..: Student Agency začne jezdit do Ostravy :..
Student Agency Brno - Od ledna 2006 chce začít společnost StudentAgency provozovat pravidelnou osobní autobusovou dopravu na lince Praha - Ostrava. Chce se stát konkurentem Českých drah, které zde nasadí na vybrané spoje soupravy pendolino. Jízdenky na "žluté autobusy" budou začínat od 190 Kč (noční spoje). V současné době zde jezdí společnost CapitalExpress, jejíž ceny jízdenek začínají od 290 Kč. Přijde-li na tuto trasu StudentAgency, tak se již CapitalExpress rozhodl, že přestane na této lince jezdit.
StudentAgency jezdí na vnitrostátních linkách od 5.1.2004 (Praha - Brno). Kvůli konkurenčnímu tlaku zavedly i ČD, a. s. na této frekventované trase relační slevu za 130,- (v případě EC/IC 160,-) Kč.
Kromě trasy do Brna jezdí S.A. např. do Plzně či Liberce a orientuje se také na zahraniční spoje.

Zdroj : iDnes.cz - 13. října 2005 Pendolinu přibude konkurence - autobusy

CSPSV | 15.10.2005 (21:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
RailFun
16.10.2005 (23:00)  
Ad Miroslav zikmund:
podporujem...
Ad mates:
cestujuci vo svojej vacsine "rvat" nebudu, ak od autobusoveho terminalu pojde kvalitna rychlodraha (elektricka), ktora bude v centre napr za 15 min (kdezto busu by to trvalo v spicke aj 45 min)
Spomente na hokejove MS v Ostrave a Prahe Co myslite preco hokejistov vozili vlakmi (cca 3 h) a nie busmi ci letecky???
registrovaný uživatel M 
16.10.2005 (22:58)  
S tim prestupem na letisti souhlas, to zase ocad pocad... Z te Evropske ulice by se meli vytlacit auta, ne autobusy.
Vse by samozrejme resilo metro az na Ruzyn
registrovaný uživatel RailFun
16.10.2005 (22:53)  
cize ak by som jazdil PHA-Ostrava S.A. by u mna nemalo sancu!!! a verim ze nie som sam
i ked je mnoho opacne zmyslajucich. Len zelesnicny manazment (casto pozostavajuci zial aj z pohrobkov socializmu = nepružne mysliacich a tunelárov) by si to mohol uvedomit a "pripravit" sa na konkurenciu; co zial je na ZSSK a CD (aspon ako to vnimam) dost problematicke...
registrovaný uživatel Nothing
16.10.2005 (22:52)  
To Miroslav Zikmund: Jestlize si predstavujete zatraktivneni hromadne dopravy dalsimi prestupy, pak me opravdu prekvapuje, ze Vam tak vadi odsun nadrazi v Brne, ci pripadny odsun Masarykova nadrazi v Praze!
registrovaný uživatel RailFun
16.10.2005 (22:49)  
Osobne sa priklanam za vlak. Zvlast v zimnom obdobi by som na bus nesadol (o aute na dialku ani nehovoriac)
Chodievam casto busom trasu Poprad- Brezno a to sa najma v zime a kope snehu modlim aby sme nezapadli a dosli aspon za Certovicu
Ale Kosice, zilina bratislava a dalej ZASADNE VLAK!!!
registrovaný uživatel Mates 
16.10.2005 (21:15)  
2Miroslav Zikmund:
dale bych pokracoval ze rvat budou i cestujici ... buzerovat je dalsim prestupem treba na letisti na bus... a pak dalsi prestup na Dejvicke na metro atd ... na to bych se pak jako cestujici rychle vys.. a jel radeji autem. A pak by se mohlo hadat co dopravu na Evropske zatezuje vice.. jeden bus.. nebo 20 aut po jednom cloveku, tech, kteri nejsou ochotni nekolikrat prestupovat nez se dostanou na metro. Tak si preferenci VHD nepredstavuju
registrovaný uživatel Troll
16.10.2005 (19:56)  
Brumla: Nevím jistě, ale mám dojem, že se pleteš.
registrovaný uživatel Tomino
16.10.2005 (18:24)  
To,že u nás ještě pořád funguje dálková vnitrostátní autobusová doprava je smutné,ale železnice v nynějším pojetí silnici jen nahrává. Co se týče WC v autobusech Student Agency,tak není technicky možné aby si každý cestující odskočil.To je na palubě Busu spíš na ozdobu.My se s nimi svezli do Londýna a cestou se po třech čtyřech hodinách zastavovalo na odpočívadlech a stewardka na toaletu pouštěla jen v nutných případech.
16.10.2005 (18:04)  
Ad Karel Vlach :
Problém spočívá v naprosto spackaném zákonu o silniční dopravě, kde jsou sice docela účinné nástroje, ale současně je nelze realizovat.
Na jedné straně mají odpovědnost za veřejnou osobní dopravu, přesněji řečeno základní dopravní obslužnost kraje – a z toho plynoucí doslova slaboduchá "komedie" ohledně nákladovosti silniční a železniční osobní dopravy.
Nicméně na druhou stranu nemají kraje možnost vetovat působení jiného silničního dopravce na území kraje než toho, se kterým mají uzavřenu smlouvu o výkonech ve veřejném zájmu a kterého platí. To znamená, že "krajskému" dopravci nebo dopravcům – kraj může pro každý okres nebo nějaký region nasmlouvat jiného dopravce – konkurovat dopravce z jiného kraje, který tam jezdí na základě licence udělené v jiném kraji …
Proti tomuto dopravci nemá ani právo absolutního veta, ani nemůže využívat "práva" vázané licence, kterou zákon o silniční dopravě obsahuje. Přitom takovýto "cizí" dopravce může konkurovat i "krajským" vlakům, čili způsobovat nižší tržby …
Kdyby měly kraje možnost vetovat jiného dopravce na území kraje nebo mohly využívat práva vázané licence, tak by třebas žluté autobusy musely pro jízdu na trase Praha – Ostrava získat souhlas
a) hlavního města Prahy
b) Středočeského kraje
c) kraje Vysočina
d) Jihomoravského kraje
e) Olomouckého kraje
f) Moravskoslezského kraje
? možná i Zlínského kraje, podle toho, zda se pojede po silnici vedoucí okresem Kroměříž.
Každý s těchto krajů by mohl
1) vázat souhlas s licenci (na průjezd krajem) na provádění výkonů ve veřejné linkové dopravě na území "vlastního" kraje = vázaná licence – v objemu km "dálkové" linky, které se na území kraje ujede. Té vázané licence by se mohlo s výhodou využívat u nelukrativních výkonů pro "krajského" dopravce – například je třeba zajistit odvoz dětí do školy z obcí, kde byla v rámci úspor zrušena základní škola. Aby děti mohly jezdit do školy v rozumnou dobu (řekněme odjezd v 7.15), je třeba zpravidla vystavit zvláštní vozidlo, což se prodražuje … podobně zajištění návratu dětí ze školy. A tyhlety nelukrativní spoje by zajišťoval jako "vázanou" licenci dálkový dopravce – třebas provozovatel žlutých autobusů.
2) z povinnosti "vázané" licence by se mohl vykoupit tím, že za průjezd kraje by platil "mýtné". Výše mýtného za jeden ujetý km by se rovnala částce, kterou kraj platí "krajským" dopravcům za jeden kilometr ujetý v rámci základní dopravní obslužnosti. Řečeno srozumitelně – když bude kraj platit dopravci za každý ujetý km řekněme 20 Kč, tak toto mýtné bude činit 20 Kč a vybraná částka bude příjmem "fondu základní dopravní obslužnosti", z níž se platí „krajské" autobusy nebo vlaky. Kdyby konkurovala linka krajským vlakům, tak by se používalo sazby „krajských vlakových kilometrů".
A nyní počítejte : trasa Praha – Ostrava činí řekněme 400 km. Kdyby za každý ujetý km musel dopravce zaplatit "krajské" mýtné 20 Kč, pak by zaplatit 8 000 Kč. Při 45 místech ve voze by každý cestující platil 177 Kč.

Tohle by se samozřejmě vztahovalo i na mezistátní linky, na které uděluje licence ministerstvo dopravy.
Podobné – zákonem garantované – právo by měla mít „obec" provozující „městskou hromadnou dopravu", která je dotována. Například v Praze – nač jezdí „dotované" autobusy z Kladna souběžně s MHD v úseku Letiště Ruzyně / Divoká Šárka – Vítězné náměstí (Dejvická) souběžně s „dotovanými" tramvajemi a autobusy MHD . Zbytečně se zatěžuje provoz na Evropské ulici … nehledě na zatěžování životního prostředí. Tyto autobusy by ukončily jízdu na konečné MHD na Letišti Ruzyně / Divoké Šárce a cestující by dále jeli MHD. Anebo by dopravce platil městu Praha „mýtné" za každý ujetý km v sumě odpovídající dotaci na jeden autobusový km MHD …
Že to jde dokazuje město Ostrava – to hodlá na okraji města, kde končí tramvaj vybudovat přestupní terminál a do centra města nehodlají autobusy „veřejné linkové dopravy" pustit. Dopravci samozřejmě „řvou", protože zkrácením trasy přijdou o dotaci za neujeté km, řvou i řidiči, protože se jim zkrátí směna o jízdu do / z centra.


registrovaný uživatel mendy
16.10.2005 (17:34)  
Když nepočítam autobusy mhd tak bych nejradši bazukou odstřeloval všechny dálkový busy.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko