..: České dráhy se spokojí s nižšími dotacemi :..
desiroPraha - ČD, a. s. se chtějí udržet na rychlíkových tratích, na které vypsalo Ministerstvo dopravy České republiky výběrová řízení. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly až 6x nižší cenu než soukromá konkurence.
Mezi první 2 trati patří úseky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec. Na první jmenovanou trať požadují dráhy dotaci 8,4 mil. Kč (Viamont 53,8 mil. Kč). Na druhý jmenovaný úsek chtějí dráhy dotaci ve výši 36,8 mil. Kč, zatímco Connex 72,2 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem není jen cena, ale i kvalita poskytovaných služeb. Connex a Viamont zde chtějí nasadit jednotky Desiro od společnosti Siemens, České dráhy modernizované vozy. Dotaci, kterou na tyto 2 tratě dostávají dráhy dnes, nelze vyčíslit.
Stát chce postupně liberalizovat trh s veřejnou osobní železniční dopravou. Na osobní dálkovou dopravu se chystají i další firmy. Mezi ty patří např. Student Agency, která má zájem jak o dálkovou dotovanou, tak o dálkovou nedotovanou osobní železniční dopravu. Zatím vybírá firma nejvhodnější typ vlaku (Siemens, Bombardier, Stadler, Alstom), v každém případě se bude jednat o soupravu, nikoliv o vagony tažené lokomotivou. Firma nevyjede na české koleje dřív než za 2 - 3 roky, financování má však již zajištěno. Navíc slibuje, že ve vlacích budou místo průvodčích jezdit stevardky a stevardi a cestující budou mít k dispozici zdarma noviny a např. i teplý nápoj, a to za ceny, které nebudou vyšší než u ČD. V uplynulém roce zaplatili cestující za jízdenky 5,4 mld. Kč a ČD dostaly dotaci ve výši 4,7 mld. Kč.

Zdroj: www.vlaky.net, MF Dnes (15.12.2005)
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 15.12.2005 (20:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
Alois
16.12.2005 (22:31)  
pawel - ty si magor - na tebe si taky posvítíme. Co se vám nelibí na 810. Trošku ty sedačky ale jinak co? Hlavně dávej pozor aby tebe navyhodili.
pawel
16.12.2005 (22:27)  
Recept pro ČD. Vyházet minimálně 40% zaměstnanců, jasně oddělit správu dopravní cesty, nákladní a osobní dopravu. Jasně vymezené pravomoce a činnost. Žádné neprůhledné financování!! Regiony pustit soukromníkům, co nebudou chtít, tak analýzu, co s tím. Pokud extrémně nevytížené, bezvýznamné, lehce a efektivně nahraditelné busy, tak rušit. Nainvestovat do nákladní dopravy, ta sipe penízky. Zavádět moderní technologie a systémy, zaměřit se na dálkovou dopravu (rychlíky apod.) a zde přinášet špičkovou kvalitu, za kterou si zákazník rád připlatí!!! Vozy na regiony ať si opraví soukromníci, prodat nebo sešrotovat.
Jenže to už se mělo dávno být, ale věřte, že to je jediná cesta.
Alois - Posunovač
16.12.2005 (22:26)  
Tak si jezdi tim svym Superbem s koženejma sedačkama. A nenavážej se do dráhařů. Podnikateli. S váma tady po volbách zatočíme!
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (22:18)  
Clovece a veris, ze ani ne? Vetsinou to zahrnu do nakladu a preuctuju

Kazdopadne ale uz zacinam chapat, proc jsou ty rezijky tolika lidem trnem v oku
registrovaný uživatel Alois - posunovač
16.12.2005 (22:16)  
ani ne ubožáku. Sere tě že musíš jezdit za svoje co.
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (22:09)  
Protoze za svoje bys jezdil dvojkou jak vysitou.

PS: ve svoji firme me nikdo pracovni ubor nenarizuje, takze muzu chodit v teplakach. Ses ted nasranej jeste vic?
registrovaný uživatel Alois - Posunovač
16.12.2005 (21:59)  
z- trošku máš pravdu. Za ČSD to bylo jiný kafe. Teď jse mě fůra idiotů ptá na nejrůznější kraviny (odjezdy vlaků kde co stojí atd..)
registrovaný uživatel z
16.12.2005 (21:51)  
... je přímo kouzelné, jak se zde každá druhá diskuze zvrhne v bitku mezi majiteli a nemajiteli režijek, tak také přidám pár slov do pranice.
,Sám ji mám jelikož jsem zaměstnancem ČD, používám ji na dojíždění do práce a na pár výletů do roka.
Celkem mi nezáleží zda mám na triku ČD nebo něco jiného, raději bych ale měl něco jiného, protože ČD pomalu stahují železnici do pekla. Soukromníka jsem si vyzkoušel, avšak vzhledem k změnám v mém osobním životě jsem se přestěhoval a v okolí žádný nesídlí. Když jsem u oné firmy pracoval, věděl jsem, že jde o to, aby byla práce včas a dobře provedena. U ČD je na prvním místě buzerace zakomplexovaných nadřízených. Jak svou práci dělám nikdy nikoho nezajímalo, plnění nesmyslných příkazů je to hlavní.
Režijku klidně oželím, i když mi nějaký peníz také šetří, budu-li mít pocit, že má práce k něčemu je...
U firmy byly peníze podobné a potřeboval-li jsem víc, vždy se nějaká práce navíc našla a měla nějaký smysl. Když jsem si udělal co mám, nikdo si mě ani nevšiml.

Ad výpravčí: tvůj plat většina lidí toho státu nemá a hodně lidí dělá neméně zodpovědnou práci a často mnohem větší množství a jsou rádi, že mají práci za poloviny tvých peněz.
registrovaný uživatel Alois - posunovač
16.12.2005 (21:51)  
Proč ty jeden kravaťáku?
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (21:48)  
vypravci - na tom popsanem systemu (650 navic k platu nebo jizdenku) spatneho nevidim vubec nic a nekolikrat jsem to tady napsal (vic by se mi ale libila ta moznost vyssiho platu, protoze by se takhle vyresil treba problem, ktery popsal potkan). Jen neberu argumentaci komu se to nelibi, tak at jde k CD. To reseni neni.

To ze posunovac jezdi prvni tridou ale za nenormalni povazuju
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko