..: ČD - Čipová In-karta nahradí dosavadní slevové karty :..
České dráhyPraha - České dráhy zavedou čipové karty pro zákazníky a zaměstnance. Do dvou let se tak stanou největším českým vydavatelem víceúčelových bezkontaktních čipových karet, které bude možné využít jako průkaz na slevu, jako elektronickou jízdenku ve vlacích a v ostatních druzích veřejné dopravy a do budoucna také jako elektronickou peněženku.
Pod obchodním názvem In-karta České dráhy nahradí čipovou kartou dosavadní papírové slevové karty zákazníků a železniční průkazy zaměstnanců. V první etapě, zaměřené převážně na zaměstnance a jejich rodinné příslušníky i na důchodce z řad bývalých zaměstnanců, bude vyrobeno 280 000 karet. Od roku 2006 začne In-karta postupně nahrazovat dosavadní systém papírových Karet Z i ostatních slevových průkazů a dalších obchodních nabídek Českých drah. V uplynulém roce bylo vydáno 635 000 kusů těchto průkazů. Celkem by tak během příštích dvou let měl vlastnit In-kartu Českých drah každý desátý občan České republiky.
Celá tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 23.8.2005 (18:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
František Vaněk
24.08.2005 (20:25)  
ČD nejsou jediný podnik v tom to státě, který má tyto výhody. Například dopravní podnik Praha má pro své zaměstnance a rodinné příslušníky a nikdo se na tím z vás nepozastavuje. Taky by se mohlo tvrdit, že ostatní jim toto jízdné dotují. Je to čistě věc každého podniku jaké výhody svým zaměstnancům zaručí a ono zas mnoho výhod nezůstalo na železnici např. definitiva, dřívější odchod do důchodu. A pokud si myslíte, že práce na železnici je flákárna, tak to zas není pravda o to člověk nemluví o odpovědnosti, např. výpravčí je každou chvíli nohou v kriminále. A když se to vezme, tak má stejnou odpovědnost jako letový dispečeři a je za to podstatně méně finančně ohodnocen, tak snad může mít aspoň nějaké kompenzace třeba v podobě režijky.
24.08.2005 (20:17)  
Zrušení „režijek" je oblíbené téma různých diskusních fór… je pravda, že je to ve skutečnosti „roční síťová jízdenka", ale nikoli ZADARMO, ale za zaměstnaneckou cenu … takže s tím zdaněním to není tak jednoduché … jak by třebas měl být daněn „režista" důchodce …
Všechny náměty na zrušení „režijek" mají jednu společnou chybu … pomíjí institut kolektivního vyjednávání … dohodnou–li se odbory se zaměstnavatelem na poskytování „roční síťové jízdenky za zaměstnaneckou cenu" zaměstnancům v rámci kolektivního vyjednávání, tak je to stejná zaměstnanecká výhoda jako delší dovolená, tzv. kondiční rehabilitační pobyty, příspěvek na závodní stravování atd. atd.
Takováto „výhoda" zaměstnavatele nic nestojí, na rozdíl od nákladů na delší dovolenou, zvýšení mezd… naopak, od zaměstnance inkasuje peníze …
A s tím, co se dohodne v rámci kolektivního vyjednávání nemůže nikdo hnout …a tyto benefity nepodléhají zdanění …
V současné době řeší poskytování „zaměstnaneckých jízdních výhod" zákon o transformaci ČD, ale to nevylučuje, aby se takové jednání nemohlo stát předmětem kolektivního vyjednávání …
Pokud jsem správně informován, tak v pražském dopravním podniku je „cena roční jízdenky na MHD" také předmětem kolektivního vyjednávání … už někdo požadoval, aby tito zaměstnanci také přišli o „benefit … " nebo byli zdaněni ???????

Udivuje mne, že „rušitelé režijek" (jakožto údajně klíčového nástroje k zásadnímu obratu v hospodaření ČD), nekritizují zkrácenou pracovní dobu, delší dovolenou, zvýšení mezd atd. atd., které představují v nákladech ČD mnohem více, než jakési fiktivní přínosy s blíže nespecifikovaných tržeb uskutečněných „režijkáři".
„Režijka" totiž slouží taky jako „služební" jízdenka, takže při jakékoli služební cestě by se musela příslušnému zaměstnanci vydávat služební jízdenka … což by v konečném důsledku stálo více než kolik by se fiktivně vybralo.
„Režijní jízdné" bylo zrušeno kolem roku 1977 a bylo nahrazeno „roční síťovou jízdenkou" za zaměstnaneckou cenu … tehdy to bylo 20 Kčs.
K této (zaokrouhlené) částce se dospělo tak, že se sečetly tržby z „režijného jízdného"; počet vydaných režijek se vydělil touto sumou a zjistilo se, že na jednu režijku připadá tržba v průměru cca 20 Kčs. Současně se zrušil „svazek" 10 volných jízdenek (výroba nebyla zadarmo), jízdenka do zaměstnání (výroba nebyla zadarmo), jízdenky pro dojíždění dětí zaměstnanců do školy (výroba nebyla zadarmo) … samozřejmě se zrušily i režijné lepenkové jízdenky, jejichž výroba taky nebyla zadarmo … lze pochybovat o tom, že „dvacetníková" režijní jízdenka kryla náklady na svojí výrobu … vyřešily se i služební jízdenky „na druhou" třídu …

Pokud jde o ty karty … taková karta není zadarmo. Porovnejte si, kolik si za vydání karty účtuje většina bank … to, že některá vydává karty „zadarmo" je fikce … zadarmo žádná banka nikomu nic nedává, ona si ty peníze „vezme" jinak …
Váženě pochybuji, že ČD budou „oslíček otřes se" a zákazníkům budou zákaznické karty prodávány za stejnou cenu jako v papírové podobě …

Švýcarské HALBTAXABO i GeneralABO obsahují elektronickou podobenku držitele (jako je na občance), datum narození a jeho podpis … Já tu kartu HALBTAX fyzicky mám, protože jsem si jí v roce 2001 pořídil, abych se slevou mohl projezdit tratě železničních společností; využil jsem jí i na autobusových spojích přes „průsmyky", např. Furku, ale taky na leckteré lanovky, takže investice 150 Sfr se mi vyplatila …
Ta podobenka je tak malá (20 x 25 mm), že kontrolní pracovník nemá možnost nějaké podrobnější kontroly. Mnozí cestující mají ty průkazy v nějakém plastikovém futrále a tak se v podstatě kontroluje jen to, zda je „průkaz" platný …

Jaké jsou náklady na výrobu jedné karty HALBTAXABO se lze jen domnívat na základě následující úvahy:
- jednoroční stojí 150 Sfr
- dvouletá 250 Sfr
- tříletá 350 Sfr
svého času se nabízela měsíční HALBTAX za 90 Sfr …
takže roční paušál s největší pravděpodobností představuje 100 Sfr, samotná karta s největší pravděpodobností stojí 50 Sfr.

Nechci používat „kursovního přepočtu" Sfr / Kč, ale pokud bych použil přepočtu 1 Sfr = 5 Kč, tak by v korunách byly náklady na vydání karty jen 250 Kč …

Vyrobit 333 karet za hodinu není jistě problém, to je ovšem počítáno ze 24 hodin; při 8 hodinové pracovní době jich musíte vyrobit za hodinu 1 000; kromě toho zaevidovat, zalepit do obálky a vyexpedovat k zákazníkovi … I kdybyste tohle všechno stihl za minutu, tak budete potřebovat 17 pracovníků … a jelikož to za minutu neuděláte, musíte buď zaměstnat více zaměstnanců (cca 50) nebo prodloužit platnost těch průkazů … Tříletá platnost znamená, že se vystačí s třetinou zaměstnanců … ten Švýcar to má jistě dobře zkalkulované …
Pro doplnění, před rokem 2001 se HALBTAXABO vydávaly v papírové podobě v každé stanici; od roku 2001 se vyrábějí jako plastikové ve formátu kreditních karet a to centrálně … Před lety se zaváděla dvouletá HALBTAXABO za „baťovské" 222 Sfr …

K počtu režijek – ono to tak šílené není :
ČD mají cca 70 000 zaměstnanců; při v průměru dvou rodinných příslušnících (manželka + jedno dítě) máte hned 210 000 kusů; k tomu je nutno připočítat „důchodce ČD + jejich manžela", kterých může být takových 30 - 35 000 (krát 2) tak se dostanete na uvedené číslo.
Při ceně roční síťové jízdenky 200 Kč to znamená jistou tržbu 56 000 000 korun …






registrovaný uživatel Web
24.08.2005 (18:21)  
Radim_c: Kdyz to by nebylten spravny motiv pro optimalizaci jejich jízd, ba naopak by to vsugerovavalo predstavu, ze to NEdostali, ale poctive koupili od vydriducha zamestnavatele, cimz by to poprelo svuj ucel...
registrovaný uživatel Nobody
24.08.2005 (17:37)  
Kdysi zamestnanci CSD platily jizdne ve vysi cca 10% obycejneho jizdneho.
registrovaný uživatel Radim_c
24.08.2005 (17:29)  
Proč hned platit 20% jízdného? Na DF ČD se kdysi objevil zajimavější podnět: režijka je vlastně roční síťová jízdenka, pro nás zákazníky za 24000 Kč. Pokud dává jiná firma svým zaměstnancům něco zdarma, připočítává se hodnota benefitu ke mzdě a platí se z toho daně a spol. - takže každý majitel režijky by měl zaplatit daně z cca 24000 Kč, které dostává od zaměstnavatele navíc ke mzdě - tedy cca 3 tis./rok.
registrovaný uživatel Web
24.08.2005 (16:46)  
Ja bych rezimky nerusil, jenom by to chtelo dat zeleznicarum najevo jejich skutecnou cenu. Jsem rozhodne pro vydavat je pouze zamestnancum jako "odmenu". Navic by se k takove jizdence mely vazat povinnosti typu pustit sednout skutecne platici cestujici a za jakekoliv poruseni prepravni kazne (zalehavani ctyrek, spineni sedacek, etc.) by mela byt rezijka bez milosti odebirana. Jako odmena je to skutecne dobry a pro zamestnavatele pomerne levny nastroj. Na vlaky ciste pro rezijkare neverim.

Napad s placenim 20 procent jizdneho je take zajimavy.
registrovaný uživatel Nobody
24.08.2005 (14:49)  
To DJ: Ale dokonce i rezijky take zhorsuji ekonomickou situaci CD, protoze nektere vlaky jsou obsazeny vyhradne zamestnanci CD a jejich rodinnymi prislusniky (a vypraveni a jizda vlaku take neco stoji nebo se mylim). To proto, ze napr. z Prahy do Liberce se dostanete autobusem za tretinu casu a mnohem levneji. Vyrok, cituji: "Je to cesta jak zaměstnancům dopřát jistou naturální výhodu bez toho, že bych musel státu platit daně a odvody. Takže zaměstnavatel (ČD) na takovém postupu vlastně vydělá." by mne pripadala velmi komicka, kdyby neslo o penize nas vsech. Podnik, ktery se topi v dluzich pres enormni dotace si dovoluje luxus dopravat zamestnancum naturalni vyhody, aby platil mensi dane a odvody.
registrovaný uživatel waszyn 
24.08.2005 (14:30)  
to DJ:
Otazka je, zda by firma s rocni ztratou v radu miliard kc mela davat takove benefity. U zamestnancu chapu ze to urcitym zpusobem nahrazuje sluzebni auto, kdyz to reknu velmi zjednodusene. Minimalne ti rodinni prislusnici jsou ale velmi diskutabilni. Rovnez si nemyslim ze pro zamestnance by rezijka mela byt samozrejmosti. V pripade ze jsou na nej stiznosti, ma nizkou produktivitu apod,prvnim krokem pred vyhazovem by melo byt odebrani techto vyhod.
Duvodem pro tento nazor neni jakakoliv zast nad rezijkari, ale vseobecne vzite firemni zvyklosti v CR, z nichz hlavni je ze benefit neni narok ale odmena... ale to bych toho chtel po CD asi moc...
registrovaný uživatel DJ
24.08.2005 (14:17)  
to Nobody: režijky, řekl bych, ekonomickou situaci ČD nijak nesnižují a nevidím na nich nic špatného. Je to cesta jak zaměstnancům dopřát jistou naturální výhodu bez toho, že bych musel státu platit daně a odvody. Takže zaměstnavatel (ČD) na takovém postupu vlastně vydělá.

Ovšem to číslo 280 000 vypadá fakt děsně a mimo jiné to znamená, že na jednoho pracujícího železničáře vychází cca 5 režijek. To mi připadá šílený!

Pokud jde o tu delší dovolenou, tak to souhlasím: to náklady zaměstnavatele opravdu zvyšuje.
registrovaný uživatel Nobody
24.08.2005 (12:12)  
Podle diskutera pod znackou siker budu pokracovat v nezadoucim smeru diskuse, ale presto mi pripada cislo 280 tisic "rezistu" ponekud silene svou vysi a ne proto, ze bych napsane cifre neveril. Opravdu je to hodne. Zopakoval bych zde jen toto, ze valna cast vyhod jinych statnich zamestnancu vzala davno za sve (i kdyz podniky byly ziskove - napr. Telecom). Nekdo by mohl namitnout, ze zamestnanci CD uz o nektere vyhody prisli, coz je pravda, protoze uz treba nemaji narok na "deputatni" uhli. Presto mi pripada ponekud divne, ze zamestnanec u CD ma neuveritelne vyhody (rezijka, dlouha dovolena atd.) kdyz podnik tvrde prodelava a tudiz tyto vyhody navic zhorsuji jeho ekonomickou bilanci. To ale prece neni problem rekne si mnohy, vzdyt on to stat vzdycky zaplati z dani tech uspesnejsich (prip. z odvodu a minimalni dane zivnostniku).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko