Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha-Brno - Dnes se na stránkách ČD objevila informace, že končí relační sleva Praha - Brno za 130 Kč (kategorie R, Ex), případně 160 Kč (EC). Tato informace se neobjevila na titulní straně, ale jen přímo u informací o relační slevě.Posledním vlakem, ve kterém bude relační sleva platit bude R 375 Pannonia s odjezdem v 23.23 z Prahy hl.n. dne 10.12.2005.
Kromě zrušení relační slevy čeká cestující s novým jízdním řádem zdražení KMB z 1300 Kč na 1400 Kč a SONE+ pro osobní vlaky ze 130 Kč na 160 Kč.
Jen dodám, že kilometrickou banku je možné zakoupit až 2 měsíce před prvním dnem platnosti a platí půl roku od prvního dne platnosti.
zdroje:
Informace o zrušení relační slevy
zdražení KMB a SONE+ Os
Karel Chýla
| 10.11.2005 (14:11)
| 10.11.2005 (14:11)Zusammenhängende Nachrichten

10.11.2005 (18:56)
6.smysl: Je to proto, že cesta po dálnici je kratší(200km) než po železnici(255km) a navíc SA nemusí na silnice krom dálniční známky platit vůbec nic narozdíl od vlaku, který musí platit na projetí.
10.11.2005 (18:52)
pro M: Vozidla se musí přece za něco kupovat nebo ne? A ten poplatek se musí platit SŽDC za projetí (za určitou hmotnost). U pendolína to vyjde asi na 26 Kč/km. A vzhledem k tomu, že autobusový dopravci kromě dálniční známky neplatí zcela nic na silnice, tak je to dost. Následně za peníze utržené od železničních dopravců SŽDC opravuje tratě, ale na větší stavby ji to samozřejmě nestačí.
10.11.2005 (18:43)
Někdo tu nakousl srovnání vlak/auto. I když odmyslím silniční (ne)poplatky vs. plné krytí nákladů na dopr. cestu u železnice, jak je možné, že to dokáže SA za 130 Kč a bez dotací, zatímco ČD má náklady na jednu cestu Pha-Brno cca. 300-400 Kč?
10.11.2005 (18:43)
Nebylo by pro ČD nejvýhodnější relační slevu zdražit např. o 50 kč, tedy 180 Kč v R,Ex a 210 v IC/EC???
10.11.2005 (18:43)
Zprávu, že se ruší relační sleva, by měly ČD uveřejnit v novinkách. Když pořád machrujou s Pendolínem. To se jim nechce. To by bylo pro ně negativní. A schválně to napíšou jen tak nenápadně mezi haldy různých informací. Takže jak z ní jejich heslo na Pendolíno ,,Lepší než jste čekali,, spíš patří k ceně jízdného do Brna než k Pendolínu."
10.11.2005 (18:30)
Tarifní politika ČD se myslím skutečně vaří z vody: tak jak relační slevu bez jakékoli ekonomické úvahy zavedli, tak ji bez velkého uvažování nejspíš i zruší. Tudíž se nemá valný smysl příliš o změně mudrovovat, tak jako nemá smysl hlubokomyslně uvažovat o tom, proč včera pršelo v Jihlavě a v Třebíči nikoli. Smiřte se s tím, že ČD jsou přírodní úkaz.
Na druhou stranu se tu všichni tváříte, jako by vlaky EC z Prahy na jihovýchod jezdily kvůli relaci Praha - Brno, s tím bych si troufl nesouhlasit.
Na druhou stranu se tu všichni tváříte, jako by vlaky EC z Prahy na jihovýchod jezdily kvůli relaci Praha - Brno, s tím bych si troufl nesouhlasit.
10.11.2005 (18:23)
Domnivam se, ze neni cilem zeleznicni dopravy, aby se zaplatily vozidla nebo treba rekonstrukce koridoru. Muj nazor, nic vic
10.11.2005 (18:16)
Někdo na K-reportu vypočítal, že průměrné výdaje u pendolína čítají 200Kč na km (započítána cena vozidla, údržba, cena zálohy, pojištění, elektřina, popletek za koleje, část na provozní zajištění ve stanicích, fíra a průvodčí), a tudíž pokud by jezdilo IC Pha-Brno (255km), tak by při 100% zaplnění(330míst) musel každý zaplatit cca 155 Kč, při reálném zaplnění 250 míst by musel každý zaplatit 204Kč.
10.11.2005 (18:15)
Bez ohledu na naklady ovsem nutne plati: Bud to bylo zde pod cenou nebo je to jinde s tucnou marzi (rozume predrazene).
Bez ohledu na to, jestli autobus plati silnicni dan nebo ne (a jake ma ostatni naklady na jedno misto...) neni v ramci nastavenych podminek dost dobre predstavitelne, aby trasa Brno - Praha sla jezdit vice nez dvakrat levneji, nez stejna vzdalenost jinde (obyc jizdne 130 vs. 294 Kc).
Bez ohledu na to, jestli autobus plati silnicni dan nebo ne (a jake ma ostatni naklady na jedno misto...) neni v ramci nastavenych podminek dost dobre predstavitelne, aby trasa Brno - Praha sla jezdit vice nez dvakrat levneji, nez stejna vzdalenost jinde (obyc jizdne 130 vs. 294 Kc).
10.11.2005 (18:12)
Proto ten zavlek do Breclavi:-) Ale bylo to myslene jako vtip...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










