Komentáře uživatele "Rabín":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
Linka č.1 do Hlučína | Borovička: Milane, díky za opravu. Pamatoval jsem si začátek roku, ale posunul jsem to o rok dřív. Já jsem byl v Ostravě poprvé až v srpnu 1978, tak ty Klimkovice znám bohužel už jen z fotek. | 13.11.10 - 22:57 |
T 466.0286 + T 435.0108 | Zajímavá přípřež netradičních lokomotiv. Mohla přípřež T466.0 a T435.0 někdy někde za provozu nastat? A nadto na osobním vlaku? Sám si podobné přípřeže občas vybavuji z Prahy-Vršovic do Modřan (někdy ještě o něco bizarnější, třeba T466.0+434.2 v obráceném postavení) na podzim 1975, ale to byly s vlaky s řepou do modřanského cukrovaru a ne osobní doprava... | 13.11.10 - 9:09 |
Linka č.1 do Hlučína | Doplňuji: Úzké tramvaje v oblasti Bohumína skončily v říjnu 1973 (poslední úseky Bohumín nádraží - Hrušov a Bohumín nádraží - Nemocnice). Ostatní trati do Orlové a Karviné a mezi Ostravou a Karvinou příp. Michálkovicemi skončily mnohem dříve. Linka do Klimkovic skončila začátkem roku 1977. Linka do Hlučína skončila v listopadu 1982. Linka do Kyjovic měla rovněž namále, ale podařilo se prosadit rozsáhlou rekonstrukci a navíc se chytře prováděla od konce k začátku, takže se nedala zastavit a musela se dokončit celá aby měla smysl :-) | 13.11.10 - 9:03 |
Linka č.1 do Hlučína | Trať pamatuji ještě za provozu a byl jsem i při loučení s ní (konec listopadu 1982). Té trati je velká škoda, kdyby došlo k její modernizaci po vzoru trati do Kyjovic (linka 5), mohla jezdit k plné spokojenosti dodnes... | 12.11.10 - 22:46 |
BR 56.2719 + VT 137.096 | Nádherné foto nádherně provedeného modelu s neuvěřitelně věrnými detaily. Stoupa: podle nasazených vozidel a jejich označení bez kontrolní číslice bych usuzoval na státní svátek NDR při jejím 15. výročí - 7. říjen 1964 :-) | 11.11.10 - 17:12 |
434.2 | V těch dobách rámcově platilo, že bylo možno fotografovat z míst přístupných cestující veřejnosti. Pokud se někde nesmělo, měly tam být umístěny tabulky "Zákaz fotografování" a ty v těch dobách byly velmi málokde (na rozdíl od Polska, kde se v 70. a 80. letech vyrojily v obrovském počtu často na dost absurdních místech). Velmi však záleželo na tom, jak si kdo předpisy vykládal a na koho se kde narazilo. Např. v žst. České Velenice po přihlášení se u pohraničníků většinou problémy nebyly. Dále se zásadně nesmělo fotografovat, pokud se pamatuji, ve stanicích, kde se zrovna nacházel vlak přepravující vojenskou techniku. | 07.11.10 - 19:58 |
740.517-8 | Využití vozů metra 81-71 pro jiné účely je podle mých znalostí následující: Provozní muzejní souprava sestává z vozů 2159+2213+2429+2637+2504. V muzeu MHD ve vozovně Střešovice je vůz ev. č. 2374. Vozy ev. č. 2395 a 2501 byly údajně předány Krkonošskému metru (ale kde fyzicky jsou mi není známo). V minulosti se v depu Kačerov nacházel vůz ev. č. 2128 pro potřeby výcviku hasičů (sešrotován na nádraží Praha-Krč v květnu 2010). A konečně se v bývalém areálu Siemens v Praze na Zličíně nacházel vůz ev. č. 2148 pro zkoušky nově vyvinuté elektrické výzbroje pro vozy metra (údajně metro Mexico City?). Tento vůz byl po ukončení činnosti firmy Siemens odtažen do Hostivaře a patrně v průběhu roku 2010 zlikvidován. | 06.11.10 - 14:18 |
810.349-1 | NIcKON: o nízké nákladovosti 810 není pochyb. Já to beru spíš z hlediska cestujícího-nešotouše. Obávám se, že u mnoha z nich byly 810-ky důvodem, proč přesedli z vlaků do Škodovek 105, Favoritů a podobných vozidel, kterých je na venkově dodnes dost a dost. Ohledně Uerdingenů - opět z hlediska běžného cestujícího (a o ty by mělo jít) je to ve srovnání s 810-kou mnohem komfortnější vozidlo. | 04.11.10 - 16:38 |
T 478.1002 | Hezká fotka - mohla by posloužit jako ilustrace k pohádce O mašince, která nechtěla jezdit po kolejích :-) | 04.11.10 - 16:30 |
810.349-1 | Je těch krabiček opravdu taková škoda :-) ? | 04.11.10 - 14:57 |