..: Petiční akce za záchranu tratí ve Středočeském kraji :..
810 - ilustrační fotoStředočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.
Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.

Původní zpráva z 9.10.2005:

Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 30.10.2005 (14:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 20      Zpráv na stránku:   
10.10.2005 (20:45)  
Pokud je na trati 210 cestovní rychlost 27 km/hod a ještě jí ČD vlastní neschopností neumí dodržet, tak pro ČD není záchrany a Středočeský kraj by byl blázen kdyby rozhodnul jinak. Včera jel vlak 19031 ještě o 20 minut déle a rychlost byla tudíž pouhých 20 km/hod a navíc nebyl dodržen jízdní řád. To objezdí autobus skoro s libovolnou oklikou. Důvod asi Českým drahám nedojde. Vypravily totiž stroj řady 714 a za něj přivěsily 5 krabiček. Lokomotiva si za podzimního počasí se stoupáním mezi stanicemi Klínec a Čísovice málen neporadila. Samozřejmě v Čísovicích bylo na stůj (další 2 minuty) a než se postavilo na odjezd to byla také doba. A vysvětlení nádražáků - Vám se nikdy neporouchala mašina (která navíc porouchaná nebyla). A prý je neděle a není důvod spěchat. Pochopitelně v hospodě ve Staré Huti jsme petici odmítli. Leda že by zněla Souhlasíte aby ČD již neprovozovaly tratě ve Středočeském kraji.
registrovaný uživatel vvx
10.10.2005 (20:11)  
... jeden vlak na jakékoliv trati, pakliže je objednán krajem znamená, provozovatel dopravní cesty (143 = nyní ČD)dostane dotaci přes 250 000 Kč/km (143 = 1,5 milionu), aniž by někdo zkontroloval, zda ty peníze byly skutečně investovány do oné tratě. A za těch 30Kč/vlkm se to dá odjet i s prázdnou 810.
Jinak další finanční propady jsem popsal v této diskuzi: 10.10.2005 - 13:12 - Kraje nepřispějí ČD, pokud jim nepředají ekonomické rozbory tratí ( http://www.zelpage.cz/comment.php?id=1828&w=n ).
registrovaný uživatel Anatol J.
10.10.2005 (19:44)  
Já teda nevím, ale laicky se domnívám, že i 5 lidí v 810 je stále ekologičtější než 5os v smradlavém gumokole Karosa z roku xy.Navíc zkuste dnes cestovat někam autobusem, tak akorát na šichtu a zpět,(a to ještě jede jinak než má) jinak smůla, fakt super obslužnost...a navíc kola a kočárky se do karosy dají bezvadně uložit... HLAVNÍ problém je podle mne v tom , že nezávisle na rychlosti spojení si jednotliví dopravci (vlak-bus) ujíždějí a není tak návaznost, takže každý jede dřív autem.Navíc nechápu jak je možné hradit busy a vlak ne, když jedou po stejné trase. Přece musí existovat nějaká ekologická páka, nebo ne???A navíc když kraj nechce ČD, to neumí oslovit jiného dopravce???Pokud zvolí dřív bus, měl by být potrstán a šup do chládku, než se vzpamatuje, lobbysta jeden..
registrovaný uživatel SCYL
10.10.2005 (19:30)  
A nevíte náhodou někdo co znamená provoz na trati 143? :D Nechápu proč tam ČD udržují ten jediný vlak v takovou hroznou dobu a ještě jen jedním směrem. Předem dík za informace:)
10.10.2005 (19:30)  
Bohužel platí;
EJ 680 je komerční záležitost ČD, takže do toho stát peníze nevrazí; EJ 471 jsou vozidla pro regionální dopravu, takže tam by bylo na místě, aby se regiony = v našem případě kraje podílely finančně na jejich nákupu, jako to dělají v civilizovaných zemích na jih od Dyje a západ od Šumavy a Krušných hor …
spotřební daň s pohonných hmot je stejná jako spotřební daň z piva, lihu či vína … jde do státního rozpočtu a financuje se z ní třeba školství … zatím jsem nezaznamenal, že by nějaký pivovar nebo lihovar požadoval po státu dotace na investice na obnovu nebo do rozšíření výroby s odůvodněním, že zvýší výrobu a tudíž bude vyšší spotřeba a více se vybere na spotřební dani. Podobný požadavek by mohli uplatnit pěstitelé tabáku či výrobci cigaret vůči spotřební dani z tabákových výrobků …
Na úspornou dopravní politiku krajů doplatí především občan = cestující. Zatímco kraj ušetří, cestující zaplatí zpravidla zaplatí za přepravní službu více. Autobus, který údajně vlak nahradí, takže dopravu bude zajištěna vlak nahrazuje pouze v podobě fyzické existence vozidla.
Doplatí na to především občané, kteří do obce, odkud jede "náhradní" autobus přijedou vlakem. "Náhradní" autobus zpravidla nejede od železniční stanice nebo zastávky, nýbrž z "obce". Příkladem může být třebas KYJOV. Zatímco vlak jezdil ze ŽST, tak autobus jede z autobusové stanice, což je nějakých 20 minut od ŽST "pěšky", se zavazadlem v nezmámé lokalitě obzvlášť příjemné …
Držitel síťové železniční jízdenky musí za autobus platit další jízdné, takže se mu cestování prodraží. Autobus není provozován jako "systémová" náhrada, ale jako jiný druh dopravy jiným dopravcem. "Díky" autobusu přichází cestující o "množstevní slevu" spočívající v levnějších tarifních km při cestě na delší vzdálenost. "Náhradní" autobus ve většině případů nepřepravuje kočárky … o přepravě jízdního kola si může cestující nechat jen zdát …
registrovaný uživatel SCYL
10.10.2005 (19:30)  
A nevíte náhodou někdo co znamená provoz na trati 143? :D Nechápu proč tam ČD udržují ten jediný vlak v takovou hroznou dobu a ještě jen jedním směrem. Předem dík za informace:)
registrovaný uživatel SCYL
10.10.2005 (19:26)  
Je sice pravda, že kraje (tedy i středočeský) se chovají spíše tak, jako kdyby podporovaly nešetrnou a neekologickou silniční dopravu ale zase na druhou stranu není možné aby dráhy uváděli 40% náklady na ztrátové spoje a 60% ostatní náklady.Soukromý dopravce je schopen vždy přesně vyčíslit jak a který spoj je ztrátový.A dokud se toto ČD nenaučí tak se budou dále rušit regionální tratě.Z těchto tratí chápu zrušení pouze dvou: 013 ,kde už teď jezdí jeden pár vlaků denně a 096 a to úseku ze Straškova do Zlonic kde jezdí 4 páry vlaků a to jen v pracovní dny.Ale i přes toto jsem zásadně proti JAKÉMUKOLIV RUŠENÍ TRATÍ!!!
10.10.2005 (18:43)  
Tak myslím, že máme v diskusi více odborníků než puberťáků, ale nezazněla tu jedna zásadní věc. My se tady hádáme o regionální tratě a "okresní" silnice a všechny vládostrany zpravo doleva a naopak všechny peníze narvou do dálnic a co zbyde do oprav koridorových tratí. Myslí, že již na základní škole se učívalo, že železniční doprava je efektivní na dlouhé vzdálenosti, nebo při dostaečné poptávce i na krátké. V našem Kocourkově se dotuje vše dvakrát. Proč musíme stavět dálnici ve směru, kde je koridor před dokončením a budou to po něm smažit pendolina v docela inteligentním intervalu? Proč bych jako krajánek dotoval autobusové dopravce aby mně rozjezdili chatrnou silnici, kterou si ze svého budu muset za dva roky zaplatit? To si za stejné prachy zadotuji mizerné ČD, ale silnice mně ještě deset let vydrží. Koleje nejsou moje a když tak je opraví stát. (kdo zaregistroval zavření tratě Mladotice - Kralovice tak mu mohu sdělit, že kraj už musel polovinu délky silnice opravit) Já si myslím, že ČD je v globálu mizerný obchodník, ale to co je ve vládě ČR (je úplně jedno jestli modří, růžoví nebo flanďáci) a v některých krajích hraničí s demencí. Jako krajánek bych nikdy nesouhlasil a hlavně nenavrhoval převedení těžké dopravy na moje silnice. Jiná věc, pokud si soudruzi (modří, růžoví a červení společně) zrušili úplně dopravní obslužnost, pak tedy ušetřili na balíčku dopravy. Stát pak zatáhne podporu nezaměstnaným. Také toto je politika (kocourkovská).
Ale k diskusi, kde by mohl ASF pomoci: Pomineme li železnice jak se silnice zbaví dluhu 1 bil.Kč. Vyřeší to dálniční penězosvod? Již dneska nejsou peníze na údržbu dálnic, tak jich postavíme ještě více? Mně to připadá jako spirála smrti. Co vy na to?
registrovaný uživatel xy xy xy
10.10.2005 (17:55)  
Od kolika let je možné petici podepsat
15 nebo 18
registrovaný uživatel ASF
10.10.2005 (17:11)  
to Martin Liška:
samozřejmě že ne,ale moc tady neprovokujte s takovými otázkami,ať Vám tady nezačne nějaký klučina vyhrožovat,že si Vás najde :)
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko