..: Motorová jednotka řady 814–914 získala na MSV v Brně zlatou medaili :..

RegionovaBrno - Společnosti Pars nova a České dráhy v rámci letošího ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně oficiálně představily prototyp nové – částečně nízkopodlažní – motorové jednotky řady 814 – 914.

Jednotka, kterou v pondělí slavnostně pokřtil názvem REGIONOVA předseda vlády České republiky, Jiří Paroubek, v úterý 4.10. získala v rámci slavnostního večera Zlatou medaili Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vozový park Českých drah tak v následujících měsících doplní vlak, který v konkurenci špičkových strojírenských výrobků dosáhl na nejvyšší metu.

Nové motorové jednotky Regionova jsou ideálním řešením, které v podmínkách železnice v České republice přináší možnost masového zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a moderních technologií plně odpovídajícím standardům EU.

Po absolvování nezbytných zkoušek a schválení vozidla pro provoz ze strany Drážního úřadu plánují České dráhy nasadit první jednotky REGIONOVA do provozu již v průběhu příštího roku. Celkem by České dráhy v prvním roce měly získat 20 až 30 těchto nových vlaků s tím, že první oblastí v České republice, kde České dráhy hodlají jejich prostřednictvím výrazně zvýšit kvalitu cestování na regionálních tratích, bude Karlovarský kraj - trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně

Článek o nových motorových jednotkách 814-914 (Karel Chýla)

Zdroj: Tisková zpráva ČD; fotografie: ČD


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.10.2005 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
05.10.2005 (18:56)  
V cem je ceska nafta pro velkoodberatele levnejsi nez ta nemecka? Je snad mene kvalitni? Nebo snad nakupuji CD u Moravskych naftovych zavodu domaci produkci?

vvx - pokud se nepletu, 15 let po puci je uredniku mene nez polovina...

Ale jo, jen u te ceske provincnosti zustante - remca se, kdyz se neco zdrazi (to se pochopit da), ale remca se, i kdyz se neco zlepsi... Protoze u nas prece kazdy vsechno dokaze lepe...:-§
registrovaný uživatel xyz  mail  
05.10.2005 (18:29)  
Vojta H:

Vas optimismus mi velmi imponuje, ale obavam se, ze zvyseni na strane prijmu by vedlo spise k rustu na strane "sustrovani" (mazani atp.) nez kvality.

Navic pri jizdnem srovnatelnem s Nemeckem by ty vlaky (kdyby jezdily) byly asi prazdne.

Prece jenom se u nas lisi kupni sila. A nezapomente, take naklady. CD by z principu mely byt schopnyt jezdit levneji, protoze by mohli mit: levnejsi pracovniky, levnejsi energie, levnejsi... (tedy vztazeno vuci Nemecku).
registrovaný uživatel vvx
05.10.2005 (18:25)  
... vojto, chudá zem sice jsme, ale máme velmi bohaté dráhy. Alespoň ty akciově-státní. Taková stáda úředníků vymýšlejících vše aby nic nefungovalo si dovolí jen oni. 15 let po bolševickém puči neudržel tisíce úřeníků za platy začínající na dvounásobku průměru v ČR nikdo!
registrovaný uživatel Bram
05.10.2005 (18:11)  
Jirko Kalčíku, tato jednotka je dosti výkonná, na stoupání skoro 30 promile v Praze mezi Dejivicemi a Veleslavínem se rozjela souprava ve složení 812 + Bifx + 912 na rychlost přes 40 km/h. Jaká byla v tomto úseku rychlost soupravy ve složení 812 + 912 nevím, nejel jsem s ní. Jestli Ti i toto příjde málo, tak nevím co bys chtěl, strojvedoucí co jezdili s Esmeraldou mi též potvrdili, že jede se dvěma přívěsy 010 do stejného stoupání rychleji, než řada 810 s jedním 010. Takže zelpšení více než dostačující. RS1, Lint a pod. jsou zbytečným luxusem v uspořádání B´B´ s výkonem přes 500 kW. U RS1 to chápu, měla vozit i smíšené vlaky, ale u Lintu s centrálním spřáhlem jsem to nepochopil.
registrovaný uživatel Vojta H
05.10.2005 (17:58)  
Mnozí z vás tu ohrnují nos nad 814, ale laskavě si uvědomte, že jsme chudá země, která má chudé dráhy. Kdyby cestující platili jízdné srovnatelné třeba s Německem, věřím, že bychom tu měli samá Desira, Talenty a podobně. Holt za málo peněz málo muziky. Budu za 814 vděčný.
registrovaný uživatel DJ
05.10.2005 (17:40)  
Tady je vidět, jak je konkurence prospěšná a motivující. Nebýt aktivit VBG v západních Čechách, tak ČD po trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary ani nevzdechnou. A teď se můžou (v rámci svých ne/schopností) přetrhnout. Jen tak dál...
05.10.2005 (17:13)  
Vážení přátelé, já bych nechal šumperáky makat až se z nich bude kouřit. Neví někdo kolik toho stihnou překuchat za rok? Měl jsem tu čest pracovat na rozvoji šumavských tratí v jižních i západních Čechách a do šumavských kopců tohle nevyjede - tedy tak jak bychom si představovali (70-90km/h). Existuje ale mnoho tratí, kde to výkonově bude bude stačit. Počítám, že tam kde je traťová rychlost 60km/h a sklonově do 10promile tak by to mohlo stačit. Samozřejmě tam, kde se regionální trať po technické stránce dá dopořádku, tak se už musí počítat s nadupanou mašinou, která se nebude rozjíždět 4 kilometry. Na hustotu našich zastávek je i takové Desiro naprostá chcíplotina. To potřebuje mezi zastávkami tak 5km aby to vypadalo, že to jede. Když na regionálkách máme po 2-3 km zastávky, tak už zbývá jenom ta příšera co jezdí Plattling - Bay.Eisenstein.
registrovaný uživatel bývalý stálý tajemník
05.10.2005 (16:53)  
6.smysl: To se pravdě ani neblíží. Cena rekonstrukce je oproti M1 asi poloviční...
registrovaný uživatel 6.smysl
05.10.2005 (16:13)  
O láci rekonstrukcí vozů metra se říká, že vyjdou skoro stejně draho, jako novostavba...
registrovaný uživatel JB
05.10.2005 (16:01)  
Stranger: Jedno to není, zkus se projet třeba z Chebu do Fr.Lázní 810 a Desirem...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko