..: České dráhy se spokojí s nižšími dotacemi :..
desiroPraha - ČD, a. s. se chtějí udržet na rychlíkových tratích, na které vypsalo Ministerstvo dopravy České republiky výběrová řízení. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly až 6x nižší cenu než soukromá konkurence.
Mezi první 2 trati patří úseky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec. Na první jmenovanou trať požadují dráhy dotaci 8,4 mil. Kč (Viamont 53,8 mil. Kč). Na druhý jmenovaný úsek chtějí dráhy dotaci ve výši 36,8 mil. Kč, zatímco Connex 72,2 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem není jen cena, ale i kvalita poskytovaných služeb. Connex a Viamont zde chtějí nasadit jednotky Desiro od společnosti Siemens, České dráhy modernizované vozy. Dotaci, kterou na tyto 2 tratě dostávají dráhy dnes, nelze vyčíslit.
Stát chce postupně liberalizovat trh s veřejnou osobní železniční dopravou. Na osobní dálkovou dopravu se chystají i další firmy. Mezi ty patří např. Student Agency, která má zájem jak o dálkovou dotovanou, tak o dálkovou nedotovanou osobní železniční dopravu. Zatím vybírá firma nejvhodnější typ vlaku (Siemens, Bombardier, Stadler, Alstom), v každém případě se bude jednat o soupravu, nikoliv o vagony tažené lokomotivou. Firma nevyjede na české koleje dřív než za 2 - 3 roky, financování má však již zajištěno. Navíc slibuje, že ve vlacích budou místo průvodčích jezdit stevardky a stevardi a cestující budou mít k dispozici zdarma noviny a např. i teplý nápoj, a to za ceny, které nebudou vyšší než u ČD. V uplynulém roce zaplatili cestující za jízdenky 5,4 mld. Kč a ČD dostaly dotaci ve výši 4,7 mld. Kč.

Zdroj: www.vlaky.net, MF Dnes (15.12.2005)
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 15.12.2005 (20:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
ALFONZ
15.12.2005 (23:22)  
Další krok k likvidaci železnince jako
celku vůbec.Nehraje zde žádnou roli
jestli budou státní nebo sokromé.
Důležité je,je rodělit na nesmyslné
velký počet dopravců,kteří nebudou
schopni dopravu zajistit.Tento model
byl"úspšně" již jinde vyzkoušen.
Martin 240.025
15.12.2005 (23:06)  
k Ft: ČD modernizují nějaké vozy /Bt, Bdt...- nebo něco podobného/na vozy RIC 120
třeba tam pošlou tuhle soupravu s 749/750/754 nebo 854+054+954...nově modernizované vozy Btn753...
Děkuji předem zainformace o RIC 120.
honzasl
15.12.2005 (22:44)  
Steward je od toho, aby vá uděla cestu příjemnější, aby vám pomohl se zavazadly, aby vám poradil s jízdním řádem.

Průvodčí je od toho, aby si zamkl celý oddíl v Bdmtee, aby vás stále podezíral, že nemáte platnou jízdenku, aby vás budil v nejlepším spánku, aby vám vynadal, že jiný průvodčí vám blbě vyplnil KMB.........
registrovaný uživatel M 
15.12.2005 (22:43)  
Tady to nejak nevidim, ale na iDnesu (?) jsem cetl, ze zastupce Viamontu uvedl, ze v zavislosti na zadane dotaci jim cena CD vysla na 17 korun za km. Sice ne zcela rozumim tomu, jak je to mysleno, ale prijde me to docela malo:-))

Na Praha-Brno mi to pri cene 160 korun vychazi na 26 lidi ve vlaku:)
registrovaný uživatel mic
15.12.2005 (22:19)  
jaky je rozdil mezi stewardema pruvodcim? Dekuji za info.
registrovaný uživatel fT
15.12.2005 (21:18)  
Nevi nekdo, kde je k precteni komplet cele zadani vyberoveho rizeni? Nahani mi hruzu, ze by to meli vyhrat CD. Na ty vlaky si popresouvaj dotace z jinych spoju a budou jezdit dal ty hruzy. Pro Plzen - Most me s hruzou napadaj Bixiky 021... a to by byla sila. Nebo jsou nake dalsi reko vozy?
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko