..: Přeměna pražského železničního uzlu :..

471Praha - V následujících letech by měla proběhnout jedna z největších změn v historii pražské železniční dopravy. Nejstarší pražské nádraží (Masarykovo) buď zcela zanikne (reálnější verze) a nebo se výrazně zmenší (méně pravděpodobné).

V prvním případě nahradí zcela Masarykovo nádraží žst. Praha hlavní nádraží. V případě zániku Masarykova nádraží budou vlaky z Negrelliho viaduktu pokračovat do tunelu pod Husitskou ulicí a vyjedou u zadních nástupišť hlavního nádraží. Tato nová nástupiště budou navazovat na nově vybudovanou stanici plánované trasy metra D na jihovýchod Prahy. Zrušení Masarykova nádraží nahrává i to, že město přehodnotilo původní projekt rychlodráhy z Masarykova nádraží na letiště. Za výchozí stanici se nyní označuje Praha hlavní nádraží, kde je návaznost i na dálkové vlaky.

V případě druhé varianty budou zkrácena nástupiště na Masarykově nádraží pod magistrálu, aby bylo možné propojit Opletalovu ul. s ul. Na Florenci, kudy by mohly jezdit tramvaje do Karlína. V tomto případě by se Masarykovo nádraží propojilo s dopravním uzlem na Florenci podchodem pro pěší.

Úplné zrušení Masarykova nádraží by po dostavbě Nového spojení vytvořilo z Prahy hlavního nádraží centrální vlakovou stanici pro příměstskou i dálkovou dopravu. Obě varianty počítají s novou výstavbou a urbanistickým rozvojem města. Počítá se i s tím, že by se ulevilo Ústřednímu autobusovému nádraží na Florenci, kdy by část autobusové dopravy byla odkloněna do okrajových částí Prahy.

Nyní je podepsána smlouva na zpracování studie, kde bude spočítáno, co všechno ČD, a. s. potřebují a zohlední se zde rozvoj území. Pravděpodobně do roka budou zahájena projednávání o změnách nad hotovou studií. Od přípravy změny územního plánu až do jeho schválení zastupitelstvem mohou uplynout 3 - 4 roky. Požadavky státu a ČD, a. s. mohou změny ještě víc pozdržet. V případě nesouhlasu jedné ze stran zůstane vše při starém.

Zdroj: MF Dnes, 10.5.2005, regionální příloha Praha (sešit C)


CSPSV | 11.5.2005 (13:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Cosinus
11.05.2005 (20:41)  
Jiří: Lze snadno zjistit na www.nahlizenidokn.cuzk.cz
Mapa s čísly parcel je na www.praha-mesto.cz (cenová mapa)

Jinak je všechno podle katastru majetkem ČD a.s. (postupně bude převáděno na SŽDC), pošta včetně býv. třídírny je majetkem České Pošty, objekt býv. depa patří Národnímu technickému muzeu, přilehlé nedrážní pozemky směr Florenc pak ČSAD.

Čili Bürgermeister & comp. to bez souhlasu drah zašmelit naštěstí nemůžou, můžou dráze jen komplikovat život stavebními uzávěrami, apod.
Higgi
11.05.2005 (18:26)  
Kolik % lidí jde z MN na hlavák? Asi to moc nebude. MN je podle mě ideální pro příměstskou dopravu od Kolína atd,jak je to nyní. Ty rychlíky by tam bejt nemusely,ať jsou všechny na HN. Ale rušit MN je ptákovina.
Jiří
11.05.2005 (17:11)  
Pánové, jen tak pro info, nevíte někdo jak je právně ošetřeno vlastnictví majetků a pozemků Masarykova nádraží? Komu právně patří? Kdo by je případně pronajímal, prodával či cokoli jiného? Díky!
11.05.2005 (17:08)  
No jestli bude technicky reseni tunelem, kdy vlak klesne z Negrelliho, aby se pak zas skrabal pod(na?) Wilson, tak severni vetev NS (vedle Vitkova) by snad nemel byt takovy problem napojit na ten zminovany tunel...
registrovaný uživatel To MaF
11.05.2005 (15:52)  
Cože?
registrovaný uživatel MaF
11.05.2005 (15:08)  
Uz jsem to tu jednou nadhodil, ale nic jsem se nedozvěděl - pokud se Masna zruší, jak velká část Novýho spojení se teď staví úplně zbytečně? Přece kdyby nebyla Masna, tak prostě jeden z těch tunelů zaústí na Holešovice/Vysočany, druhej na Libeň a to je všechno. Žádný křížení (tunel sever x Masna<=>Hol./Vys.), je to tak?
registrovaný uživatel -ps-
11.05.2005 (14:41)  
Osobně jsem také pro vybudování jednoho centrálního nádraží. Taky mi vadí přecházení z Masaryčky na hlavák s bonusem v "Šervůdu". Musí se ale zásadně zrekonstruovat hlavní nádraží.
registrovaný uživatel Duhovka
11.05.2005 (14:38)  
Mit jedno centralni nadrazi s prestupy do vsech je asi nejlepsi reseni, ale bojim se toho, jakym zpusobem to ti mistri provedou. Masarycka je bohuzel opravdu hodne nesikovna z hlediska prestupu na hlavni nadrazi. Jen doufam, ze Junglingovu budovu nepotka stejny osud jako Tesnov...
registrovaný uživatel Evropan
11.05.2005 (14:33)  
Jedna z mála dobrých myšlenek pánů soudruhů (preovedení jak je u nich zvykem již tak dobvré nebylo) tedy převedení veškeré dálkové žel. dopravy na jedno centrální nádraží se snad konečně dočká realizace. Jen je mi líto, že z velkolepých plánů na největší žel. muzeum v ČR navíc uprostřed Prahy se nejspíš stane jen jeden z megamaxihyper marketů či obligátní kanceláře (je jich tak málo...).
registrovaný uživatel Pajoš
11.05.2005 (14:17)  
Zrušení Mas.n. je rozhodně rozumné.Když přijedete třeba z Děčína, tak než se dojde na hlavák j deset minut v trapu a vlak třeba na Ostravu taky.Mas.n. je škoda, ale zákazníky nepřitahuje historie, ale kvalita a rychlost přepravy a to nikdy nebude, dokud bude Mas.n. A to sem velký přítel železnice.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko