..: ČD realizují zákaznický marketingový průzkum ve vybraných vlacích mezi Ostravou a Prahou :..
ČD - Výsledky průzkumu se stanou podkladem pro stanovení konečné podoby nového produktu Českých drah vlaků SC Pendolino jezdících na trase Ostrava – Praha. Počínaje platností nového jízdního řádu (od 11. 12. 2005) hodlají České dráhy nabídnout cestujícím na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha zcela nový produkt – vlaky SuperCity Pendolino – poskytující bezkonkurenčně nejrychlejší a nejpohodlnější spojení mezi těmito městy. Provoz vlaků SC Pendolino je připravován jako zcela nová zákaznická nabídka Českých drah s tím, že kromě velmi rychlého spojení Ostravy s Prahou, s dobou jízdy přibližně 3 hodiny 20 minut, nabídnou tyto vlaky také některé zcela nové typy služeb pro cestující.

Na celkové podobě produktu SC Pendolino České dráhy v současné době intenzivně pracují. Jedním z klíčových podkladů budou přitom výsledky marketingového průzkumu, který v současnosti České dráhy realizují ve vybraných spojích InterCity, EuroCity a SuperCity na trase Ostrava – Praha. Jeho závěry by měly sehrát důležitou roli při přípravě finální podoby celé nabídky, a to především v následujících oblastech klíčových z pohledu zákazníka:

Služby poskytované cestujícím – začínající již u záměru cestovat vlakem, přes způsob nákupu jízdenek, odbavení, služby na palubě vlaku a další.
Cena a tarifní model - nastavený tak, aby nabízel vysokou přidanou hodnotu VŠEM cílovým skupinám cestujících (byznys cestující, mládež, rodiny s dětmi) – a to ve všední dny i o víkendech – za cenu, která pro ně bude vysoce atraktivní.
Marketingová strategie – oslovující efektivně jednotlivé cílové skupiny s cílem prezentovat nové spojení SC Pendolino jako nejlepší alternativu pro cestování na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha.

Zákaznický průzkum, který je realizován formou osobního dotazování profesionálními tazateli přímo ve vlacích, by měl přinést jak kvantitativní tak i kvalitativní výsledky popisující především následující oblasti: jaký typ cestujících využívá železniční spojení Ostrava – Praha, jaký je názor a očekávání cestujících od služeb poskytovaných ve vlacích mezi Ostravou a Prahou, jak využívají čas strávený na cestě, jak by vnímali rozšíření nabídky služeb, proč se rozhodují při cestách mezi Ostravou a Prahou právě pro vlak či jiný dopravní prostředek a další.
Výsledky průzkumu budou k dispozici ještě v průběhu 2. poloviny měsíce září, kdy budou vrcholit aktivity související s přípravou nového produktu Českých drah SC Pendolino do nabídky portfolia služeb pro cestující.

Zdroj : České dráhy

CSPSV | 8.9.2005 (14:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Karel Hampl
09.09.2005 (16:55)  
To Adam: V České Třebové i zastavují vlaky EC a myslím, že to žadný problém není. U Pendolina snad přeci hraje roli naklápění, ne?
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
09.09.2005 (15:09)  
To Karel Hampl: Vzdyt ono je to celkem jasne, proc tam to Pendolino nestavi. Jednak to nejsou dve minuty, ale takovych pet, kdyz pripocitame rozjezd a brzdeni. A kdyby to Pendolino zastavovalo vsude, kde dneska stoji IC, tak by bylo pomalejsi nez SC Manager a vsichni by pochopili, ze to byla investice uplne na hofno. :-D
registrovaný uživatel xyz  mail  
09.09.2005 (14:42)  
M:

Zhruba tak, v praxi spise [cas*cestuji*jizdne=porizovaci cena+provozni naklady*cas], ale ty provozni naklady jsem pro jistotu zanedbal i tak to vyjde v radu desitek let, aby to byla rovnice a to pri hodne vysoke cene a velkem zajmu cestujicich.

a) kdyz uz to mame, tak to pouzijme k nejakemu uzitku. Tohle ma byt vice mene standard a ne exkluzivni sluzba, byt z vetsinoveho hnoje CD to samozrejme vycniva.

b) semotamo to zvladne soukromy dopravce (treba i tam, kde ten predchozi statni selhal). Neverim, ze osobni doprava se nemuze (zejmena na trati Praha-Ostrava) uzivit (zaplatit) svepomoci a musi to byt ztratova zalezitost. Mozna motoracek, ktery pozaduje Horni Dolni, ale to je jina kapitola.

c) porovnavate jabka a hrusky. Provozovani zeleznicni dopravy neni az tak verejna sluzba. (Ne napr. vice, nez dalkova autobusova doprava, ktera jezdi bez dotaci a kupodivu to porad jeste nekdo dela.) Ale ano, jinak mate pravdu, kladivo je lepsi nez javor.

d) prijmu-li presto vas diskurs, pak bych poznamenal: opravy silnice ano, ale v ramci moznosti primerene k co nejvetsimu uzitku, ne na 10km vozovky odnekud nekam dat povrch podle vysledku nejnovejsich vyzklumu NASA (kez by tomu tak u pindi bylo, ze) a utratit na to vsechny prachy tak, ze pak uz poridim jen par asfaltovek (tak do 100km) a zbytek necham ujezdene blato. Uz si rozumime. Ale hrdy na 10km si budu myslet, jak zase cely svet kouka, jaci jsme kabrnaci.

e) pokud z toho ma byt dalsi SC za extra ceny, obavam se, ze ani poslanci, zamestnanci drah a par platicich nevytizi 4-5 paru vlaku (ted jsem zapomnel, kolik v navrhu bylo), nemluve o tom, ze to nejsou skupiny s velkou navratnosti investic a ani to dost dobre neni (narozdil od silnic, hradu a kanalu) verejna sluzba. Ale snad na zaklade bajecneho pruzkumu CD pochopi (sotva), to co nedoslo radnim v Praze, ze pokud neplati: jizdne=>zisk, Xnasobne jizdne=>Xnasobny zisk, je to trochu jina rovnice, nez: procenta ze zakazky, kterou maji zadat - tam to muze byt linearni.
registrovaný uživatel Karel Hampl
09.09.2005 (14:14)  
Jediné co mě štve je to , že ten vlak nebude zastavovat v České Třebové. Kvůli těm dvěma minutám by se ČD asi pos...
registrovaný uživatel M 
09.09.2005 (13:05)  
xyzte, jak tak zhruba pocitas navratnost vlaku? Jestli ji pocitas jako (pocet cestujicich)*(jizdne)<>investice, tak se to nezaplati nikdy...
Potom by mne ale zajimalo, jak budes posuzovat navratnost rekonstrukce silnice, chodniku, vycisteni kanalu nebo opravy hradu...
registrovaný uživatel Anatol J.
09.09.2005 (12:33)  
To s tím naklápěním je pravda, kdysi dávno jak jsem byl ještě malý:-))) tak se psalo že naklápěčky příjdou na Praha -Ostrava (-Brno)jelikož jsou na trati mnohé oblouky (u Ústí, Třebovic) a jejich narovnání a tunely by byly drahé, tak se koupí vlak který pojede rychleji obloukem. Teď tam bude pravítko (rovina) a šmejdolíno na něm. Není někde chyba???? PS: s tou draisinou to nebyl špatný nápad, neví někdo o nějaké???Třeba takový ZrOs Běchovice - Os. -Mar.Hory za 3 dny a56 min a extra příplatek 1498Kč/os. by nemusel být špatný...:-)) a ekologický...
registrovaný uživatel HHH
09.09.2005 (11:42)  
Už je to tak...
Třísystémová pendolina budou jezdit na stejnosměrné trase, navíc na trase s minimem míst využitelných k naklápění. A to v době, kdy je kritický nedostatek vícesystémových lokomotiv. Stejnosměrných lokomotiv jsou kvanta, to jsem zvědav, kde skončí 150/151.
registrovaný uživatel xyz  mail  
09.09.2005 (11:12)  
hafan:
"vzdyt jejich ztratu zaplati kazdy ze svych penez pres dane do statniho rozpoctu"

Jedno je to zcela uplne. S ohledem na porizovaci cenu se techto 7 zazraku sotva muze zapltati, i kdyby to jezdilo plne treba ze 70-80% a stalo to dvakrat tolik, co "bezny" vlak.

Pokud to se v tom navrhu jizdniho radu pocita s idealnim prujezdem jako se o to snazi u Manazeru, tak realna uspora casu pindulina proti klasicke souprave cini na strece Praha-Ostrava asi 15min (ca 7%). Nekomu to pripada bajecne, me to prijde trochu malo... :(
registrovaný uživatel hafan
09.09.2005 (10:09)  
jak jsem pochopil z TZ, tak cilem zavedeni Pendolina je pretahnout cestujici z jinych vlakovych spoju (podle toho, kde delaji mrkt.pruzkum). Zajimave... na jejich miste bych se zameril na ty mraky lidi, kteri pendluji mezi Ostravou a Prahou autem, nebo letadlem... Ale CD to je asi jedno, vzdyt jejich ztratu zaplati kazdy ze svych penez pres dane do statniho rozpoctu...
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
09.09.2005 (9:37)  
možná ČD k tomu vede to, že před 2lety jezdilo v SC "Manažer" tak 5 cestujících, dnes je ten vlak docela slušně obsazen. Proto možná získali dojem, že to stejně dobře půjde i s Pendolinem (i do budoucna).

Osobně si myslím, že Pendolino budou používat stále ti stejní zákazníci, jako "Manažera" doposud. Pokud nezavedou ČD takové ceny, že o odradí i je. Ovšem pro potřeby takového množství lidí, je Pendolino zbytečně dlouhé...

Mj. mediální kampaň měla dle mého názoru začít již nyní. Když jsem se o Pendolinu bavit v práci a ve škole, sposta z lidí nevědělo, že vůbec takový vlak máme a ČD je těší všeobecně špatné pověsti (a přednesli mi pár vtipů na otot téma)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko