..: Přeměna pražského železničního uzlu :..

471Praha - V následujících letech by měla proběhnout jedna z největších změn v historii pražské železniční dopravy. Nejstarší pražské nádraží (Masarykovo) buď zcela zanikne (reálnější verze) a nebo se výrazně zmenší (méně pravděpodobné).

V prvním případě nahradí zcela Masarykovo nádraží žst. Praha hlavní nádraží. V případě zániku Masarykova nádraží budou vlaky z Negrelliho viaduktu pokračovat do tunelu pod Husitskou ulicí a vyjedou u zadních nástupišť hlavního nádraží. Tato nová nástupiště budou navazovat na nově vybudovanou stanici plánované trasy metra D na jihovýchod Prahy. Zrušení Masarykova nádraží nahrává i to, že město přehodnotilo původní projekt rychlodráhy z Masarykova nádraží na letiště. Za výchozí stanici se nyní označuje Praha hlavní nádraží, kde je návaznost i na dálkové vlaky.

V případě druhé varianty budou zkrácena nástupiště na Masarykově nádraží pod magistrálu, aby bylo možné propojit Opletalovu ul. s ul. Na Florenci, kudy by mohly jezdit tramvaje do Karlína. V tomto případě by se Masarykovo nádraží propojilo s dopravním uzlem na Florenci podchodem pro pěší.

Úplné zrušení Masarykova nádraží by po dostavbě Nového spojení vytvořilo z Prahy hlavního nádraží centrální vlakovou stanici pro příměstskou i dálkovou dopravu. Obě varianty počítají s novou výstavbou a urbanistickým rozvojem města. Počítá se i s tím, že by se ulevilo Ústřednímu autobusovému nádraží na Florenci, kdy by část autobusové dopravy byla odkloněna do okrajových částí Prahy.

Nyní je podepsána smlouva na zpracování studie, kde bude spočítáno, co všechno ČD, a. s. potřebují a zohlední se zde rozvoj území. Pravděpodobně do roka budou zahájena projednávání o změnách nad hotovou studií. Od přípravy změny územního plánu až do jeho schválení zastupitelstvem mohou uplynout 3 - 4 roky. Požadavky státu a ČD, a. s. mohou změny ještě víc pozdržet. V případě nesouhlasu jedné ze stran zůstane vše při starém.

Zdroj: MF Dnes, 10.5.2005, regionální příloha Praha (sešit C)


CSPSV | 11.5.2005 (13:08)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
-sl-
12.05.2005 (15:42)  
to MaF:

Projekt = uvedení přání zákazníka (a jeho konzultantů z provozu) do reality norem + jeho ekonomické hodnocení jako podklad pro úvahu zákazníka, zda to za tu cenu chce nebo nechce.. zda by něco bylo jinak, záleželo by opět jen a pouze na úvaze investora..

určitý smysl to ale má - poměrně silný význam bych viděl v odklonech souprav v případě zneprovoznění tunelů nebo hl.n. (bomba atp.) .. Balabenka řeší alespoň příměstské soupravy od východu přesměrováním na Karlín, Florenc, Bubny (přecijen blíže centru než Vysočany/Libeň..) + Malešice tím jsou volnější pro odklony rychlíků.. je tam díky tomu větší prostor pro manipulaci..
MaF (To -sl-)
12.05.2005 (15:26)  
Přesně to mě zajímalo - to znamená že i kdyby se NS projektovalo už s předpokladem, že Masaryčka nebude, více méně by NS vypadalo stejně?
Wałbrzych
12.05.2005 (11:50)  
No, ona ta centra jsou podle zvyku spíš hnusná. Zbytečnost: těžko soudit. Já je nepotřebuju. Masaryčku mám rád takovou, jaká je, zejména bufet za kladenským nástupištěm apod. Ale musím uznat, že poloha pod hlavákem je z výše(=níže) popsaných důvodů výhodnější (ovšem s nástupišti co možná nejblíž Opletalce a ne někde u fiktivního metra D). A snad by nebyl problém zřídit na Negrelláku zast. Sokolovská (nad Sokolovskou, tram, blízko florenc)(něco jako Dresden Mitte) a Karlín (u Thámovy/pěšího tunelu na Žižkov).
Waszyn
12.05.2005 (11:16)  
to albert:

zbytečné obchodní centrum: nikdo nikdy nebude stavět zbytečné obchodní centrum,tyto centra plánují ekonomové ne modré gumy,takže nebudou určitě stavět něco co není potřeba a ještě na to chtít prachy od státu :)

podle sovětského vzoru: ve velkých ruských městech (Moskva, Petrohrad) je několik nádraží, propojených zpravidla přímou linkou metra. Masárna z hlavním propojena nijak rozumně není, což je hlavní důvod pro to ji zrušit. Kdyby tam jezdila přímá linka metra, která by nebyla půl kiláku pod zemí navíc s kilometrovým přestupem jako teď, tak by se asi o tom neuvažovalo.

pro stoupence zrušení - už víte proč
jste zaprodanci: to fakt nevím, jsem stoupenec toho aby si konečně ČD a fanatiční příznivci provozování gigantického skanzenu na území ČR uvědomili,proč a pro koho tady železnice je
krakonoš
12.05.2005 (10:17)  
Masaryčka je opravdu (s ohledem na dnešek) poněkud nevhodně položena a převedení jejího provozu na hl. n. je rozumné. Vlakem jezdí občas i postižení občané a pro ty je přesun z Masaryčky na Hlavní problém, protože k Masaryčce jezdí jen tramvaj a k Hlavnímu jen metro. Takže invalida má jedinou možnost: Tramvají na Florenc, výtahem do metra, metrem na Hlavní a výtahem nahoru. Vyzkoušejte si, kolik to zabere času, za předpokladu, že tramvaj i metro vám ujedou před nosem. Takže já jsem pro, čímž nechci říci, že by se Masaryčka měla zbourat, nebo předělat na supermarket. Budova je, pokud vím památkově chráněna; koneckonců je to první pražské nádraží a bylo by z ní dobré železniční muzeum.
Albert
12.05.2005 (9:07)  
Trvám na tom,že likvidace P.Mas.je dílem
zaprodanců a vlastizrádců.Hlavně,že památkáři s tím souhlasí a v Praze bude
zase další zbytečné obchodní centrum.
Mimochodem (pro mladší) tato koncepce jediného ústředního nádraží v Praze je stará více než 50 let z éry totality a samozřejmě je podle sovětského vzoru.
Pro stoupence zrušení - už víte proč
jste zaprodanci.
-sl-
12.05.2005 (8:36)  
1) Tunelové řešení propojení Masaryčky s hlavním Nové spojení zbytečným nedělá, naopak, odlehčuje o příměstskou dopravu od Kralup, která by na Rokytce a Balabence bránila zavedení nějakého rozumného intervalu na příměstské dopravě od Vysočan (směr od Mělníka/Mladé Boleslavi/Nymburka/časem možná i Brandýsa n.L.) - z hlediska dopravní technologie uzlu by to tedy vylepšilo možnosti.. stávající trať odb.Balabenka - Mas.n. by, přes nemožnost zaústit dole do tunelu (proč taky, když jsou tunely NS) stále byla dále napojena na Bubny, což je možnost pro nějakou tu městskou linku (nové zastávky Karlín, Florenc)..

Na druhou stranu to, co rychlíky ušetří díky koridorům na jízdní době, schramstne jízdní doba Holešovice - hl.n. ..

2) existence Masaryčky zvlášť pro směry od východu bude příčinou nerealizace přehledného průjezdného systému + odjezdů do jednoho směru z jednoho nádraží - argumenty proč to s Masnou nejde jinak popsal Higgi.. těmito argumenty se NS možnosti dané NS degradují..

souhrn: ano, jde o stavební lobby, ale na druhou stranu pro městskou železnici v Praze může být takovéto řešení pozitivním impulsem + řešením, které bude při rozumnějších intervalech v příměstské dopravě nutností z hlediska propustnosti.. o napojení na letiště ani nemluvím..
12.05.2005 (1:36)  
Jo a ještě jedno. Pro tolik omílanou urbanistickou změnu k lepšímu by udělal daleko víc přesun magistrály v úseku Štvanice-Muzeum pod zem. Když už potřebujou stavaři zakázky, ať dělaj radši tohle. Místa okolo Bulhara a Florence jsou jedna z nejzrůdnějších v centru, hádejte proč?
12.05.2005 (1:34)  
Stupidní stavařská lobby má evidentně dost vlivu u modroptáků, stejně jako lobby kamioňácká. A to je to, proč prostě nemůžu tuhle stupidní stranu volit,ač se považuji za bytostného pravicového liberála...
Registrierter Benutzer Cosinus
11.05.2005 (20:41)  
Jiří: Lze snadno zjistit na www.nahlizenidokn.cuzk.cz
Mapa s čísly parcel je na www.praha-mesto.cz (cenová mapa)

Jinak je všechno podle katastru majetkem ČD a.s. (postupně bude převáděno na SŽDC), pošta včetně býv. třídírny je majetkem České Pošty, objekt býv. depa patří Národnímu technickému muzeu, přilehlé nedrážní pozemky směr Florenc pak ČSAD.

Čili Bürgermeister & comp. to bez souhlasu drah zašmelit naštěstí nemůžou, můžou dráze jen komplikovat život stavebními uzávěrami, apod.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko