Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Po Ústeckém a Královéhradeckém kraji chce redukovat železniční dopravu kraj Středočeský. Zatímco v Ústeckém a Královéhradeckém kraji se seškrtávaly jen jednotlivé spoje, Středočeský kraj se rozhodl seškrtat celé tratě (seškrtá hrazení ztrát z těchto tratí). Kraj tvrdí, že spoje na níže uvedených tratích jsou velmi málo využívané a cestující může přepravit autobus s daleko nižšími náklady.Konkrétně se jedná o tyto tratě:
tratě, kde provoz nahradí autobusy:
-094 Vraňany - Lužec nad Vltavou
-126 Rakovník - Louny
-173 Beroun-Závodí - Rudná u Prahy - Praha-Smíchov
-210 Vrané nad Vltavou - Dobříš
-233 Čelákovice - Mochov
tratě, které by měly být zrušeny bez náhrady:
-013 Bošice - Bečváry
-095 Vraňany - Straškov
-096 Straškov - Zlonice
-125 Krupá - Kolešovice
Kraj sice navrhl, aby byl provoz na těchto tratích zastaven, ale bude záležet na dopravci, jak se zachová. Kraj totiž dá Českým drahám menší množství peněz a bude na nich, jak s nimi naloží.
Letos uhradí kraj ztrátu cca. 775 milionů korun, v příštím roce hodlá na ztráty vyčlenit jen 750 milionů. Dalších 5 milionů půjde na autobusy, které nahradí provoz na pěti tratích.
Nový jízdní řád 2005/2006 bude jak vidno plný překvapení, doufejme, že těchto překvapení nebude přespříliš.
Karel Chýla
| 19.9.2005 (19:39)
| 19.9.2005 (19:39)Related news

20.09.2005 (12:17)
Wałbrzych:
Ale alesoň nekterým lidem z Moravy to vadí, ovšem i z trochu jiného důvodu: To co mělo decentralizovat státní zprávu nemůže fungovat, protože vznikly krajičky tak malé a bezvýznamné, že to není plhohodnotný správní celek. To, že to pak stejně nedostalo skoro žádné pravomoce je jenom důsledek. Možná to význam centra ještě posílilo... A navíc je těch krajíčků přesně 2x tolik, co bylo krajů, aniž by (většinově) občan tušil, k čemu je to dobré kromě toho, že to zaměstná další kvantum úředníků (snad tedy politika zaměstnanosti, ale kdo to má živit).
Máte pravdu, zpackané je to fest. Ach jo.
Ale alesoň nekterým lidem z Moravy to vadí, ovšem i z trochu jiného důvodu: To co mělo decentralizovat státní zprávu nemůže fungovat, protože vznikly krajičky tak malé a bezvýznamné, že to není plhohodnotný správní celek. To, že to pak stejně nedostalo skoro žádné pravomoce je jenom důsledek. Možná to význam centra ještě posílilo... A navíc je těch krajíčků přesně 2x tolik, co bylo krajů, aniž by (většinově) občan tušil, k čemu je to dobré kromě toho, že to zaměstná další kvantum úředníků (snad tedy politika zaměstnanosti, ale kdo to má živit).
Máte pravdu, zpackané je to fest. Ach jo.
20.09.2005 (11:44)
Xyz: no však říkám, že takovéhle krajské uspořádání je jenom ku zmaru a může budit maximálně zášť. Reforma veř. správy je jedna z nejzpackanějších, co byly: dělat nové kraje podle hranic starých okresů, slibovat zrušení okresů, pak se jich držet...a nechápu Moraváky, že jim tak málo vadí, že vlastně přišli o Moravu, se kterou se vlastně nepočítá! Větší paskvil než kraj Vysočina jsem neviděl. Odcizující a vykořeňující správní jednotka. Udělal bych 5 krajů českých (Střed, Západ, Sever, Východ, Jih (o významné instituce by se HK a PCE, resp. UL a LBC podělily) a 3 moravské: Jih, Střed a něco jako Moravskoslezský (sledující v Jeseníkách historickou hranici Mo/Sl). Mezi těmito kraji existují totiž celkem přirozené hranice (pustiny okolo Plas, Brdy, Žel. Hory, Drahanská vys.)- byla by to relativně celistvá území se zachováním hranice Č-Mor., čili Slavonice, Telč, Jihlava, ŽĎár, Svitavy, Hanušovice na Moravě; Počátky, Pelhřimov, HBrod, Polička, Lanškron, Králíky v Čechách.
Ale holt máme, co máme.
Ale holt máme, co máme.
20.09.2005 (11:41)
Předpokládám, že postižené tratě nebudou nikomu nabízeny a zůstanou ve vlastnictví SŽDC. Jezdit na nich může "kdo chce" už teď a bude to tak i nadále - ale pravidelnou osobní dopravu tam bude provozovat jedině firma, u které si to kraj objedná a zaplatí, jinak by to byla ekonomická sebevražda ...
20.09.2005 (11:32)
...doufám ale, že postižené tratě budou nabídnuty i jiným subjektům. Ne vždy je to zajímavé, ale mohou tam vzniknout i aktivity a la Kamenický Šenov apod. - je to alespoň nějaká šance na přežití tratě jako takové ...
20.09.2005 (11:14)
Vojta H: Díky. Jinak máte pravdu, podobný přístup lze asi těžko očekávat...:-(
xyz: bohužel trefné...:-(
xyz: bohužel trefné...:-(
20.09.2005 (11:09)
Filip: "nikdy sem tam neviděl prázdný vlak"
Problémem asi bude, že některá rozhodnutí dělají lidé, kteří neviděli vlak vůbec žádný. Někdy se trefí, ale někdy je to zcela mimo, to je to riziko, když se něco dělá od zeleného stolu.
Kdyby se naši zodpovědní občas zkusili od někud někam dostat prostředky VHD, třeba by občas jednali jinak.
Ostatně jak má jít trať 173 nahradit busem mi není jasné, vždyť Prokopským a Dalejským údolím žádná cesta nevede. I když pravda, to není území kraje.
Ostatně jak někdo vtipně poukazoval na díru oprostřed, velká legrace je, že většiná krajských institucí leží mimo území kraje...
Problémem asi bude, že některá rozhodnutí dělají lidé, kteří neviděli vlak vůbec žádný. Někdy se trefí, ale někdy je to zcela mimo, to je to riziko, když se něco dělá od zeleného stolu.
Kdyby se naši zodpovědní občas zkusili od někud někam dostat prostředky VHD, třeba by občas jednali jinak.
Ostatně jak má jít trať 173 nahradit busem mi není jasné, vždyť Prokopským a Dalejským údolím žádná cesta nevede. I když pravda, to není území kraje.
Ostatně jak někdo vtipně poukazoval na díru oprostřed, velká legrace je, že většiná krajských institucí leží mimo území kraje...
20.09.2005 (11:04)
Roland: Konkrétní informace o přesunu dotací nemám. Vycházím pouze ze sdělení pana Matouše z Oreda. Například spoje z relace Broumov - Otovice zast. se postupně přesunují na užitečnější Meziměstí - Broumov. Stačí porovnat JŘ z různých let. Obávám se, že takový přístup od středočeského kraje čekat nelze. Bohužel.
20.09.2005 (10:55)
Vojta_H: Mohl bych poprosit o nejaké podrobnější informace z KH kraje? Myslím, ohledně dotací, které se přesunuly na perspektivnější tratě, nemohl jsem k tomu nic najít. Díky
P.S. Např. v ústeckém kraji půjdou ušetřené peníze na opravu silničních komunikací místního významu, alespoň to málo, co zbyde... :-)
P.S. Např. v ústeckém kraji půjdou ušetřené peníze na opravu silničních komunikací místního významu, alespoň to málo, co zbyde... :-)
20.09.2005 (10:29)
S rušením některých tratí souhlasím (013, 125, 233 a podobné). Co se mi ale nezamlouvá je to, že ušetřené peníze nezůstanou v ZDO. Pokud to dobře chápu, kraj ušetří peníze na zrušených lokálkách, které částečně naradí levnější autobusovou dopravou. Logicky tedy nějaké peníze zbydou a netuším, kam půjdou. Pokud je moje logika chybná, prosím opravte mě.
Mnohem více jsem spokojený například s královéhradeckým krajem (kde bydlím), který ušetřené peníze za 043, 046 a část 026 vložil do perspektivnějších tratí, takže celkový dopad byl IMHO pozitivní.
Mnohem více jsem spokojený například s královéhradeckým krajem (kde bydlím), který ušetřené peníze za 043, 046 a část 026 vložil do perspektivnějších tratí, takže celkový dopad byl IMHO pozitivní.
20.09.2005 (9:39)
Opět se potvrzuje, že ODS je partaj zlodějů a lumpů typu Koženého, Krejčíře a spol. Jestli vyhraje příští volby, máme se na co těšit!
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










