Praha - V následujících letech by měla proběhnout jedna z největších změn v historii pražské železniční dopravy. Nejstarší pražské nádraží (Masarykovo) buď zcela zanikne (reálnější verze) a nebo se výrazně zmenší (méně pravděpodobné).
V prvním případě nahradí zcela Masarykovo nádraží žst. Praha hlavní nádraží. V případě zániku Masarykova nádraží budou vlaky z Negrelliho viaduktu pokračovat do tunelu pod Husitskou ulicí a vyjedou u zadních nástupišť hlavního nádraží. Tato nová nástupiště budou navazovat na nově vybudovanou stanici plánované trasy metra D na jihovýchod Prahy. Zrušení Masarykova nádraží nahrává i to, že město přehodnotilo původní projekt rychlodráhy z Masarykova nádraží na letiště. Za výchozí stanici se nyní označuje Praha hlavní nádraží, kde je návaznost i na dálkové vlaky.
V případě druhé varianty budou zkrácena nástupiště na Masarykově nádraží pod magistrálu, aby bylo možné propojit Opletalovu ul. s ul. Na Florenci, kudy by mohly jezdit tramvaje do Karlína. V tomto případě by se Masarykovo nádraží propojilo s dopravním uzlem na Florenci podchodem pro pěší.
Úplné zrušení Masarykova nádraží by po dostavbě Nového spojení vytvořilo z Prahy hlavního nádraží centrální vlakovou stanici pro příměstskou i dálkovou dopravu. Obě varianty počítají s novou výstavbou a urbanistickým rozvojem města. Počítá se i s tím, že by se ulevilo Ústřednímu autobusovému nádraží na Florenci, kdy by část autobusové dopravy byla odkloněna do okrajových částí Prahy.
Nyní je podepsána smlouva na zpracování studie, kde bude spočítáno, co všechno ČD, a. s. potřebují a zohlední se zde rozvoj území. Pravděpodobně do roka budou zahájena projednávání o změnách nad hotovou studií. Od přípravy změny územního plánu až do jeho schválení zastupitelstvem mohou uplynout 3 - 4 roky. Požadavky státu a ČD, a. s. mohou změny ještě víc pozdržet. V případě nesouhlasu jedné ze stran zůstane vše při starém.
Zdroj: MF Dnes, 10.5.2005, regionální příloha Praha (sešit C)

Mapa s čísly parcel je na www.praha-mesto.cz (cenová mapa)
Jinak je všechno podle katastru majetkem ČD a.s. (postupně bude převáděno na SŽDC), pošta včetně býv. třídírny je majetkem České Pošty, objekt býv. depa patří Národnímu technickému muzeu, přilehlé nedrážní pozemky směr Florenc pak ČSAD.
Čili Bürgermeister & comp. to bez souhlasu drah zašmelit naštěstí nemůžou, můžou dráze jen komplikovat život stavebními uzávěrami, apod.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










