..: Verifikace trati Praha - Děčín pro řadu 680 :..
680Praha - Od 22.12.2004 jezdí jedna jednotka řady 680 ve zkušebním provozu s cestujícími. Od 11.4. do 5.5.2005 jezdí druhá jednotka řady 680 ve zkušebním provozu bez cestujících. Tato jednotka je vybavena sadou měrných dvojkolí a měřící aparaturou VÚŽ a DB pro zjišťování parametrů tratí. Verifikační zkoušky představují ověřování parametrů pro pojíždění vlaků s naklápěcími skříněmi a možnost následného zvýšení rychlosti s využitím efektů naklápění. Tato jednotka jezdí pouze v pracovních dnech a tak lze na trati 090 spatřit v některé ze stanic obě pendolina.
Jako první přišel na řadu nejméně konfliktní koridor z Prahy do Děčína. Další úseky mezi Prahou a Břeclaví přijdou k verifikaci na řadu po vyzkoušení činnosti tzv. aktivních filtrů odstraňujících nežádoucí elektromagnetické vlivy.
Mezi Pardubicemi a Chocní vzniká další úsek pro rychlost 230 km/h, aby zde na podzim mohly být provedeny technicko-bezpečnostní zkoušky jednotky na stejnosměrném systému 3 kV. Bude se jednat o druhý úsek pro případné zkušební jízdy vozidel vyššími rychlostmi (normálně vmax 160 km/h). První úsek je na trati mezi Vranovicemi a Břeclaví na střídavém systému 25 kV, kde byl po mnoha letech překonán i český železniční rychlostní rekord v minulém roce.

CSPSV | 22.4.2005 (19:16)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Railmen
24.04.2005 (16:37)  
Že je potřeba upravit pomalé úseky na vyšší rychlost je zcela bez diskuze. Ale s tím omezováním rychlosti na 160 v zastávkách?... Nejsem si jistý, že je to nějaké nařízení UIC. Vím, že v Nemecku i v Rakousku se to omezuje, ale zažil jsem ve Francii, že to kolem mě TGV na trati Tours-Bordeaux prohnalo cca 180-200km/h. TGV tam mají v některých úsecích povoleno dokonce 220km/h. V Itálii maní na jedné trati, kde je zastávek také poměrně dost povoleno: náklad 130 km/h, regionální 130 km/h, IC/ES*Italia 170km/h. Je je to hukot, když to kolem tebe protáhne, ale stojí to za to... Ono i Italové a Francouzi jezdí do oblouků mnohem rychleji než my, Němci a Rakušani. Mají totiž povolenou vyšší složku nevyrovnaného příčného zrychlení.
Marian Kechlibar
24.04.2005 (15:45)  
Ad Martin: vymena zabezpecovaciho zarizeni je draha jak hrom, takze to nepovazuji za alibismus.
Pokud jde o "pribrzdovani v zastavkach" - naprosty technicky i ekonomicky nesmysl. Zastavky jsou na tratich co par kilometru. Zadny vlak, kterym CD disponuji (ani Pendolino) by se nezvladl na tak kratkem useku rozjet ze 160 na 200 a pak zase zpomalit. I kdyby to zvladl, uspora casu by byla v radu nekolika (cca 4) minut na celem useku Praha-Brno (Ostrava), ovsem za cenu tak sileneho narustu spotreby trakcni energie, ze by se to ekonomicky nevyplacelo.
Mnohem dulezitejsi je dat "do cajku" takova mista, jako je trat na uzemi Prahy, uzel Kolin, nebo ten sileny usek kolem Bezpravi - na tech by se dohromady dalo jiste cca 12-15 minut usetrit, a to uz za to stoji.
James
24.04.2005 (12:33)  
Ona ta rychlost je krásná, ale chce to taky vozidla, která těch 200 rychle dosáhnou... Pendolino mělo docela problém na rovince udělat těch 200 a co teprve ve stoupání, které mezi Pardubicemi a Chocní určitě je...
Třeba 151, 350 a 371 ty něž dosáhnou 160, tak už skoro zpomalují na nějaké snížení. Obzvlášť ta 371 je líná jako svině...
Taurusek, to by byla parada...
Registrierter Benutzer comar 
24.04.2005 (10:11)  
Celkovou jizndi dobu neovlivnuje nejvyssi, ale spis nejnizsi rychlost. Ta dvoustovka by toho opravdu moc neprinesla, pokud by nebyla na opravdu dloooouhych usecich. Spis by se melo neco udelat s Bezpravi apod.
Registrierter Benutzer Hardmuth Mehdorn
24.04.2005 (1:05)  
Časový zisk je v rozdílu 160/200/230 min. resp. zcela nedekvátní nákladům. Možnosti jsou dvě: oddělit regionální dopravu od dálkové (4 koleje např. jako v Rakousku na Westbahn) nebo nové VRT což je myslím mnohem lepší i ekonomičtější. Na trase Praha - Brno je eknomicky odůvodněná výstavba VRT již nyní, ale vládní garnitura raději rozšířáí dálnici...
Registrierter Benutzer James
23.04.2005 (22:54)  
Kdyby se udělaly tyto úseky a stanice:
Praha hl.n./Holešovice - Úvaly (vč.)
Nová Ves u Kolina - Stary Kolin
Choceň - Ústí nad Orlicí město
odb. Parník - Třebovice v Čechách/odb.Semanin
udělaly alespoň na minimalne 120, hned by to bylo znat...
Nejhorší je rozhodně Kolín se svou padesátkou, ale hlavně úsek
Choceň - Ústí nad Orlicí...
Ústí nad Orlicí je kapitola sama pro sebe...
Ta trať je sice krásná, ale v dnešní době jde o rychlost a tam je šílená...
23.04.2005 (21:33)  
Těch 160 mi nakonec jako maximální rychlost přijde dost (časový zisk oproti 200km/h není zas až tak zásadní) - spíše by se mělo hledět na to, aby se stošedesátce přiblížili i ostatní úseky a nebyly místa podobná Bezpráví, Kolínu nebo Praze...
Registrierter Benutzer Kamil
23.04.2005 (19:47)  
Taky by velkou nevýhodou byla propustnost tratě, ktrá by se hodně snížila. Velká rozdílnost rychlostí (náklady 80-100, osobáky průměr 80, EC 200).
Registrierter Benutzer comar 
23.04.2005 (19:11)  
Pokud vim, tak na trati Berlin-Hamburg byl ten samy problem. Na skoro cele trati se jezdi 230km/h. V nekterych stanicich se proto musely nainstalovat specialni zbrany pro cestujici. Nevidel jsem sice zadne fotky, ale jsou to pry nejake spustitelne mrize mezi nastupistem a kolejistem.
Registrierter Benutzer Martin
23.04.2005 (18:29)  
Kubíček - zabezpečovací zařízení je alibismus to se dá v poho vyměnit. Aspon 200 by jezdila pendolina ne. Rychlostníky - tak se prostě vyměněj. Jedinej problém asi tedy bude v křížení a ve stanicích. Ale tam se dá vždy příbrzdit na 160. Takže nechápu
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko