..: ČD realizují zákaznický marketingový průzkum ve vybraných vlacích mezi Ostravou a Prahou :..
ČD - Výsledky průzkumu se stanou podkladem pro stanovení konečné podoby nového produktu Českých drah vlaků SC Pendolino jezdících na trase Ostrava – Praha. Počínaje platností nového jízdního řádu (od 11. 12. 2005) hodlají České dráhy nabídnout cestujícím na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha zcela nový produkt – vlaky SuperCity Pendolino – poskytující bezkonkurenčně nejrychlejší a nejpohodlnější spojení mezi těmito městy. Provoz vlaků SC Pendolino je připravován jako zcela nová zákaznická nabídka Českých drah s tím, že kromě velmi rychlého spojení Ostravy s Prahou, s dobou jízdy přibližně 3 hodiny 20 minut, nabídnou tyto vlaky také některé zcela nové typy služeb pro cestující.

Na celkové podobě produktu SC Pendolino České dráhy v současné době intenzivně pracují. Jedním z klíčových podkladů budou přitom výsledky marketingového průzkumu, který v současnosti České dráhy realizují ve vybraných spojích InterCity, EuroCity a SuperCity na trase Ostrava – Praha. Jeho závěry by měly sehrát důležitou roli při přípravě finální podoby celé nabídky, a to především v následujících oblastech klíčových z pohledu zákazníka:

Služby poskytované cestujícím – začínající již u záměru cestovat vlakem, přes způsob nákupu jízdenek, odbavení, služby na palubě vlaku a další.
Cena a tarifní model - nastavený tak, aby nabízel vysokou přidanou hodnotu VŠEM cílovým skupinám cestujících (byznys cestující, mládež, rodiny s dětmi) – a to ve všední dny i o víkendech – za cenu, která pro ně bude vysoce atraktivní.
Marketingová strategie – oslovující efektivně jednotlivé cílové skupiny s cílem prezentovat nové spojení SC Pendolino jako nejlepší alternativu pro cestování na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha.

Zákaznický průzkum, který je realizován formou osobního dotazování profesionálními tazateli přímo ve vlacích, by měl přinést jak kvantitativní tak i kvalitativní výsledky popisující především následující oblasti: jaký typ cestujících využívá železniční spojení Ostrava – Praha, jaký je názor a očekávání cestujících od služeb poskytovaných ve vlacích mezi Ostravou a Prahou, jak využívají čas strávený na cestě, jak by vnímali rozšíření nabídky služeb, proč se rozhodují při cestách mezi Ostravou a Prahou právě pro vlak či jiný dopravní prostředek a další.
Výsledky průzkumu budou k dispozici ještě v průběhu 2. poloviny měsíce září, kdy budou vrcholit aktivity související s přípravou nového produktu Českých drah SC Pendolino do nabídky portfolia služeb pro cestující.

Zdroj : České dráhy

CSPSV | 8.9.2005 (14:24)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
10.09.2005 (11:37)  
Nobody - tak to zase jo, v tom se shodneme. Ja se to stale snazil smerovat na ty externi naklady (ktere ve vyctu nema ani frantisek). A samozrejme nerikam, ze externi naklady zeleznice jsou nula
Registrierter Benutzer Nobody
10.09.2005 (11:16)  
To JTB: Za chyby v syntaxi se omlouvam, zaroven bych vam chtel upozornit, ze substantiva syntax (i syntaxe) jsou feminina.
Registrierter Benutzer Nobody
10.09.2005 (10:48)  
To M a JTB: Je jasne, ze jsem svuj vyklad zjednodusil (jinak to ani neslo). Chtel jsem jen naznacit, ze ta draha neni zase tak super, jak by se mohlo z mnohych prispevku zdat. Jsem pro umirnenou preferenci zeleznicni dopravy - tedy nikoliv zachovat za kazdou cenu lokalku, ktera ma zastavky nekde v polich daleko od vesnic, protoze dnes uz lide jsou pohodlnejsi a navic nejsou odkazani jen na vlak. Koupi si (nebo uz vlastni) auto a budou jezdit autem (cela MHD prijde "zkratka"). Navic z auta, ktere je vzdy pri ruce (nema jizdni rad), doveze az domu atd. se uz tezko vrati k MHD. Je pravda, ze zaplati vice, ale kdo by si za lepsi podminky nepriplatil.
Dale si myslim, ze za nynejsiho stavu zeleznice u nas nema cenu zeleznici jakkoliv zvyhodnovat, protoze zvyhodneni se rozpusti v platech zbytecnych zamestancu (o prodrazujicich nadstandardnich 6 tydnech dovolene ani nemluve). Toto zvyhodneni pak najde na dulezite veci jako je koupe vozidel, rekonstrukce starsich vozidel atd.
Zaverem zopakuji, ze zeleznicni doprava bude vzdy drazsi nez silnicni doprava, a proto se ji musi umirnene pomahat, aby vyrovnala tento handicap.
Registrierter Benutzer Nobody
10.09.2005 (10:44)  
To Frantisek a dalsi: Na mnohe, co prodrazuje zeleznici zapominate ve svych prispevcich. Namatkou vyberu, ze na draze v mezinarodni doprave musi jet kazdy druhy vagon prazdny (pod pokutou), byt by se mohl nalozit. Kdyby si nahodou zkratil cestu (uspora) oproti ceste smerem tam, tak zase hrozi sankce. A ted si predstavte, ze shora uvedenym plus vypoctem najemneho za pobyty vozu v cizine se jen u CD zaobira cca 100 lidi. Naklady si dovedete predstavit. U silnicni dopravy nic takoveho neexistuje, pouze jsou vytezovaci centra, ktera snizuji zbytecne cesty prazdnych kamionu.
Take zapominate, ze silnicni doprava je bezkonkurencne rychlejsi nez zeleznicni - podivejte se jen do LIMu - "mezinarodniho jizdniho radu nakladnich vlaku". Mozna zasnete.
10.09.2005 (9:28)  
Také mám pocit, že onen státní zájem o železnici nemusí být skutečný. Ono se dá na koridorech utratit hodně peněz, a také hodně ulít. Vzpomeňte si na nedávný nález NKÚ, který konstatoval, že se na koridorech dosud prodrbalo 30 miliard. Jak koalice, tak opozice svorně mlčely a tvářily se, že neví, o čem je řeč.

Nadějně zní návrhy toho mladýho místopřededy vlády (Jahn). Rozvoj železnice jmenuje vždy mezi několika málo prioritami pro rozvoj ekonomiky. Snad s tím sveze i nějakou legislativu. SŽDC prachy za použití DC dostávat musí, to je bez debat. Jde je o to, od koho by měly jít. Chtít to všechno od ČD a tvářit se, že si na to vydělá (tvrďáckej byznys, že jo?), je hloupé.
Registrierter Benutzer Frantisek
10.09.2005 (7:56)  
K nakladum jednotlivych druhu dopravy:

INFRASTRUKTURA:
- silnicni i zeleznicni dopravni cestu platime z dani; zeleznicni muze byt pri srovnatelnych parametrech levnejsi
- vybaveni teto cesty, ktere platime vsichni, a ktere zahrnuje zabezpeceni a provozni zazemi, je u zeleznice drazsi (zajisti vyssi bezpecnost), avsak melo by se pokryt z rozdilu nakladu na samotne dopravni cesty (pocitam jen nezbytne vybaveni)

VOZIDLA:
- cena vozidel je u obou druhu dopravy v pomeru ke kapacite* a zivotnosti srovnatelna, avsak muze se zde projevit efekt masove vyroby silnicnich vozidel v jejich prospech
- v osobni silnicni doprave jsou zvyhodnovany autobusy statni dotaci ve vysi 30 az 50% ceny vozidla pro zajisteni zakladni obsluznosti
- v zeleznicni doprave pro OBECNEHO dopravce zadna takova dotace neni, Ceske drahy dotace smeruji spise do socialniho systemu nez do obnovy parku

PROVOZ:
- kolejove vozidlo na srovnatelny vykon* muze spotrebovat az o 66% trakcni energie mene nez silnicni, podminkou jsou srovnatelne parametry motoru (nelze srovnavat motory novych autobusu s motory starych vlaku);
u elektrickych vozidel lze dale uzit rekuperaci (vraceni energie vznikle brzdenim zpet do site)
- spotrebni dan z pohonnych hmot plati silnicni i drazni dopravce stejne, podobne i dalsi provozni naklady vozu
- v osobni silnicni doprave jsou zvyhodneny autobusy, jimz je odpusteno platit za pouziti dopravni cesty i to minimum, co plati ostatni vozidla
- v zeleznicni doprave pro ZADNEHO dopravce tato uleva neexistuje, dle dostupnych zprav je to asi 5 Kč/vozkm

* ... pro usporu oproti silnicni doprave je treba dosahnout urcite minimalni urovne naplneni nabizene kapacity (pri soucasnych NEROVNYCH PODMINKACH je to dle dostupnych zprav napriklad 18 osob v regionalnim voze, aby se naklady na osobu vyrovnaly busu)
Registrierter Benutzer M 
10.09.2005 (3:04)  
xyz a Nobody (a JTB) - tam nekam jsem miril, uz kdyz jsem psal ten svuj "vzorec." Samozrejme, lze se prit, co je lepsi, jestli Taurus+Bmz nebo Pendolino, to uznavam a je otazka jak ocenit rozdilne zazitky z jizdy rozdilnymi dopravnimi prostredky...
Pokud jde o realne naklady dopravy, tak vyklad Nobodyho je opravdu sverazny a ojedinely (i kdyz nerikam, ze nema pravdu)... Kazdopadne externality ze silnicni dopravy a naklady na udrzovani nadrazi jsou 100 a 1.
Neni jiste nahodou, ze ve vsech vladnich strategiich tykajicich se dopravy se pravi, ze mytne je super vec, ze se musi uhradit negativni externality ze silnicni dopravy, ALE je nutne zachovat konkurenceschopnost. Soucasne se uvazuje o postupnem snizovani dotaci do zeleznicni dopravy. Jinymi slovy - vlaky drazsi byt muzou, auto ne...
Vtip (no vtip... spis to nejmutnejsi) je totiz v tom, ze skryte dotace (prostrednictvim nedostatecneho "pokutovani" uzivani silnic) jsou nekolikanasobne v porovnani s temi skutecnymi, jak pise Nobody ohromnymi, do zeleznicni dopravy...
10.09.2005 (2:00)  
Nobody pro změnu nepochopil pravidla českého syntaxu, ale to je teď opravdu to nejméně podstatné.

Co se týče tohoto sytému financování dopravy-ano, s touto spotřební daní zčásti pravdu máte, nicméně spotřební daně jsou ve své podstatě od základu motivovány kompenzací negatvních externalit. Nemají být reinvestovány k podpoře této negativní externalitu produkující činnosti, ale k podpoře alternativ a ke kompenzaci těchto externalit. Stále trvám na svém, ČR schází jakýkoli komplexní systém hrazení nákladů na silniční infrastrukturu. Chceme-li považovat silniční síť za veřejný statek, proč potom platí i komerční dopravci směšné částky? Dálniční známky jsou jen symbolickou almužnou.

Vaše kritika přezaměstnanosti u ČD je samozřejmě správná, nicméně slovo železnice se zkratce ČD opravdu nerovná...
Registrierter Benutzer Bussinesman aus Havíířov
09.09.2005 (23:00)  
Na letadlo hazim bobek. Ještě spadnou s takový vejšky no fuj.
09.09.2005 (22:28)  
Ja teda nevim, ale Mustek - Letiste Ruzyne (nepocitam pozdni vecer ci vikend) se da stihnout za 30 minut, mozna o kousek vic ne ? Bus 20 min, metro kousek pres 5 a par minut na prestup.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko