..: Přeměna pražského železničního uzlu :..

471Praha - V následujících letech by měla proběhnout jedna z největších změn v historii pražské železniční dopravy. Nejstarší pražské nádraží (Masarykovo) buď zcela zanikne (reálnější verze) a nebo se výrazně zmenší (méně pravděpodobné).

V prvním případě nahradí zcela Masarykovo nádraží žst. Praha hlavní nádraží. V případě zániku Masarykova nádraží budou vlaky z Negrelliho viaduktu pokračovat do tunelu pod Husitskou ulicí a vyjedou u zadních nástupišť hlavního nádraží. Tato nová nástupiště budou navazovat na nově vybudovanou stanici plánované trasy metra D na jihovýchod Prahy. Zrušení Masarykova nádraží nahrává i to, že město přehodnotilo původní projekt rychlodráhy z Masarykova nádraží na letiště. Za výchozí stanici se nyní označuje Praha hlavní nádraží, kde je návaznost i na dálkové vlaky.

V případě druhé varianty budou zkrácena nástupiště na Masarykově nádraží pod magistrálu, aby bylo možné propojit Opletalovu ul. s ul. Na Florenci, kudy by mohly jezdit tramvaje do Karlína. V tomto případě by se Masarykovo nádraží propojilo s dopravním uzlem na Florenci podchodem pro pěší.

Úplné zrušení Masarykova nádraží by po dostavbě Nového spojení vytvořilo z Prahy hlavního nádraží centrální vlakovou stanici pro příměstskou i dálkovou dopravu. Obě varianty počítají s novou výstavbou a urbanistickým rozvojem města. Počítá se i s tím, že by se ulevilo Ústřednímu autobusovému nádraží na Florenci, kdy by část autobusové dopravy byla odkloněna do okrajových částí Prahy.

Nyní je podepsána smlouva na zpracování studie, kde bude spočítáno, co všechno ČD, a. s. potřebují a zohlední se zde rozvoj území. Pravděpodobně do roka budou zahájena projednávání o změnách nad hotovou studií. Od přípravy změny územního plánu až do jeho schválení zastupitelstvem mohou uplynout 3 - 4 roky. Požadavky státu a ČD, a. s. mohou změny ještě víc pozdržet. V případě nesouhlasu jedné ze stran zůstane vše při starém.

Zdroj: MF Dnes, 10.5.2005, regionální příloha Praha (sešit C)


CSPSV | 11.5.2005 (13:08)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
ASF
11.05.2005 (14:12)  
to albert: no z tvyho prispevku by clovek shledal chorym mozkem spise nekoho jineho:)
kdo tady likviduje zeleznicni dopravu? na letiste zadna nevede tak ji nikdo likvidovat nemuze a presun masarny je rozumna vec. prestupy masarna x hlavak jsou uplne nahouby, a mit zbytecne 10 hektaru zastavenych kolejeme a rozdelujicimi centrum treba resit. kdyz to hlavak po dobudovani noveho spojeni utahne tak proc ne? navic letiste pokud se tam teda budou stavet koleje je treba spojit s hlavakem ( docela dost lidi co prileti pokracuje vlakem dal do cr, a to z hlavaku) nikoli z masny
Albert
11.05.2005 (14:04)  
Zrušení Mas.nádraží může být jen výplodem
chorého mozku a to pánů Béma,Bürgermeistra
a Vlhana, kteří přímo bytostně nenávidí železn.dopravu a udělají vše pro její
likvidaci.Všude ve světě se letiště
napojují kolej.dopravou jen v Praze
gumokolovou.Proč dráhy neudělaly nic
pro zachování historického nádraží
(160 let) a naprosto se podvolily
tomuto šílenému plánu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko