širokáč, její portrét nechal v rohu a pak udělal výřez. To bylo fakt hnusný. | 29.08.10 - 8:06 |
| 1116.256-7 + 1116.068-6 | Musím se smát, když při debatě o využitelnosti té silné mašiny, co se má montovat v Lounech mně tady posílali někteří jedinci do háje, že cca 3MW je zbytečně silný stroj. Nepochopili, že pro dodržení grafikonu potřebuji mít rezervu ve výkonu a to především na našich jednokolejných tratích. Ale k fotce: krásné barvy mokrých polí. To se za slunce dá udělat jedině s polarizákem, nebo kouzlením SW. Prostě nádhera - když se neleze na kopce. Vzít pláštěnku, skočit na kolo a šmejdit po cyklostezkách kolem tratí. Jen se musí jízdní řád zalaminovat a drahou polovičku nechat v hospodě. | 18.08.10 - 19:32 |
| 230.009-3 | Krásný záběr, jen mně přijde, že si autor hrál na počítači s perpektivou, která je dle smrků a sloupů TV obráceně, než by měla být. Ale může to být také ořezáním z nějakého úplně jiného záběru. | 11.08.10 - 21:05 |
| Autobahn? Tauernbahn! | Sice profláknuté místo, ale RoLa tomu dává hlubší myšlenku. Perfektně zapadá do motivu s těmi mlhami. | 11.08.10 - 21:02 |










