Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - ČD, a. s. se chtějí udržet na rychlíkových tratích, na které vypsalo Ministerstvo dopravy České republiky výběrová řízení. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly až 6x nižší cenu než soukromá konkurence.Mezi první 2 trati patří úseky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec. Na první jmenovanou trať požadují dráhy dotaci 8,4 mil. Kč (Viamont 53,8 mil. Kč). Na druhý jmenovaný úsek chtějí dráhy dotaci ve výši 36,8 mil. Kč, zatímco Connex 72,2 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem není jen cena, ale i kvalita poskytovaných služeb. Connex a Viamont zde chtějí nasadit jednotky Desiro od společnosti Siemens, České dráhy modernizované vozy. Dotaci, kterou na tyto 2 tratě dostávají dráhy dnes, nelze vyčíslit.
Stát chce postupně liberalizovat trh s veřejnou osobní železniční dopravou. Na osobní dálkovou dopravu se chystají i další firmy. Mezi ty patří např. Student Agency, která má zájem jak o dálkovou dotovanou, tak o dálkovou nedotovanou osobní železniční dopravu. Zatím vybírá firma nejvhodnější typ vlaku (Siemens, Bombardier, Stadler, Alstom), v každém případě se bude jednat o soupravu, nikoliv o vagony tažené lokomotivou. Firma nevyjede na české koleje dřív než za 2 - 3 roky, financování má však již zajištěno. Navíc slibuje, že ve vlacích budou místo průvodčích jezdit stevardky a stevardi a cestující budou mít k dispozici zdarma noviny a např. i teplý nápoj, a to za ceny, které nebudou vyšší než u ČD. V uplynulém roce zaplatili cestující za jízdenky 5,4 mld. Kč a ČD dostaly dotaci ve výši 4,7 mld. Kč.Zdroj: www.vlaky.net, MF Dnes (15.12.2005)
Foto: Archiv ŽelPage
CSPSV | 15.12.2005 (20:58)
Související zprávy

16.12.2005 (23:17)
To je boj takřka třídní...
M:
K těm výhodám by tuším měl patřit ještě "šatní výměr" nebo jak se tomu nadává. Ono to taky nějakou tu korunku ušetří (tedy zde čerpám zkušenosti od známých u DP)...
M:
K těm výhodám by tuším měl patřit ještě "šatní výměr" nebo jak se tomu nadává. Ono to taky nějakou tu korunku ušetří (tedy zde čerpám zkušenosti od známých u DP)...
16.12.2005 (23:15)
Železniční ZDO nedopadne jako levní autobusníci, pokud budou kraje požadovat (zatím požadují) moderní nízkopodlažní vozidla příp. s klimatizací, AV inf. systémem.
No a když to ČD nedokážou splnit, prostě když nevyhrají, půjdou od válu.
Jinak jako výpravčí jsem jednoznačně PRO převedení obsluhy a údržby DC pod SŽDC, případně pro povinné vypisování soutěží na obsluhu DC a údržbu DC.
No a když to ČD nedokážou splnit, prostě když nevyhrají, půjdou od válu.
Jinak jako výpravčí jsem jednoznačně PRO převedení obsluhy a údržby DC pod SŽDC, případně pro povinné vypisování soutěží na obsluhu DC a údržbu DC.
16.12.2005 (22:58)
Alois, nečilte se. Nemá to cenu. Mám takovej pocit, že jste zaspal dobu. ČD upadají, už to nejsou ty starý časy ČSD, kdy to možná něco znamenalo. A hádát se, co je dobrý, co je špatný na režijkách je blbost. Stejně s tím nic nenaděláte, teda pokud sem nezaleze někdo z vyššího vedení ČD, což silně pochybuju. A ony ty Pendolina zas až takovej zázrak nejsou. Je to jen flastr na ty zastaralý vagony, kterejma se jezdí na lokálkách a pod. Na dráze možná pracují skvěle, ale jen někde. Jinak na to většina sere zvysoka. Čest těm, co tu práci dělají zodpovědně.
16.12.2005 (22:57)
Qěcy: Asi to z toho vyplynulo, ale všechno by pouštět nemusely, samozřejmě. Ale nestanovil bych si to jako prioritu.
Podhodnocené ceny jsou cesta do pekel. Doprava dopadne jak levní autobusový dopravci!! To je špatná cesta.
Podhodnocené ceny jsou cesta do pekel. Doprava dopadne jak levní autobusový dopravci!! To je špatná cesta.
16.12.2005 (22:56)
pawel:
souhlas, až na to, že nechápu, proč by se regiony (čili úplně všechny osobáky a spěšňáky) měly pusti soukromníkům. Proč?? Jen ať se ČD předvedou v konkurenčním boji!! Když ale nasadí dumpingové ceny za ZDO v mnoha případech, nevydělají si na nová vozidla a ¨žádný kraj pak nebude chtít ČD.
souhlas, až na to, že nechápu, proč by se regiony (čili úplně všechny osobáky a spěšňáky) měly pusti soukromníkům. Proč?? Jen ať se ČD předvedou v konkurenčním boji!! Když ale nasadí dumpingové ceny za ZDO v mnoha případech, nevydělají si na nová vozidla a ¨žádný kraj pak nebude chtít ČD.
16.12.2005 (22:55)
Síla jo, hlavně ty jedna moje hrubka v tom příspěvku. Jestli myslíš Alois, tak každý má právo na názor.
Jednotak 680 je na ježdění. Věřme, že jednou bude jezdit tam, kam původně měla.
Lidé na dráze nepracují špatně. Nemám nic proti řadovým zaměstnancům. Mě vadí práce vrcholného vedení, jejich přístupu apod.
Jednotak 680 je na ježdění. Věřme, že jednou bude jezdit tam, kam původně měla.
Lidé na dráze nepracují špatně. Nemám nic proti řadovým zaměstnancům. Mě vadí práce vrcholného vedení, jejich přístupu apod.
16.12.2005 (22:52)
pawel:
souhlas, až na to, že nechápu, proč by se regiony (čili úplně všechny osobáky a spěšňáky) měly pusti soukromníkům. Proč?? Jen ať se ČD předvedou v konkurenčním boji!! Když ale nasadí dumpingové ceny za ZDO v mnoha případech, nevydělají si na nová vozidla a ¨žádný kraj pak nebude chtít ČD.
souhlas, až na to, že nechápu, proč by se regiony (čili úplně všechny osobáky a spěšňáky) měly pusti soukromníkům. Proč?? Jen ať se ČD předvedou v konkurenčním boji!! Když ale nasadí dumpingové ceny za ZDO v mnoha případech, nevydělají si na nová vozidla a ¨žádný kraj pak nebude chtít ČD.
16.12.2005 (22:44)
Myslíš že lidi na dráze pracujou špatně? A co myslíš na co je 680. Že by další abonent na papaláše
16.12.2005 (22:43)
pawle... celkem sila, co?:)
16.12.2005 (22:36)
Alois. Mě nemůžeš urazit.
A co se čílíš? Většinu těch propuštěnejch zaměstnají soukromníci. Ty budou potřebovat lidi. Co je na tom divného? Pokud omezím aktivitu, potřebuju méně zaměstnanců, tak to je.
Kdo se ptal horníků, jestli chtěj propustit?
A co se čílíš? Většinu těch propuštěnejch zaměstnají soukromníci. Ty budou potřebovat lidi. Co je na tom divného? Pokud omezím aktivitu, potřebuju méně zaměstnanců, tak to je.
Kdo se ptal horníků, jestli chtěj propustit?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











