Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Středočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.
Původní zpráva z 9.10.2005:
Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.
Karel Chýla
| 30.10.2005 (14:56)
| 30.10.2005 (14:56)Související zprávy

10.10.2005 (16:52)
Měl bych dotaz: je (např. z hlediska právního) přípustné, aby nejen tyto petice podepisovaly osoby mladší 18 let?
10.10.2005 (16:30)
opravdu si myslite ze jednotky 471 nebo pendolina si drahy kupuji samy?
nerovnymi podminkami myslite napriklad to ze pouze 15% vybrane spotrebni dane za paliva a maziva od silnicnich vozidel jde do silnicni infrastruktury a zbytek se "prozere"?
nerovnymi podminkami myslite napriklad to ze pouze 15% vybrane spotrebni dane za paliva a maziva od silnicnich vozidel jde do silnicni infrastruktury a zbytek se "prozere"?
10.10.2005 (15:39)
ASF: Nove okresní silnice se nestaví nejen z důvodů nedostatku financí, ale hlavně proto, že již jsou většinou postavené. U nás už opravdu není mnoho míst, kde je nezbytně nutná nová silnice.
Jinak že na silnicích je dluh 1 bil. korun, je do jisté míry fakt, ale na železnici není o nic menší.
Do železniční infrastruktury jde možná dnes více peněz, ale za posledních 50, 60 let do ní šlo souhrnně podstatně méně, než do silniční v přepočtu na množství přepravy.
Za ten marasmus, v kterém se současná železnice nachází, může především dost silné podfinancování za komunismu, v kterém se bohužel pokračuje i po revoluci. Jedinou světlou výjimkou jsou koridory a i té světlosti této výjimky moněkud pochybuji.
Ano, autobusový dopravce může nabídnout nové, čisté autobusy, a to zvlášť v případě, když na jejich nákup dostane dotaci, jak se také většinou děje.Zde jde opět o jasný důkaz nevyrovnanosti vztahu státu k autobusové a železniční dopravě.
V jednom Vám ale musím dát za pravdu: Marketing je pro ČD opravdu téměř sprosté slovo, protože po jeho stopách aby se člověk přímo pídil. A celkové hospodaření drah má také výrazné nedostatky. Nicméně i zde se opět dostáváme k tomu, jakým způsobem se stát staví k železnici (viz nesplácení ztráty s objednané dopravy, naprostá ignorace nerovných podmínek atd.)
Jinak že na silnicích je dluh 1 bil. korun, je do jisté míry fakt, ale na železnici není o nic menší.
Do železniční infrastruktury jde možná dnes více peněz, ale za posledních 50, 60 let do ní šlo souhrnně podstatně méně, než do silniční v přepočtu na množství přepravy.
Za ten marasmus, v kterém se současná železnice nachází, může především dost silné podfinancování za komunismu, v kterém se bohužel pokračuje i po revoluci. Jedinou světlou výjimkou jsou koridory a i té světlosti této výjimky moněkud pochybuji.
Ano, autobusový dopravce může nabídnout nové, čisté autobusy, a to zvlášť v případě, když na jejich nákup dostane dotaci, jak se také většinou děje.Zde jde opět o jasný důkaz nevyrovnanosti vztahu státu k autobusové a železniční dopravě.
V jednom Vám ale musím dát za pravdu: Marketing je pro ČD opravdu téměř sprosté slovo, protože po jeho stopách aby se člověk přímo pídil. A celkové hospodaření drah má také výrazné nedostatky. Nicméně i zde se opět dostáváme k tomu, jakým způsobem se stát staví k železnici (viz nesplácení ztráty s objednané dopravy, naprostá ignorace nerovných podmínek atd.)
10.10.2005 (14:09)
to Frantisek:
silnice jsou PODdotovane POUZE na rekonstrukcich sumou cca 1 bil.Kc,cili mluvit o jejich predotovani je nesmysl.
Nove R a D silnice se stavi pouze tam,kde je soucasne vytizeni neudrzitelne. Velmi vzdalene muzeme srovnat s koridory.
Nove okresni silnice se nestavi(vyjimecne nejaky obchvat),rekonstrukce jsou taky vyjimkou,rovnez analogie se zeleznici.
Ted je potreba rict kolik % lidi a kolik % zbozi jde po silnici a kolik po zeleznici.Timto srovnanim dojdeme naprosto jednoznacne k zaveru,ze do zel.infrastruktury jde mnohem vice penez s ohledem na mnozstvi prepraveneho nakladu(osob).
Co se tyce tech dopravcu,na tom ze bus dopravce dostane stejne co by jinak dostaly CD nevidim nic zvlastniho pokud nabidne nove busy vs.810,prum.zpozdeni 0 minut,cista vozidla vs.kozenka atd.
CD ma jeden velky problem,a tim je naproste ekonomicke diletantstvi,tragicky marketing,nereseni problemu dle dulezitosti a minimalizace ztrat,odbory,prezamestnanost,proste b*rdel.
Kdyby se toto vsechno vyresilo...
silnice jsou PODdotovane POUZE na rekonstrukcich sumou cca 1 bil.Kc,cili mluvit o jejich predotovani je nesmysl.
Nove R a D silnice se stavi pouze tam,kde je soucasne vytizeni neudrzitelne. Velmi vzdalene muzeme srovnat s koridory.
Nove okresni silnice se nestavi(vyjimecne nejaky obchvat),rekonstrukce jsou taky vyjimkou,rovnez analogie se zeleznici.
Ted je potreba rict kolik % lidi a kolik % zbozi jde po silnici a kolik po zeleznici.Timto srovnanim dojdeme naprosto jednoznacne k zaveru,ze do zel.infrastruktury jde mnohem vice penez s ohledem na mnozstvi prepraveneho nakladu(osob).
Co se tyce tech dopravcu,na tom ze bus dopravce dostane stejne co by jinak dostaly CD nevidim nic zvlastniho pokud nabidne nove busy vs.810,prum.zpozdeni 0 minut,cista vozidla vs.kozenka atd.
CD ma jeden velky problem,a tim je naproste ekonomicke diletantstvi,tragicky marketing,nereseni problemu dle dulezitosti a minimalizace ztrat,odbory,prezamestnanost,proste b*rdel.
Kdyby se toto vsechno vyresilo...
10.10.2005 (14:07)
Františku, i tak jezdí vlaky ve špičce třeba z Roudnice do Straškova obsazené víc jak na 90 %.
10.10.2005 (12:24)
Zatím se mluví o zastavení provozu (resp. nedotování spojů) na některých tratích. Tratě však zatím nebudou zrušeny oficiálně. Zajímá mě, jak úředně probíhá zrušení trati, kdo je k tomu oprávněn a co je třeba před zrušením trati udělat. Ví to tady někdo?
10.10.2005 (12:06)
to ASF: Jenze otazka nezni, zda zachovat provoz na zminenych tratich NEBO koupit nova vozidla na zbyle trate. Ty penize NEPUJDOU do drazni dopravy, alebrz autobusovym dopravcum, a to mozna ve stejne vysi. Takze bude mene vlaku a nebude zvyseni kvality.
Jinak mozna bych ozelel 013 a 125 (prvni je uzitecna spojka a na druhe budou jiste jezdit parni vlaky), pripadne 094 (tu by zachranilo jedine prisne navazani busu z Melnika, ktere by tak nepokracovaly do Vranan). Avsak 095 a 096 skomiraji podle me vicemene diky dotovane "konkurenci" soubeznych "Ekobusu". Otazka je, proc dotace nejdou draze, ale busum, kdyz trate vedou vetsinou primo obcemi.
126, 173 a 210 uz je uplna blbost rusit, v PD by mozna vetsimu vytizeni pomohly vhodne polohy spoju a nekde odstraneni soubeznych bus, plus lepsi integrace druhych dvou do PID (tarif, navaznosti bus). A samozrejme poradna rekonstrukce. To, ze jsou silnice naddotovane (same stavby D a R) a drahy poddotovane (vpodstate nemaji "D", jen "R", vestinou ani to), prece nemuze byt argumentem k ruseni trati.
Jinak mozna bych ozelel 013 a 125 (prvni je uzitecna spojka a na druhe budou jiste jezdit parni vlaky), pripadne 094 (tu by zachranilo jedine prisne navazani busu z Melnika, ktere by tak nepokracovaly do Vranan). Avsak 095 a 096 skomiraji podle me vicemene diky dotovane "konkurenci" soubeznych "Ekobusu". Otazka je, proc dotace nejdou draze, ale busum, kdyz trate vedou vetsinou primo obcemi.
126, 173 a 210 uz je uplna blbost rusit, v PD by mozna vetsimu vytizeni pomohly vhodne polohy spoju a nekde odstraneni soubeznych bus, plus lepsi integrace druhych dvou do PID (tarif, navaznosti bus). A samozrejme poradna rekonstrukce. To, ze jsou silnice naddotovane (same stavby D a R) a drahy poddotovane (vpodstate nemaji "D", jen "R", vestinou ani to), prece nemuze byt argumentem k ruseni trati.
10.10.2005 (11:52)
Otazka zni, kde je ta pomyslna hranice mezi "nekdo" a "nikdo".Tato hranice bude zcela jiste 1)jina ve StC kraji,kde vede R nebo D pomalu do kazde vsi a zel.doprava v teto podobe (810+dlouhe jizdni doby) je neudrzitelna,a 2) nekde v pohranici,kde se zrusenim lokalky zhorsi obsluznost,pze i vlak jedouci desitky kilometru rychlosti 40 km/h muze byt rychlejsi a v zime spolehlivejsi.
Na tratich kterych se tykaji tyto "petice" bych si dovolil tvrdit ze je to bud pripad c.1 nebo se jedna o tangenty bez silnejsi prepravni poptavky.
Na tratich kterych se tykaji tyto "petice" bych si dovolil tvrdit ze je to bud pripad c.1 nebo se jedna o tangenty bez silnejsi prepravni poptavky.
10.10.2005 (11:24)
samozrejme, zrusit provoz an tratich kde nikdo nejezdi je samozrejme, ale to neni pripad nekterych trati o kterych se zde jedna
10.10.2005 (11:04)
Měl bych se ASF asi zastat, protože když vidím, jakou salvu invetiv jeho komentář k vytíženosti a rentabilitě některých lokálek způsobil, je mi smutno.
IMHO kdyby se pozavírala půlka kozícch drah pro 4 páry 810ek denně a MD místo toho odstranilo nerovnost v hrazení nákladů na dopravní síť bral bych to...
IMHO kdyby se pozavírala půlka kozícch drah pro 4 páry 810ek denně a MD místo toho odstranilo nerovnost v hrazení nákladů na dopravní síť bral bych to...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










