Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - České dráhy zavedou čipové karty pro zákazníky a zaměstnance. Do dvou let se tak stanou největším českým vydavatelem víceúčelových bezkontaktních čipových karet, které bude možné využít jako průkaz na slevu, jako elektronickou jízdenku ve vlacích a v ostatních druzích veřejné dopravy a do budoucna také jako elektronickou peněženku.Pod obchodním názvem In-karta České dráhy nahradí čipovou kartou dosavadní papírové slevové karty zákazníků a železniční průkazy zaměstnanců. V první etapě, zaměřené převážně na zaměstnance a jejich rodinné příslušníky i na důchodce z řad bývalých zaměstnanců, bude vyrobeno 280 000 karet. Od roku 2006 začne In-karta postupně nahrazovat dosavadní systém papírových Karet Z i ostatních slevových průkazů a dalších obchodních nabídek Českých drah. V uplynulém roce bylo vydáno 635 000 kusů těchto průkazů. Celkem by tak během příštích dvou let měl vlastnit In-kartu Českých drah každý desátý občan České republiky.
Celá tisková zpráva ČD
JRtrain
| 23.8.2005 (18:27)
| 23.8.2005 (18:27)Související zprávy

24.08.2005 (11:11)
Vážení kolegové, jsem velmi potěšen Vašimi reakcemi na tuto zprávu. Až na Úsporu a Starou paní, kteří se pokouší zvrtnout reakce do jiné roviny, se všichni vyjadřujete jako dospělí a soudní lidé. Musím souhlasit s Pepou, pan Zikmund nejen hezky mluví, ale hlavně ví co a jak.
24.08.2005 (11:05)
No ono by pro začátek stačilo, kdyby režijka pro 2. třídu platila opravdu jen ve druhé třídě a netolerovalo se její používání v jedničce bez doplňkového kupónu nebo doplatku :-(
24.08.2005 (10:01)
Úspora: zrušení režijek asi není příliš reálné, proto se tu o tom tolik nemluví:-) Navíc je to zřejmě celoevropská zvyklost. Problémem není samotná možnost zaměstnanců cestovat zdarma, ale skutečnowt, že je těch lidí tolik. Přezaměstnanost na drahách je opravdu neuvěřitelná a nyní, když se vyjazuje, netýká se to samozřejmě pozic, kterých by se to týkat mělo. Přesto by nebylo od věci systém režijek trochu promyslet a přehodnotit. Co třeba zavést pro zaměstnance ČD slevu ve výší cca 80% ze ZJ? Alespoň symbolicky by si s ohledem na ostatní cestující za své cestování něco zaplatit mohli. Další variantou by byla KMB zdarma pro každého zaměstnance - bez minimálního odpisu, na jméno, platná i pro rodinu. Řekněme 2000 km na 3 měsíce. A navíc pochopitelně cestování do práce zdarma. Moc si od tohoto nápadu neslibuju, ale aspoň by je to motivovalo jezdit druhou třídou. Člověk si zaplatí za jedničku a je tam plno ajznboňáků...
24.08.2005 (9:48)
Mám návrh na úsporu - zrušením režijek se ušetří 280000 karet, následně přestanou ajznboňáci jezdit vlakem a zrušíme tím pádem dvě třetiny zbytečných vlaků. No a pak se můžou vzházet ti zbyteční ajznboňáci.
24.08.2005 (9:30)
pokud budou karty vypadat obdobně jako má prukazka do továrny, kde je fotografie na ní již vytištěna tak zneužití je opravdu minimální
24.08.2005 (9:12)
...jo, protože řada lidí má na průkazce nalepenou svou fotku namísto skutečného majitele a při přelepení průhlednou páskou a vložení do pouzdra na doklady (což má většina lidí), se při běžné kontrole nic nezjistí, protože průvodčí, když má plný vlak nemůže stihnout každou průkazku zkoumat ze všech stran.
Čipovou kartu není zase tak lehké pro většinu lidí zfalšovat. Nehledě na to, že se dráha vyhne dohadům zda průkaz platí nebo ne, a cestující pokud bude mít předplacenou kartu (něco jako do telefonního automatu) nemusí lovit drobné, sníží se opět počet dohadů kolem přiměřenosti výše platidla vs. výše ceny jízdenky, urychlí se prodej u pokladen, atd., o falešných bankovkách nemluvě.
Karty měly fungovat už několik let, vždyď je používá kdejaký autobusák...
Čipovou kartu není zase tak lehké pro většinu lidí zfalšovat. Nehledě na to, že se dráha vyhne dohadům zda průkaz platí nebo ne, a cestující pokud bude mít předplacenou kartu (něco jako do telefonního automatu) nemusí lovit drobné, sníží se opět počet dohadů kolem přiměřenosti výše platidla vs. výše ceny jízdenky, urychlí se prodej u pokladen, atd., o falešných bankovkách nemluvě.
Karty měly fungovat už několik let, vždyď je používá kdejaký autobusák...
24.08.2005 (8:46)
"V první etapě, zaměřené převážně na zaměstnance a jejich rodinné příslušníky i na důchodce z řad bývalých zaměstnanců, bude vyrobeno 280 000 karet."
vidíte někdo nějaký racionální důvod proč musí být režijka na čipové kartě?
vidíte někdo nějaký racionální důvod proč musí být režijka na čipové kartě?
23.08.2005 (22:42)
Zikmund: A je to o tolik slozitejsi, nez za hodinu vyrobit 333 karetZ, KMB, JP ap.?
Pokud se dosahne 100 pro pokryti trati vlakvedoucimi s POPkou, pak jsem pro. Tenhle system ma obrovske moznosti...
Pokud se dosahne 100 pro pokryti trati vlakvedoucimi s POPkou, pak jsem pro. Tenhle system ma obrovske moznosti...
23.08.2005 (21:10)
Velmi si vážím názorů pana Zikmunda,zná dobře prostředí na a kolem železnice.Mám na tuto problematiku svůj soukromý názor.Jde v podstatě o to,zřídit kilometrické banky pro všechny.Jakým způsobem pak budou nastaveny je věc dalšího jednání.
23.08.2005 (20:20)
No snad to bude Českým drahám jen prospívat.Přeji mnoho úspěchů s In-kartou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










