Brno - Společnosti Pars nova a České dráhy v rámci letošího ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně oficiálně představily prototyp nové – částečně nízkopodlažní – motorové jednotky řady 814 – 914.
Jednotka, kterou v pondělí slavnostně pokřtil názvem REGIONOVA předseda vlády České republiky, Jiří Paroubek, v úterý 4.10. získala v rámci slavnostního večera Zlatou medaili Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vozový park Českých drah tak v následujících měsících doplní vlak, který v konkurenci špičkových strojírenských výrobků dosáhl na nejvyšší metu.
Nové motorové jednotky Regionova jsou ideálním řešením, které v podmínkách železnice v České republice přináší možnost masového zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a moderních technologií plně odpovídajícím standardům EU.
Po absolvování nezbytných zkoušek a schválení vozidla pro provoz ze strany Drážního úřadu plánují České dráhy nasadit první jednotky REGIONOVA do provozu již v průběhu příštího roku. Celkem by České dráhy v prvním roce měly získat 20 až 30 těchto nových vlaků s tím, že první oblastí v České republice, kde České dráhy hodlají jejich prostřednictvím výrazně zvýšit kvalitu cestování na regionálních tratích, bude Karlovarský kraj - trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně
Článek o nových motorových jednotkách 814-914 (Karel Chýla)
Zdroj: Tisková zpráva ČD; fotografie: ČD
| 5.10.2005 (13:04)
A co se týče kvality zpracování Prasu, o ní jsem toho sice slyšel už hodně negativního, ale osobně mi např. reko pražských T3 nepřipadá nějak nekvalitní.
Dat tam jakoba by bylo dost drahe a krom toho, zvetsila by se vzdalenost otocnych bodu, coz pri velke sirce skrine 810 by i mohlo znamenat dostat se v obloucich pres prujezdny profil a poskrabat lak...
S 810 by neudělal zázraky ani Zababa, takhle rekonstrukce je podle mě tak maximum, co šlo. Jedině snad dát spoj vozů na společný vdojnápravový podvozek, ale to už by si vyžádalo hodně velkou přestavbu a cena by se podle toho úměrně navýšila. Holt, když nám téměř na všech lokálkách jezdí tyhle plechovky, tak si člověk moc pro rekonstrukci vybírat nemůže, musí se poprat s tím, co je. A Pars se s tím porpal podle mě celkem důstojně. Není to optimální, ale aspoň mírnou pochvalu si to zaslouží. Jediné, co bych vytkl je barevné provedení. Musím uznat, že je sice moderní, ale to zelono-bílé se mi líbilo mnohem víc.
A ted back, no tahle kombinace sukafonu, jezisi, tady to jde vsechno tezce do haje. Porad je to na H a s tim chuda zeme. Proc si desira kupuji na vychod od nas??? Ze by tam byli bohatci? To pochybuju, to se tady zas neco vymyslelo, ale ja uz jsem si zvyk, ze u nas je vzdycky neco extra. Ted jsem primo nedockavej, kdo vyhraje soutez na ty rychliky a cim se to bude vozit. Ale tohle je opet slepa cesta, hold ty ruzove bryle svedou z cesty hladce...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










