Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha-Brno - Dnes se na stránkách ČD objevila informace, že končí relační sleva Praha - Brno za 130 Kč (kategorie R, Ex), případně 160 Kč (EC). Tato informace se neobjevila na titulní straně, ale jen přímo u informací o relační slevě.Posledním vlakem, ve kterém bude relační sleva platit bude R 375 Pannonia s odjezdem v 23.23 z Prahy hl.n. dne 10.12.2005.
Kromě zrušení relační slevy čeká cestující s novým jízdním řádem zdražení KMB z 1300 Kč na 1400 Kč a SONE+ pro osobní vlaky ze 130 Kč na 160 Kč.
Jen dodám, že kilometrickou banku je možné zakoupit až 2 měsíce před prvním dnem platnosti a platí půl roku od prvního dne platnosti.
zdroje:
Informace o zrušení relační slevy
zdražení KMB a SONE+ Os
Karel Chýla
| 10.11.2005 (14:11)
| 10.11.2005 (14:11)Zusammenhängende Nachrichten

11.11.2005 (20:43)
to Roland:
nevím, jak je možné, že cena 130 za relaci Praha - Brno je pro ČD prodělečná. Protože komerční cena za zvláštní vlak v relaci Praha - Brno (složeného z celkem tří vozů vyšší kvality, 1. třídy nebo Salon) je 90000 Kč za zpáteční jízdu (a to v tom jsou všechny provozní náklady, náklady se zařazením zvláštního vlaku do grafikonu, přesčas pro vlakovou četu a strojvedoucího). Spočítat si to snad každý umí.
nevím, jak je možné, že cena 130 za relaci Praha - Brno je pro ČD prodělečná. Protože komerční cena za zvláštní vlak v relaci Praha - Brno (složeného z celkem tří vozů vyšší kvality, 1. třídy nebo Salon) je 90000 Kč za zpáteční jízdu (a to v tom jsou všechny provozní náklady, náklady se zařazením zvláštního vlaku do grafikonu, přesčas pro vlakovou četu a strojvedoucího). Spočítat si to snad každý umí.
11.11.2005 (19:26)
ad Jan Semela : chudé Švýcarsko nemá tolik peněz, aby si mohlo dovolit provozovat hustou dálkovou autobusovou dopravu. Proto provozuje husotou síť.
Zeptejte se soudruha ministra dopravy, proč neobjednal u ČD vlaky Praha – Brno ve 30 minutovém intervalu a nepředložil do poslanecké snemovny zákon, kterým by bylo použití dálnice autobusem (nejen dálkovým) i kamionem zpoplatněno částkou 5 Kč/km.
Zeptejte se soudruha ministra dopravy, proč neobjednal u ČD vlaky Praha – Brno ve 30 minutovém intervalu a nepředložil do poslanecké snemovny zákon, kterým by bylo použití dálnice autobusem (nejen dálkovým) i kamionem zpoplatněno částkou 5 Kč/km.
11.11.2005 (19:22)
Koukám, že tady má spousta (hloupých) lidí radost z toho, že je D1 pořád ucpaná a přitom by pro nás cestující byl mnohem lepší pravý opak.
11.11.2005 (19:12)
http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A051111_144257_krimi_lja evergreen poslednich hodin, dnu, tydnu :)
11.11.2005 (18:45)
pavka, M:
Problem je samozrejme na strane CD. Pokud jediny zakaznik, ktery se informuje dokaze vyblokovat 20 dalsich, tak je chyba v systemu pokladen. Slusne kramy taky v pripade vetsiho zajmu u pokladen odvolaji personal zarovnavajici zbozi do regalu a nazene je do kasy.
Ostatne ma zkusenost treba z Prahy hl.n. byva, ze v exponovanych casech to nezvladaji (i kdyz nejsou vsechny kasy otevrene) i v pripade, ze nikde nikdo ochotny neni. Proste na lidi kakaji: "Budte rad, ze vas nekdo nekam casem snad odveze..."
Problem je samozrejme na strane CD. Pokud jediny zakaznik, ktery se informuje dokaze vyblokovat 20 dalsich, tak je chyba v systemu pokladen. Slusne kramy taky v pripade vetsiho zajmu u pokladen odvolaji personal zarovnavajici zbozi do regalu a nazene je do kasy.
Ostatne ma zkusenost treba z Prahy hl.n. byva, ze v exponovanych casech to nezvladaji (i kdyz nejsou vsechny kasy otevrene) i v pripade, ze nikde nikdo ochotny neni. Proste na lidi kakaji: "Budte rad, ze vas nekdo nekam casem snad odveze..."
11.11.2005 (18:18)
Jan Semela: Chápu Váš názor, ale jde o obchodní stránku věci. Z hlediska ČD je destinace Praha Brno dosti problematická s ohledem na silnou konkurenci. Trasa Luhačovice-Brno, případně ty další jsou tratě, kde lze konkurovat silniční dopravě. Především například destinace Luhačovice-Pardubice, nebo ta Ostrava. Tj. z hlediska obchodního je rozumné jezdit na klasický tarif, kdežto trať Praha-Brno je z hlediska obchodního velmi lukrativní, ale také velmi silně obsazený trh, takže kdo chce něco získat musí s cenou dolů a tak fungovala relační sleva, která vyrovnala cenu konkurenci a nabídla tak cenově rovnocennou alternativu stálým průserům na D1, problém je to, že češi slyší zatím hlavně na cenu. Já osobně pojedu raději vlakem, je to klidnější (a pokud nepočítám vozy řady B) i nepoměrně pohodlnější než autobus (byť je to SA, protože i tam je málo místa na nohy a o nějaké práci s notebookem se může maximálně zdát). Z tohoto úhlu pohledu bylo zrušení relační slevy obchodní chybou. Pokud chtěli omezit cestování ve vlacích EC beru, ale na R a Ex to měli nechat, především s ohledem na stále větší oblíbenost. Rozumnější by bylo ji třeba o něco zvednout. Např. v R na 160 Kč a v EC na 200 Kč. Ona globální cena je občas docela dobrý sluha.
11.11.2005 (18:18)
Ochotni prodavajici. Neni nic horsiho nez ochotna a mila prodavajici v CD centru v patek odpoledne... Ten chlapek prede mnou se sice o moznostech cestovani s CD a typech slev dozvedel uplne vsechno, ale ja a dalsich 20 lidi za mnou mlatilo hlavou do zdi... (a to predpoakldam, ze za 10 minut tam prisel zpatky, ze jeste na neco zapomnel:-)
11.11.2005 (17:01)
to waszyn (tady jde o to, ze kdyz tady bude jezdit min lidi za vetsi ceny, tak ta firma na tom vydela (v realu tedy spise min prodela)):
(Nemám žádné zkušenosti s relačkou za 130 kromě ex-Draka, tohle se týká EC za 160.) Nebudu uvažovat mezinárodní cestující a cestující v jiných relacích, protože těch se relačka netýká. Když se zruší, tak budou Praha - Brno jezdit na KMB ti, co už jezdili předtím, to jest tak polovina dnešního počtu s relačkou (jezdím tam dlouho a často a dívám se průvodčímu pod ruce). A dál už je to jednoduchá matematika:
n*180 je rozhodně méně, než 2*n*160
Přitom na nákladech se rozdíl plné a prázdné sedačky moc neprojeví).
(Nemám žádné zkušenosti s relačkou za 130 kromě ex-Draka, tohle se týká EC za 160.) Nebudu uvažovat mezinárodní cestující a cestující v jiných relacích, protože těch se relačka netýká. Když se zruší, tak budou Praha - Brno jezdit na KMB ti, co už jezdili předtím, to jest tak polovina dnešního počtu s relačkou (jezdím tam dlouho a často a dívám se průvodčímu pod ruce). A dál už je to jednoduchá matematika:
n*180 je rozhodně méně, než 2*n*160
Přitom na nákladech se rozdíl plné a prázdné sedačky moc neprojeví).
11.11.2005 (16:43)
to pavka: jestli není problém někde jinde.... Už několikrát se mi stalo, že když jsem chtěl v "Informacích" informaci o spojení, bylo to OK, ale jakmile jsem chtěl informaci o ceně jízdenky, poslali mě do pokladny. To se pak nediv, že takový člověk "ucpe" pokladnu na několik dlouhých minut, když jeho přirozenou potřebu po informaci není schopna ta "Informace" uspokojit.
11.11.2005 (16:35)
Pořád nechápu co Vám vadí na tom, že zruší relační ( diskriminační ) slevu. Pro mě to bude jen spravedlivé. Proč bych měl doplácet na to, že nejezdím z Brna do Prahy. Když jedu z Luhačovic ---- do Ostravy, Brna, Pardubic, Č. Budějovic tak mám pouze KMB, Z-kartu popř. zpáteční jízdné. Žádnou relační slevu mi nikdo nedá. A nechápu ČD, když podle vás jezdí Pha - Brno tolik lidí proč po vzoru Švýcarských drah nejezdí IC v 30-minutovém taktu?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










