..: Němečtí strojvůdci DB Regio na tratích SNCF :..
Frankfurt (M) - Se změnou JŘ 11. prosince 2005 zajíždějí němečtí strojvůdci až do Francie a to na trati Saarbrücken (D) – Strasbourg (F). Vybráno bylo 12 strojvůdců, kteří museli podstoupit 400-hodinovou výuku francouzského jazyka a dalších 120 hodin odborného školení, které je zakončeno písemnou, praktickou a ústní zkouškou. Získané povolení se týká pouze výše uvedeného úseku.

Od uvedení do provozu přímých vlaků mezi Saarbrückenem a Strasbourgem v roce 2003 byly osobní vlaky DB vedeny nejprve německými strojvůdci až do stanice Saargemünd (hranice), kde byly předány francouzským kolegům. Současně byla i rozšířena nabídka jízdenky Saar-Elsass-Ticket: jednodenní jízdenka za cenu 35€ je platná ze všech železničních stanic ve spolkové zemi Saarland do Strasbourgu (přes Saargemünd), ve všech osobních vlacích DB Regio a SNCF k jízdě tam a zpět. Až 4 osoby mohou spolucestovat za příplatek 17,50€.

Zdroj : Bahnnews

CSPSV | 10.1.2006 (14:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Německo


16.01.2006 (11:46)  
Nic nového pod sluncem. Strojvedoucí DSB jezdí dávno do Hamburgu a recipročně jezdí vlakvedoucí DB do Kodaně. Rovněž vlaky vedené ICE do Amsterdamu jezdí strojvedoucí DB. Holt se musí složit jednak jazykovou zkoušku, jednak předpisy. Ostatně, ještě za "federace" jezdila vozební stanice Štúrovo s nákladními vlaky na laminátkách do Budapešti aniž by měla pilota. Lokomotivní měli maďarské zkoušky složené v maďarštině.
Na peážní provoz se vztahují jiné předpisy, to se bere jako "příhraniční doprava", kde je kládána jen zkouška z rozdílových předpisů (viz třeba peáž přes Žitavu). Naproti tomu strojvedoucí ČD, kteří jezdí do DD mají německou jazykovou zkoušku a "německou" dopravní zkoušku, strojvedoucí DB jezdící do Prahy a Kutné Hory mají zkoušku z češtiny (mají = "mají") a v rámci toho mají dopravní zkoušku …
Obávám se, že kdyby tu jazykovou zkoušku dělali ve smyslu pracovního řádu ČD, tak by s tím měli dost problémů …
10.01.2006 (21:09)  
Pozor: Saarbrücken je pěkný flák přes Francii od Strasbourgu. Může to fungovat i jako peážní provoz. Je to přes ten cíp Francie, co jakoby zasahuje do Německa.
Registrierter Benutzer comar 
10.01.2006 (20:38)  
sak Strasbourg stejne lezi kousek od hranice
10.01.2006 (15:03)  
A pak že to nejde jezdit přes čáru

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko