Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Od 22.12.2004 jezdí jedna jednotka řady 680 ve zkušebním provozu s cestujícími. Od 11.4. do 5.5.2005 jezdí druhá jednotka řady 680 ve zkušebním provozu bez cestujících. Tato jednotka je vybavena sadou měrných dvojkolí a měřící aparaturou VÚŽ a DB pro zjišťování parametrů tratí. Verifikační zkoušky představují ověřování parametrů pro pojíždění vlaků s naklápěcími skříněmi a možnost následného zvýšení rychlosti s využitím efektů naklápění. Tato jednotka jezdí pouze v pracovních dnech a tak lze na trati 090 spatřit v některé ze stanic obě pendolina.Jako první přišel na řadu nejméně konfliktní koridor z Prahy do Děčína. Další úseky mezi Prahou a Břeclaví přijdou k verifikaci na řadu po vyzkoušení činnosti tzv. aktivních filtrů odstraňujících nežádoucí elektromagnetické vlivy.
Mezi Pardubicemi a Chocní vzniká další úsek pro rychlost 230 km/h, aby zde na podzim mohly být provedeny technicko-bezpečnostní zkoušky jednotky na stejnosměrném systému 3 kV. Bude se jednat o druhý úsek pro případné zkušební jízdy vozidel vyššími rychlostmi (normálně vmax 160 km/h). První úsek je na trati mezi Vranovicemi a Břeclaví na střídavém systému 25 kV, kde byl po mnoha letech překonán i český železniční rychlostní rekord v minulém roce.
CSPSV | 22.4.2005 (19:16)
Související zprávy

23.04.2005 (18:28)
Kubíček - zabezpečovací zařízení je alibismus to se dá v poho vyměnit. Aspon 200 by jezdila pendolina ne. Rychlostníky - tak se prostě vyměněj. Jedinej problém asi tedy bude v křížení a ve stanicích. Ale tam se dá vždy příbrzdit na 160. Takže nechápu
23.04.2005 (12:45)
Ano ano, musely by se po trati zrusit vsechny zastavky, kde by vlaky nezastavovaly (jako ze takovych je urcite na trati Praha-Pardubice pozehnane), protoze kolem nastupiste se nesmi jet vice nez 160km/h. Proto kdyz budeme chtit jezdit rychleji, musi se postavit uplne nova vysokorychlostni trat, kde budou jenom stanice, kde budou zastavovat vsechny vlaky. Jinak nelze... S mimourovnovym krizenim silnic a se zabezpecovacim zarizenim rovnez souhlasim, ale s tim se da neco delat i tedka...jako ze se pri vystavbe koridoru par prejezdu "zmimourovnilo", zabezpec. zar se da obmenit...zrusit zastavky je tezsi.
23.04.2005 (11:08)
DÚ jaxi zapomně na odstranění nástupišť od hlavních kolejí - čili úpravy některých stanic a všech zastávek.
23.04.2005 (10:49)
To by musel Drážní úřad změnit maximální rychlost na českých tratí ze 160 na těch 230, ale na to musí být splněna spousta podmínek - např.:
- úprava ZZ (současná návěstidla jsou rozmístěna pro rychlost do 160 km/h)
- odstranění úrovňových přejezdů
Limit na železnici 160 je podobný, jako limit v pražském podzemí... ten je 80 km/h...
- úprava ZZ (současná návěstidla jsou rozmístěna pro rychlost do 160 km/h)
- odstranění úrovňových přejezdů
Limit na železnici 160 je podobný, jako limit v pražském podzemí... ten je 80 km/h...
23.04.2005 (0:38)
Kolik pak vlaku by ji vyuzilo? Je take dosti podstatny rozdil v nakladech na vytvoreni a udrzbu trati na 160 km/h a 230 km/h. Navic ceske predpisy snad umoznuji pravidelny provoz maximalne do 160 km/h.
22.04.2005 (23:05)
Vlackofil: Letopočet byl opraven. Za chybu se omlouvám.
22.04.2005 (22:11)
Při rychlostech 200kh/m musí být mimoúrovňové křížení, toto je jedn z důvodů, proč nebyla trať Praha-Pardubice vystavěna pro tuto rychlost(v opačném případě musí být přejezdy chráněny Policií-jako např, při zkouškách Pendolina mezi BB-BR), náklady s tím spojené jsou neúnosné (údajně)
22.04.2005 (21:08)
Jo, a kterýpak vlak by tam asi těch 200 km/h jezdil?
22.04.2005 (21:08)
Petr, Martin. Že by zabezpečovací zařízení? Nebo úrovňové křížení se silnicí?
22.04.2005 (21:03)
Taky nechápu proč tam není pro normální vlaky ryhclost alespoň 200km/h, když kolej bez problémů snesou 230km/h...
Nevíte to někdo?
Nevíte to někdo?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










