..: Motorová jednotka řady 814–914 získala na MSV v Brně zlatou medaili :..

RegionovaBrno - Společnosti Pars nova a České dráhy v rámci letošího ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně oficiálně představily prototyp nové – částečně nízkopodlažní – motorové jednotky řady 814 – 914.

Jednotka, kterou v pondělí slavnostně pokřtil názvem REGIONOVA předseda vlády České republiky, Jiří Paroubek, v úterý 4.10. získala v rámci slavnostního večera Zlatou medaili Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vozový park Českých drah tak v následujících měsících doplní vlak, který v konkurenci špičkových strojírenských výrobků dosáhl na nejvyšší metu.

Nové motorové jednotky Regionova jsou ideálním řešením, které v podmínkách železnice v České republice přináší možnost masového zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a moderních technologií plně odpovídajícím standardům EU.

Po absolvování nezbytných zkoušek a schválení vozidla pro provoz ze strany Drážního úřadu plánují České dráhy nasadit první jednotky REGIONOVA do provozu již v průběhu příštího roku. Celkem by České dráhy v prvním roce měly získat 20 až 30 těchto nových vlaků s tím, že první oblastí v České republice, kde České dráhy hodlají jejich prostřednictvím výrazně zvýšit kvalitu cestování na regionálních tratích, bude Karlovarský kraj - trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně

Článek o nových motorových jednotkách 814-914 (Karel Chýla)

Zdroj: Tisková zpráva ČD; fotografie: ČD


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.10.2005 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
05.10.2005 (15:57)  
Dokud budou regionalni trate pripominat z vetsi casti tankodrom, je celkem jedno, co na nich bude jezdit...mozna hodne polstrovane sedacky.

Jeste, ze aspon tady na te diskusi si clovek pripomene, ze je ceska - muze nekdo z diskutujicich nabidnou lepsi variantu (btw. jaky je treba rozdil u vsech tech Desir a Talentu v provoznich nakladech?)

Prijde mi celkem rozumny pristup CD formou prazskeho metra - cast vozu se nakupuje nova (na ty nejvytizenejsi spoje), jina cast se levneji rekonstruuje.

Nevim, muzu posuzovat jen z fotografii, ale me se sumperska rekonstrukce zda celkem podarena - kdyz se nejakym programem vychazejicim z tohoto prototypu povede nahradit vetsinu starych "krabicek", bude to podle me uspech...
registrovaný uživatel waszyn 
05.10.2005 (15:28)  
Proste klasicky pristup CD, tedy imitace kvalitnich produktu. ctvrtinova cena, ctvrtinova kvalita, ctvrtinova zivotnost.Reko velkoprostory jsou nezdarilou imitaci velkoprostoru OBB a DB,kupecka to samy,podobne to opravdu jenom vypada,komfort nula,bez klimatizace apod..
Stejne tak toto je takove desiro v podani CD :)))
Nasazeni v KV kraji je opravdu velmi usmevne.To se opravdu chteji CD tak ztrapnit?
registrovaný uživatel JB
05.10.2005 (15:17)  
Jednou jsem jel tou zelenou věcí, která jezdí z Masaryčky na Kladno, a jízdní vlastnosti byly doslova otřesné stejně jako u originálu, mám obavu, že ani tohle vozítko v tomto ohledu svoje předky nezapře. Taky by mě zajímala "trvanlivost" toho zázraku, pokud má něco vydržet x desítek let, pak záleží spíš než na pořizovací ceně záleží na tom, jestli se to vozítko za chvíli nerozsype...
registrovaný uživatel Radim_c
05.10.2005 (15:16)  
Nejpodstatnějším neduhem krabičky jsou sedačky, na kterých se nedá sedět, a ty odstraněny jsou. Netvrdím, že vznikl nějaký zázrak, ale jak píše MMKO, lepší než původní 810 je skoro cokoliv ...
registrovaný uživatel vvx
05.10.2005 (14:29)  
...ne, my jsme tak říkali ve škole řekněme "slabším" žákům dvouletých oborů.
Kouk´ jsem se na ty obrázky, no vizáž lepší než vzor Franta Pálo na modelu, ale připomnělo mi to, když zajdu k otci stává u nich v ulici Fabie podobně zabarvená jako reklama na ovocnou Poděbradku, trochu jsem se tomu pousmál ...
registrovaný uživatel Honza
05.10.2005 (14:18)  
Tady je pár fotek ze křtu :)

http://www.parsnova.cz/index.php?article=296
registrovaný uživatel Franta007
05.10.2005 (14:13)  
Tak kde je foto toho zázraku, nebo vyhrál ten model ve velikosti HO nebo čo?
registrovaný uživatel MMKO
05.10.2005 (14:04)  
Tady jde spíš o to, že na české poměry je toto nejlevnější možné řešení jak zvýšit komfort cestování na regionálních tratích a že za srovnatelnou cenu se dá pořídit nejméně o polovinu více vozidel než v případě nákupu nových (jestli to tak skutečně bude, ukáže čas). Ale že by to byl až tak super extra úspěch jak je popisováno v článku si taky nemyslím. Jistá je jedna věc: COKOLIV co nahradí 810/010 (i třeba většinou odsuzovaná "Marfuša" 835) bude vždycky přínos, protože horší už to snad ani být nemůže. Snad kromě znovunasazení historických M131.1, ale to už by byl opravdu extrém...:-)
registrovaný uživatel 6.smysl
05.10.2005 (14:00)  
Paroubek je docent?:)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko