..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Marťa":

  1 2 3 4      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
181.084-5Ad Rabín, thunnder: zlomem byl 31. 12. 1990, kdy se mezi státy RVHP přešlo z obchodování ve směnitelných rublech na obchod ve volně směnitelných měnách. Tím se náš export na tyto trhy téměř zastavil a brzy vedl k zániku celých velkých podniků, které byly takto jednostranně orientovány a neměly prostředky ani kapacitu na vývoj, např. ČKD. Pravdou ale také je, že za socialismu byl export do SSSR a dalších států RVHP za podhodnocené ceny, část exportu nám navíc nebyla nikdy zaplacena.
Myslím si, že podvozky jsou ve vozech Vtr, vždy jeden vůz u jedné lokomotivy.
Fotka navíc dobře dokumentuje, v jak dezolátním stavu byla naše hlavní trať na konci reálného socialismu.
06.12.10 - 20:52
150.022-2 + 150.013-1Dost jsem se těmito vozy najezdil, když byly nové, a to v 1. i 2. třídě. Nechápu obdiv některých diskutujících. Úzké oddíly 1. třídy (stejně široké jako ve dvojce) a příšerná, naprosto nepohodlná sedátka ve 2. třídě (8 v oddíle). Pozitivem byly kotoučové brzdy, prostorné WC sloučené s umývárnou a posuvné vstupní dveře. Však taky za pár let byla 1. třída přeznačena na 2. a sedadla 2. třídy vyměněna. Takže tyto vozy pro mě nebyly žádný zázrak, spíše jakási z nouze ctnost.03.12.10 - 20:41
M 286.1032Podle mého je na fotce nejhodnotnější zachycení pravděpodobně posledních "německých" mechanických návěstidel, která jsou v Branticích jen ze strany od Milotic (vjezdové i odjezdová). Navíc vidím, že jen jedno je na originálním příhradovém stožáru. Nebo se mýlím a ještě někde jsou?03.12.10 - 7:19
2 x M 131.1Potvrzuji, že si z dětství pamatuji soupravy M131.1 a Balm. Pro zajímavost: jezdil někdy M152.0 (810) a Balm? Já jsem nikdy tuto dvojici neviděl. Zato jsem v Jeseníkách (Malá Morávka, Vrbno pod Pradědem) až do začátku 90. let vídal M152.0 a Blm (mám na mysli ten od M131.1, celý tmavě červený s dřevěnými lavicemi). Dokonce ještě v roce 1994, kdy Blm (tehdy už Baafx nebo něco takového) měl označení ČD.19.08.10 - 20:53
E 422.001Myslel jsem, že až do roku 1973 jezdily na osobních vlacích Křižíkovy vozy a lokomotivy vozily jen nákladní vlaky. Můžete upřesnit, jak vlastně vypadal provoz na této trati na přelomu 60. a 70. let?05.08.10 - 7:29
433.013hank: myslím, že to bylo trochu jinak, (ať mě pamětníci opraví). Ten nedělní vlak jezdil do Brna s Brejlovcem, ale v pracovní den ráno jezdil osobní vlak Skalice n. Sv. - Brno a odpoledne zpět (kolem 14. hodiny) s lokomotivou 433.0, pravděpodobně na údržbu do Brna d. n. Vlak měl 5 vozů Bai a 1 vůz BDa, i na dnešní poměry docela dlouhá souprava, s tou malou mašinkou působil trochu komicky. Toto skončilo až v červnu 1977, kdy řada 433.0 opustila Skalici nad Svitavou.28.05.10 - 15:18
556.0143 + 556.0161K jedné nehodě ve Staré Pace došlo 15. června 1972. Popis a fotky jsou na http://loko.goo.cz/menu-nehody.htm.01.03.10 - 10:38
99.585Prosím o info k té mašince: je to snad nějaká malletka s protiběžnými válci? Jaké má vůbec uspořádání dvojkolí a válců? A ještě zda někdo nevíte, jestli nějaká lokomotiva tohto typu existuje a kde je případně k vidění? Dík.04.01.10 - 18:45
T 478.1206Překvapuje mě původní - Kryšpínovo označení. V roce 1992 se už přece dávno nepoužívalo a všechny stroje byly přeznačené. Nebo se mýlím?09.09.09 - 9:51
387.018Díky za mikádo v Brně. Mám dotazy: je to před zastávkou Židenice? To znamená, že ta kolej úplně vlevo je vlečka do První brněnské a dál podél Svitavy? Taky jsem si všiml, že jsou už vykopané jámy na sloupy trakčního vedení. A druhý dotaz je na provozní nasazení mikád v té době. Jezdily z Bratislavy do Č. Třebové? Nebo už ze Štúrova? Na jeden zátah, nebo se v Bratislavě lokomotivy měnily?05.09.09 - 21:28