Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
ČD - Výsledky průzkumu se stanou podkladem pro stanovení konečné podoby nového produktu Českých drah vlaků SC Pendolino jezdících na trase Ostrava – Praha. Počínaje platností nového jízdního řádu (od 11. 12. 2005) hodlají České dráhy nabídnout cestujícím na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha zcela nový produkt – vlaky SuperCity Pendolino – poskytující bezkonkurenčně nejrychlejší a nejpohodlnější spojení mezi těmito městy. Provoz vlaků SC Pendolino je připravován jako zcela nová zákaznická nabídka Českých drah s tím, že kromě velmi rychlého spojení Ostravy s Prahou, s dobou jízdy přibližně 3 hodiny 20 minut, nabídnou tyto vlaky také některé zcela nové typy služeb pro cestující.Na celkové podobě produktu SC Pendolino České dráhy v současné době intenzivně pracují. Jedním z klíčových podkladů budou přitom výsledky marketingového průzkumu, který v současnosti České dráhy realizují ve vybraných spojích InterCity, EuroCity a SuperCity na trase Ostrava – Praha. Jeho závěry by měly sehrát důležitou roli při přípravě finální podoby celé nabídky, a to především v následujících oblastech klíčových z pohledu zákazníka:
Služby poskytované cestujícím – začínající již u záměru cestovat vlakem, přes způsob nákupu jízdenek, odbavení, služby na palubě vlaku a další.
Cena a tarifní model - nastavený tak, aby nabízel vysokou přidanou hodnotu VŠEM cílovým skupinám cestujících (byznys cestující, mládež, rodiny s dětmi) – a to ve všední dny i o víkendech – za cenu, která pro ně bude vysoce atraktivní.
Marketingová strategie – oslovující efektivně jednotlivé cílové skupiny s cílem prezentovat nové spojení SC Pendolino jako nejlepší alternativu pro cestování na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha.
Zákaznický průzkum, který je realizován formou osobního dotazování profesionálními tazateli přímo ve vlacích, by měl přinést jak kvantitativní tak i kvalitativní výsledky popisující především následující oblasti: jaký typ cestujících využívá železniční spojení Ostrava – Praha, jaký je názor a očekávání cestujících od služeb poskytovaných ve vlacích mezi Ostravou a Prahou, jak využívají čas strávený na cestě, jak by vnímali rozšíření nabídky služeb, proč se rozhodují při cestách mezi Ostravou a Prahou právě pro vlak či jiný dopravní prostředek a další.
Výsledky průzkumu budou k dispozici ještě v průběhu 2. poloviny měsíce září, kdy budou vrcholit aktivity související s přípravou nového produktu Českých drah SC Pendolino do nabídky portfolia služeb pro cestující.
Zdroj : České dráhy
CSPSV | 8.9.2005 (14:24)
Související zprávy

09.09.2005 (16:55)
To Adam: V České Třebové i zastavují vlaky EC a myslím, že to žadný problém není. U Pendolina snad přeci hraje roli naklápění, ne?
09.09.2005 (15:09)
To Karel Hampl: Vzdyt ono je to celkem jasne, proc tam to Pendolino nestavi. Jednak to nejsou dve minuty, ale takovych pet, kdyz pripocitame rozjezd a brzdeni. A kdyby to Pendolino zastavovalo vsude, kde dneska stoji IC, tak by bylo pomalejsi nez SC Manager a vsichni by pochopili, ze to byla investice uplne na hofno. :-D
09.09.2005 (14:42)
M:
Zhruba tak, v praxi spise [cas*cestuji*jizdne=porizovaci cena+provozni naklady*cas], ale ty provozni naklady jsem pro jistotu zanedbal i tak to vyjde v radu desitek let, aby to byla rovnice a to pri hodne vysoke cene a velkem zajmu cestujicich.
a) kdyz uz to mame, tak to pouzijme k nejakemu uzitku. Tohle ma byt vice mene standard a ne exkluzivni sluzba, byt z vetsinoveho hnoje CD to samozrejme vycniva.
b) semotamo to zvladne soukromy dopravce (treba i tam, kde ten predchozi statni selhal). Neverim, ze osobni doprava se nemuze (zejmena na trati Praha-Ostrava) uzivit (zaplatit) svepomoci a musi to byt ztratova zalezitost. Mozna motoracek, ktery pozaduje Horni Dolni, ale to je jina kapitola.
c) porovnavate jabka a hrusky. Provozovani zeleznicni dopravy neni az tak verejna sluzba. (Ne napr. vice, nez dalkova autobusova doprava, ktera jezdi bez dotaci a kupodivu to porad jeste nekdo dela.) Ale ano, jinak mate pravdu, kladivo je lepsi nez javor.
d) prijmu-li presto vas diskurs, pak bych poznamenal: opravy silnice ano, ale v ramci moznosti primerene k co nejvetsimu uzitku, ne na 10km vozovky odnekud nekam dat povrch podle vysledku nejnovejsich vyzklumu NASA (kez by tomu tak u pindi bylo, ze) a utratit na to vsechny prachy tak, ze pak uz poridim jen par asfaltovek (tak do 100km) a zbytek necham ujezdene blato. Uz si rozumime. Ale hrdy na 10km si budu myslet, jak zase cely svet kouka, jaci jsme kabrnaci.
e) pokud z toho ma byt dalsi SC za extra ceny, obavam se, ze ani poslanci, zamestnanci drah a par platicich nevytizi 4-5 paru vlaku (ted jsem zapomnel, kolik v navrhu bylo), nemluve o tom, ze to nejsou skupiny s velkou navratnosti investic a ani to dost dobre neni (narozdil od silnic, hradu a kanalu) verejna sluzba. Ale snad na zaklade bajecneho pruzkumu CD pochopi (sotva), to co nedoslo radnim v Praze, ze pokud neplati: jizdne=>zisk, Xnasobne jizdne=>Xnasobny zisk, je to trochu jina rovnice, nez: procenta ze zakazky, kterou maji zadat - tam to muze byt linearni.
Zhruba tak, v praxi spise [cas*cestuji*jizdne=porizovaci cena+provozni naklady*cas], ale ty provozni naklady jsem pro jistotu zanedbal i tak to vyjde v radu desitek let, aby to byla rovnice a to pri hodne vysoke cene a velkem zajmu cestujicich.
a) kdyz uz to mame, tak to pouzijme k nejakemu uzitku. Tohle ma byt vice mene standard a ne exkluzivni sluzba, byt z vetsinoveho hnoje CD to samozrejme vycniva.
b) semotamo to zvladne soukromy dopravce (treba i tam, kde ten predchozi statni selhal). Neverim, ze osobni doprava se nemuze (zejmena na trati Praha-Ostrava) uzivit (zaplatit) svepomoci a musi to byt ztratova zalezitost. Mozna motoracek, ktery pozaduje Horni Dolni, ale to je jina kapitola.
c) porovnavate jabka a hrusky. Provozovani zeleznicni dopravy neni az tak verejna sluzba. (Ne napr. vice, nez dalkova autobusova doprava, ktera jezdi bez dotaci a kupodivu to porad jeste nekdo dela.) Ale ano, jinak mate pravdu, kladivo je lepsi nez javor.
d) prijmu-li presto vas diskurs, pak bych poznamenal: opravy silnice ano, ale v ramci moznosti primerene k co nejvetsimu uzitku, ne na 10km vozovky odnekud nekam dat povrch podle vysledku nejnovejsich vyzklumu NASA (kez by tomu tak u pindi bylo, ze) a utratit na to vsechny prachy tak, ze pak uz poridim jen par asfaltovek (tak do 100km) a zbytek necham ujezdene blato. Uz si rozumime. Ale hrdy na 10km si budu myslet, jak zase cely svet kouka, jaci jsme kabrnaci.
e) pokud z toho ma byt dalsi SC za extra ceny, obavam se, ze ani poslanci, zamestnanci drah a par platicich nevytizi 4-5 paru vlaku (ted jsem zapomnel, kolik v navrhu bylo), nemluve o tom, ze to nejsou skupiny s velkou navratnosti investic a ani to dost dobre neni (narozdil od silnic, hradu a kanalu) verejna sluzba. Ale snad na zaklade bajecneho pruzkumu CD pochopi (sotva), to co nedoslo radnim v Praze, ze pokud neplati: jizdne=>zisk, Xnasobne jizdne=>Xnasobny zisk, je to trochu jina rovnice, nez: procenta ze zakazky, kterou maji zadat - tam to muze byt linearni.
09.09.2005 (14:14)
Jediné co mě štve je to , že ten vlak nebude zastavovat v České Třebové. Kvůli těm dvěma minutám by se ČD asi pos...
09.09.2005 (13:05)
xyzte, jak tak zhruba pocitas navratnost vlaku? Jestli ji pocitas jako (pocet cestujicich)*(jizdne)<>investice, tak se to nezaplati nikdy...
Potom by mne ale zajimalo, jak budes posuzovat navratnost rekonstrukce silnice, chodniku, vycisteni kanalu nebo opravy hradu...
Potom by mne ale zajimalo, jak budes posuzovat navratnost rekonstrukce silnice, chodniku, vycisteni kanalu nebo opravy hradu...
09.09.2005 (12:33)
To s tím naklápěním je pravda, kdysi dávno jak jsem byl ještě malý:-))) tak se psalo že naklápěčky příjdou na Praha -Ostrava (-Brno)jelikož jsou na trati mnohé oblouky (u Ústí, Třebovic) a jejich narovnání a tunely by byly drahé, tak se koupí vlak který pojede rychleji obloukem. Teď tam bude pravítko (rovina) a šmejdolíno na něm. Není někde chyba???? PS: s tou draisinou to nebyl špatný nápad, neví někdo o nějaké???Třeba takový ZrOs Běchovice - Os. -Mar.Hory za 3 dny a56 min a extra příplatek 1498Kč/os. by nemusel být špatný...:-)) a ekologický...
09.09.2005 (11:42)
Už je to tak...
Třísystémová pendolina budou jezdit na stejnosměrné trase, navíc na trase s minimem míst využitelných k naklápění. A to v době, kdy je kritický nedostatek vícesystémových lokomotiv. Stejnosměrných lokomotiv jsou kvanta, to jsem zvědav, kde skončí 150/151.
Třísystémová pendolina budou jezdit na stejnosměrné trase, navíc na trase s minimem míst využitelných k naklápění. A to v době, kdy je kritický nedostatek vícesystémových lokomotiv. Stejnosměrných lokomotiv jsou kvanta, to jsem zvědav, kde skončí 150/151.
09.09.2005 (11:12)
hafan:
"vzdyt jejich ztratu zaplati kazdy ze svych penez pres dane do statniho rozpoctu"
Jedno je to zcela uplne. S ohledem na porizovaci cenu se techto 7 zazraku sotva muze zapltati, i kdyby to jezdilo plne treba ze 70-80% a stalo to dvakrat tolik, co "bezny" vlak.
Pokud to se v tom navrhu jizdniho radu pocita s idealnim prujezdem jako se o to snazi u Manazeru, tak realna uspora casu pindulina proti klasicke souprave cini na strece Praha-Ostrava asi 15min (ca 7%). Nekomu to pripada bajecne, me to prijde trochu malo... :(
"vzdyt jejich ztratu zaplati kazdy ze svych penez pres dane do statniho rozpoctu"
Jedno je to zcela uplne. S ohledem na porizovaci cenu se techto 7 zazraku sotva muze zapltati, i kdyby to jezdilo plne treba ze 70-80% a stalo to dvakrat tolik, co "bezny" vlak.
Pokud to se v tom navrhu jizdniho radu pocita s idealnim prujezdem jako se o to snazi u Manazeru, tak realna uspora casu pindulina proti klasicke souprave cini na strece Praha-Ostrava asi 15min (ca 7%). Nekomu to pripada bajecne, me to prijde trochu malo... :(
09.09.2005 (10:09)
jak jsem pochopil z TZ, tak cilem zavedeni Pendolina je pretahnout cestujici z jinych vlakovych spoju (podle toho, kde delaji mrkt.pruzkum). Zajimave... na jejich miste bych se zameril na ty mraky lidi, kteri pendluji mezi Ostravou a Prahou autem, nebo letadlem... Ale CD to je asi jedno, vzdyt jejich ztratu zaplati kazdy ze svych penez pres dane do statniho rozpoctu...
09.09.2005 (9:37)
možná ČD k tomu vede to, že před 2lety jezdilo v SC "Manažer" tak 5 cestujících, dnes je ten vlak docela slušně obsazen. Proto možná získali dojem, že to stejně dobře půjde i s Pendolinem (i do budoucna).
Osobně si myslím, že Pendolino budou používat stále ti stejní zákazníci, jako "Manažera" doposud. Pokud nezavedou ČD takové ceny, že o odradí i je. Ovšem pro potřeby takového množství lidí, je Pendolino zbytečně dlouhé...
Mj. mediální kampaň měla dle mého názoru začít již nyní. Když jsem se o Pendolinu bavit v práci a ve škole, sposta z lidí nevědělo, že vůbec takový vlak máme a ČD je těší všeobecně špatné pověsti (a přednesli mi pár vtipů na otot téma)
Osobně si myslím, že Pendolino budou používat stále ti stejní zákazníci, jako "Manažera" doposud. Pokud nezavedou ČD takové ceny, že o odradí i je. Ovšem pro potřeby takového množství lidí, je Pendolino zbytečně dlouhé...
Mj. mediální kampaň měla dle mého názoru začít již nyní. Když jsem se o Pendolinu bavit v práci a ve škole, sposta z lidí nevědělo, že vůbec takový vlak máme a ČD je těší všeobecně špatné pověsti (a přednesli mi pár vtipů na otot téma)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











