..: Motorová jednotka řady 814–914 získala na MSV v Brně zlatou medaili :..

RegionovaBrno - Společnosti Pars nova a České dráhy v rámci letošího ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně oficiálně představily prototyp nové – částečně nízkopodlažní – motorové jednotky řady 814 – 914.

Jednotka, kterou v pondělí slavnostně pokřtil názvem REGIONOVA předseda vlády České republiky, Jiří Paroubek, v úterý 4.10. získala v rámci slavnostního večera Zlatou medaili Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vozový park Českých drah tak v následujících měsících doplní vlak, který v konkurenci špičkových strojírenských výrobků dosáhl na nejvyšší metu.

Nové motorové jednotky Regionova jsou ideálním řešením, které v podmínkách železnice v České republice přináší možnost masového zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a moderních technologií plně odpovídajícím standardům EU.

Po absolvování nezbytných zkoušek a schválení vozidla pro provoz ze strany Drážního úřadu plánují České dráhy nasadit první jednotky REGIONOVA do provozu již v průběhu příštího roku. Celkem by České dráhy v prvním roce měly získat 20 až 30 těchto nových vlaků s tím, že první oblastí v České republice, kde České dráhy hodlají jejich prostřednictvím výrazně zvýšit kvalitu cestování na regionálních tratích, bude Karlovarský kraj - trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně

Článek o nových motorových jednotkách 814-914 (Karel Chýla)

Zdroj: Tisková zpráva ČD; fotografie: ČD


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.10.2005 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
05.10.2005 (14:00)  
Nejkrásnější je to, že ČD už vesele plánují že s tím vyhrajou výběrové řízení na trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary. Proto to má asi na sobě DKV Plzeň. Alespoň každého ten rozdíl trkne, protože Desiro je v Mariankách i ve Varech běžně v provozu.
registrovaný uživatel vvx
05.10.2005 (13:47)  
... venku se něco málo sem tam zrekostruuje, ale bez bombastického humbuku a prezentace jako supernovinky na kterou nikdo nemá. Podstatné neduhy 810 nebyly stejně odstraněny (dost dobře ani nejdou).
Nejvyšší metou bylo samozřejmě myšleno to, že ty převařené vraky budou směle konkurovat Desirům, Lintům, Talentům a dalším. Jediná konkurence je pro 814 možná ten ruskej vynález. Krumpl jako krumpl - budou si sekundovat.
Docent Paroubek si pochrochtal se soudruhy od ČD, kolektivně se přežrali a ožrali za peníze, za které by se pořídil mimálně jeden nový motor od CATu a všichni spokojeně odjeli do některého místního šantánu pobavit se s lehkými děvami ....
registrovaný uživatel waszyn 
05.10.2005 (13:32)  
taky mi to uplne neni jasne. dvounapravove vozy prekopane z 25 let stareho sh*tu za snad za 100 mil.nikdo v zapadni evrope nevyrabi, nebo se mylim? Rekl bych ze takovy paskvil nevyrabi nikdo.
registrovaný uživatel Jan Semela
05.10.2005 (13:26)  
Můžu se zeptat, které západní vozidla byla myšlena. Já asi žádné neznám. Předpokládám, že Desiro , Talent Stadler apod. že nejsou rekonstrukce.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko