..: Motorová jednotka řady 814–914 získala na MSV v Brně zlatou medaili :..

RegionovaBrno - Společnosti Pars nova a České dráhy v rámci letošího ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně oficiálně představily prototyp nové – částečně nízkopodlažní – motorové jednotky řady 814 – 914.

Jednotka, kterou v pondělí slavnostně pokřtil názvem REGIONOVA předseda vlády České republiky, Jiří Paroubek, v úterý 4.10. získala v rámci slavnostního večera Zlatou medaili Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vozový park Českých drah tak v následujících měsících doplní vlak, který v konkurenci špičkových strojírenských výrobků dosáhl na nejvyšší metu.

Nové motorové jednotky Regionova jsou ideálním řešením, které v podmínkách železnice v České republice přináší možnost masového zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a moderních technologií plně odpovídajícím standardům EU.

Po absolvování nezbytných zkoušek a schválení vozidla pro provoz ze strany Drážního úřadu plánují České dráhy nasadit první jednotky REGIONOVA do provozu již v průběhu příštího roku. Celkem by České dráhy v prvním roce měly získat 20 až 30 těchto nových vlaků s tím, že první oblastí v České republice, kde České dráhy hodlají jejich prostřednictvím výrazně zvýšit kvalitu cestování na regionálních tratích, bude Karlovarský kraj - trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně

Článek o nových motorových jednotkách 814-914 (Karel Chýla)

Zdroj: Tisková zpráva ČD; fotografie: ČD


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.10.2005 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Sergej
05.10.2005 (22:05)  
fT: Co se týče toho jakoba, proto jsem napsal "jedině snad", nejsem konstruktér vlaků, takže nevím, kdy je ještě možné co použít.
A co se týče kvality zpracování Prasu, o ní jsem toho sice slyšel už hodně negativního, ale osobně mi např. reko pražských T3 nepřipadá nějak nekvalitní.
fT
05.10.2005 (21:29)  
Tak zpracovani z Parsu bylo, je a nejspis i bude vzdy otresne. Takze si nedelam zadne iluze a po tom, co pridala jejich ruka k dilu se uspnesne zkrati zivotnost 810 minimalne o 10 let, lespi situaci necekam. A kdyz uz je to tak vysneny vozidlo a zachrana lokalek, tak kdyz uz ja jedu lokalkou, tak obdivuju prirodu, protoze ten vlak ji nijak extra nenarusuje, uz se tesim, az budu cumet do sloupku a ne z okna :-(((
Dat tam jakoba by bylo dost drahe a krom toho, zvetsila by se vzdalenost otocnych bodu, coz pri velke sirce skrine 810 by i mohlo znamenat dostat se v obloucich pres prujezdny profil a poskrabat lak...
Sergej
05.10.2005 (21:24)  
Dodatek: Barvné řešení ale nepochází od Parsu.
Sergej
05.10.2005 (21:20)  
Je faktem, že ty české kecy na všechno a proti všemu mě už také začínají štvát. Nespokojenost Čechům je jim vlastní ať je situace jakákoliv. Mně sobně taky nijak dvakrát netěší, že místo nakupování kvalitních nových jednotek jsou peníze pouze na rekonstrukce (a to diskutabilní kvality), ale zároveň si uvědomuji, že v rámci možností je to dnes téměř jediná možnost a díky bohu za ní.
S 810 by neudělal zázraky ani Zababa, takhle rekonstrukce je podle mě tak maximum, co šlo. Jedině snad dát spoj vozů na společný vdojnápravový podvozek, ale to už by si vyžádalo hodně velkou přestavbu a cena by se podle toho úměrně navýšila. Holt, když nám téměř na všech lokálkách jezdí tyhle plechovky, tak si člověk moc pro rekonstrukci vybírat nemůže, musí se poprat s tím, co je. A Pars se s tím porpal podle mě celkem důstojně. Není to optimální, ale aspoň mírnou pochvalu si to zaslouží. Jediné, co bych vytkl je barevné provedení. Musím uznat, že je sice moderní, ale to zelono-bílé se mi líbilo mnohem víc.
vvx
05.10.2005 (21:10)  
ad buri: již před časem jsem tady psal, že za ty šroty z itálie mohlo být nakoupeno pěkné stádo Desir nebo podobných strojů ...
fT
05.10.2005 (21:05)  
Buri : tak sedacky jak v 460, tak Bdt, Bt, jsou o dost lepsi jak v 810, v Usti jsou v lepsim stavu... mi si je neznicily. Hlavne u nich neni uhel mezi sedakem a operadlem mensi jak 90 stupnu!!! A take jedna skoro nepodpstat vec ... jsou ctyrnapravovy, takze kazdy styk necitite tak poctive, jako u 810
fT
05.10.2005 (21:01)  
Nejdriv k metru. M1 cca 250 mil Kc, reko cca 150 mil Kc, zivotnost reko sotva polovina M1 a bere si sebou nektere neduhy ze starych souprav. Vyhoda je pouziti LZA, po prostudovani clanku je to lepsi jak PA 135. Jinak co ja vim, tak M1 stoji co stoji proto, ze kdysi davno byla snaha zachranit jednu fabriku, nevim jestli si jeste nekdo na CKD vzpomene. Proto tolik penez, ale dopadlo to jak to dopadlo a tak se hezky nazral Siemens. A Skoda je to samy, vsechno je to statni podpora a snaha z tech nalitych penez neco dostat, jinak by uz Skodovka ani nebyla... Jinak v marnem, predem jasne prohranem boji Siemens nabidl pro Bcko M1 s jinym statakem a nakou upravou za tech 150 mil... Ale co uz...
A ted back, no tahle kombinace sukafonu, jezisi, tady to jde vsechno tezce do haje. Porad je to na H a s tim chuda zeme. Proc si desira kupuji na vychod od nas??? Ze by tam byli bohatci? To pochybuju, to se tady zas neco vymyslelo, ale ja uz jsem si zvyk, ze u nas je vzdycky neco extra. Ted jsem primo nedockavej, kdo vyhraje soutez na ty rychliky a cim se to bude vozit. Ale tohle je opet slepa cesta, hold ty ruzove bryle svedou z cesty hladce...
Buri
05.10.2005 (20:47)  
No nevím proč většina lidí, je nadšená koupí pendolina, přitom tyto sh*ty, které jsou konstrukčně více než 10 let staré a navíc nemají u nás ani po čem jezdit??? Kdyby radši ČD za těch x miliard nakoupili nové vozy nebo vice lokomotiv řady 380, popřípadě zrekonstruovalo řadu 810/812,814!!! A nevím proč tady většina lidí kritizuje motorové vozy 812, 814??? Myslím že je to o 100% lepší než 810. A mimochodem jestli si tady nekdo stezuje na sedacky v 810 tak se zamylsete jake jsou sedacky ve vozech Bdt nebo v jednotkach 460/560 myslím že na tom nejsou o moc lépe a takove ostravske 460 jsou daleko horsi nez 810!!!
Frantisek
05.10.2005 (19:17)  
to Vojta & vvx: Nesouhlasím s tvrzením, že jsme chudá země. Jen záleží na tom, do čeho to bohatství investujeme - a u nás to bohužel drážní infrastruktura není. Potom není divu, že ČD rády sáhnou po 814, když jim jejich vlastník (stát) víc nezaplatí. Potřebuje ty peníze na dálnice a další subvence ekologické silniční dopravě, aby ji ta drážní nemohla dohonit.
Frantisek
05.10.2005 (19:16)  
to Vojta & vvx: Nesouhlasím s tvrzením, že jsme chudá země. Jen záleží na tom, do čeho to bohatství investujeme - a u nás to bohužel drážní infrastruktura není. Potom není divu, že ČD rády sáhnou po 814, když jim jejich vlastník (stát) víc nezaplatí. Potřebuje ty peníze na dálnice a další subvence ekologické silniční dopravě, aby ji ta drážní nemohla dohonit.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko