Brno - Společnosti Pars nova a České dráhy v rámci letošího ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně oficiálně představily prototyp nové – částečně nízkopodlažní – motorové jednotky řady 814 – 914.
Jednotka, kterou v pondělí slavnostně pokřtil názvem REGIONOVA předseda vlády České republiky, Jiří Paroubek, v úterý 4.10. získala v rámci slavnostního večera Zlatou medaili Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vozový park Českých drah tak v následujících měsících doplní vlak, který v konkurenci špičkových strojírenských výrobků dosáhl na nejvyšší metu.
Nové motorové jednotky Regionova jsou ideálním řešením, které v podmínkách železnice v České republice přináší možnost masového zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a moderních technologií plně odpovídajícím standardům EU.
Po absolvování nezbytných zkoušek a schválení vozidla pro provoz ze strany Drážního úřadu plánují České dráhy nasadit první jednotky REGIONOVA do provozu již v průběhu příštího roku. Celkem by České dráhy v prvním roce měly získat 20 až 30 těchto nových vlaků s tím, že první oblastí v České republice, kde České dráhy hodlají jejich prostřednictvím výrazně zvýšit kvalitu cestování na regionálních tratích, bude Karlovarský kraj - trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně
Článek o nových motorových jednotkách 814-914 (Karel Chýla)
Zdroj: Tisková zpráva ČD; fotografie: ČD
| 5.10.2005 (13:04)
vvx - pokud se nepletu, 15 let po puci je uredniku mene nez polovina...
Ale jo, jen u te ceske provincnosti zustante - remca se, kdyz se neco zdrazi (to se pochopit da), ale remca se, i kdyz se neco zlepsi... Protoze u nas prece kazdy vsechno dokaze lepe...:-§
Vas optimismus mi velmi imponuje, ale obavam se, ze zvyseni na strane prijmu by vedlo spise k rustu na strane "sustrovani" (mazani atp.) nez kvality.
Navic pri jizdnem srovnatelnem s Nemeckem by ty vlaky (kdyby jezdily) byly asi prazdne.
Prece jenom se u nas lisi kupni sila. A nezapomente, take naklady. CD by z principu mely byt schopnyt jezdit levneji, protoze by mohli mit: levnejsi pracovniky, levnejsi energie, levnejsi... (tedy vztazeno vuci Nemecku).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










