Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Po Ústeckém a Královéhradeckém kraji chce redukovat železniční dopravu kraj Středočeský. Zatímco v Ústeckém a Královéhradeckém kraji se seškrtávaly jen jednotlivé spoje, Středočeský kraj se rozhodl seškrtat celé tratě (seškrtá hrazení ztrát z těchto tratí). Kraj tvrdí, že spoje na níže uvedených tratích jsou velmi málo využívané a cestující může přepravit autobus s daleko nižšími náklady.Konkrétně se jedná o tyto tratě:
tratě, kde provoz nahradí autobusy:
-094 Vraňany - Lužec nad Vltavou
-126 Rakovník - Louny
-173 Beroun-Závodí - Rudná u Prahy - Praha-Smíchov
-210 Vrané nad Vltavou - Dobříš
-233 Čelákovice - Mochov
tratě, které by měly být zrušeny bez náhrady:
-013 Bošice - Bečváry
-095 Vraňany - Straškov
-096 Straškov - Zlonice
-125 Krupá - Kolešovice
Kraj sice navrhl, aby byl provoz na těchto tratích zastaven, ale bude záležet na dopravci, jak se zachová. Kraj totiž dá Českým drahám menší množství peněz a bude na nich, jak s nimi naloží.
Letos uhradí kraj ztrátu cca. 775 milionů korun, v příštím roce hodlá na ztráty vyčlenit jen 750 milionů. Dalších 5 milionů půjde na autobusy, které nahradí provoz na pěti tratích.
Nový jízdní řád 2005/2006 bude jak vidno plný překvapení, doufejme, že těchto překvapení nebude přespříliš.
Karel Chýla
| 19.9.2005 (19:39)
| 19.9.2005 (19:39)Související zprávy

19.09.2005 (21:22)
Zlatý Komunisti. To to jezdilo.
19.09.2005 (21:21)
Tak to je fičáák :-(
19.09.2005 (21:09)
Naprostý souhlas (126 opravdu neni marná...) A co se týče 210, no comment... S členěním krajů také souhlas, Praha by se pak nemohla stát "rukojmím" Středočeského kraje, jako v tomto případě... :-(
P.S. Ohledně rušení spojů, je zajímavé se podívat na http://www.jirisulc.cz což jsou stránky ústeckého hejtmana a přečíst si jeho stanovisko...
P.S. Ohledně rušení spojů, je zajímavé se podívat na http://www.jirisulc.cz což jsou stránky ústeckého hejtmana a přečíst si jeho stanovisko...
19.09.2005 (20:57)
No tedy! u 013, 094, 095, 096, 126 a 233 mohu sotva co namítnout.
126 neznám a neodvažuji se soudit, ač se mi tak marná nezdá. U 173 to považuji za nerozum, ta trať má slušný potenciál, jen se jí věnuje malá pozornost (zastávka v centru Rudné apod.), navíc vede turisticky exponovanými místy.
Co mě ale udeřilo do očí, že víkendové vlaky na 210 neslouží Středočechům, ale Pražanům. To je na přes držku. Ať si papalášové laskavě uvědomí, že zrovna tak třeba pantografy na 231 jedoucí v X po území hl. m. Prahy neslouží Pražanům, ale téměř výhradně Středočechům, kteří jsou na nich takřka závislí! Ať tedy končí v Mstěticích!
//Á propos, podle mě by nic takového jako vykořeňující Středočeský kraj s dírou místo centra nemělo existovat. Pak by k tomu nedocházelo. Udělat 5 českých a 3 moravské kraje...)
126 neznám a neodvažuji se soudit, ač se mi tak marná nezdá. U 173 to považuji za nerozum, ta trať má slušný potenciál, jen se jí věnuje malá pozornost (zastávka v centru Rudné apod.), navíc vede turisticky exponovanými místy.
Co mě ale udeřilo do očí, že víkendové vlaky na 210 neslouží Středočechům, ale Pražanům. To je na přes držku. Ať si papalášové laskavě uvědomí, že zrovna tak třeba pantografy na 231 jedoucí v X po území hl. m. Prahy neslouží Pražanům, ale téměř výhradně Středočechům, kteří jsou na nich takřka závislí! Ať tedy končí v Mstěticích!
//Á propos, podle mě by nic takového jako vykořeňující Středočeský kraj s dírou místo centra nemělo existovat. Pak by k tomu nedocházelo. Udělat 5 českých a 3 moravské kraje...)
19.09.2005 (20:46)
Domnívám se, že není náhodou, že v čele všech zmíněných krajů stojí hejtman za ODS...:-) Středočeský kraj je nejradikálnější, také tam sedí stínový ministr dopravy za ODS... Bůh ochraňuj železnice v případě volebního vítězství ODS...:-):-):-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










