Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Frankfurt (M) - Se změnou JŘ 11. prosince 2005 zajíždějí němečtí strojvůdci až do Francie a to na trati Saarbrücken (D) – Strasbourg (F). Vybráno bylo 12 strojvůdců, kteří museli podstoupit 400-hodinovou výuku francouzského jazyka a dalších 120 hodin odborného školení, které je zakončeno písemnou, praktickou a ústní zkouškou. Získané povolení se týká pouze výše uvedeného úseku.Od uvedení do provozu přímých vlaků mezi Saarbrückenem a Strasbourgem v roce 2003 byly osobní vlaky DB vedeny nejprve německými strojvůdci až do stanice Saargemünd (hranice), kde byly předány francouzským kolegům. Současně byla i rozšířena nabídka jízdenky Saar-Elsass-Ticket: jednodenní jízdenka za cenu 35€ je platná ze všech železničních stanic ve spolkové zemi Saarland do Strasbourgu (přes Saargemünd), ve všech osobních vlacích DB Regio a SNCF k jízdě tam a zpět. Až 4 osoby mohou spolucestovat za příplatek 17,50€.
Zdroj : Bahnnews
CSPSV | 10.1.2006 (14:56)
Súvisiace správy

16.01.2006 (11:46)
Nic nového pod sluncem. Strojvedoucí DSB jezdí dávno do Hamburgu a recipročně jezdí vlakvedoucí DB do Kodaně. Rovněž vlaky vedené ICE do Amsterdamu jezdí strojvedoucí DB. Holt se musí složit jednak jazykovou zkoušku, jednak předpisy. Ostatně, ještě za "federace" jezdila vozební stanice Štúrovo s nákladními vlaky na laminátkách do Budapešti aniž by měla pilota. Lokomotivní měli maďarské zkoušky složené v maďarštině.
Na peážní provoz se vztahují jiné předpisy, to se bere jako "příhraniční doprava", kde je kládána jen zkouška z rozdílových předpisů (viz třeba peáž přes Žitavu). Naproti tomu strojvedoucí ČD, kteří jezdí do DD mají německou jazykovou zkoušku a "německou" dopravní zkoušku, strojvedoucí DB jezdící do Prahy a Kutné Hory mají zkoušku z češtiny (mají = "mají") a v rámci toho mají dopravní zkoušku …
Obávám se, že kdyby tu jazykovou zkoušku dělali ve smyslu pracovního řádu ČD, tak by s tím měli dost problémů …
Na peážní provoz se vztahují jiné předpisy, to se bere jako "příhraniční doprava", kde je kládána jen zkouška z rozdílových předpisů (viz třeba peáž přes Žitavu). Naproti tomu strojvedoucí ČD, kteří jezdí do DD mají německou jazykovou zkoušku a "německou" dopravní zkoušku, strojvedoucí DB jezdící do Prahy a Kutné Hory mají zkoušku z češtiny (mají = "mají") a v rámci toho mají dopravní zkoušku …
Obávám se, že kdyby tu jazykovou zkoušku dělali ve smyslu pracovního řádu ČD, tak by s tím měli dost problémů …
10.01.2006 (21:09)
Pozor: Saarbrücken je pěkný flák přes Francii od Strasbourgu. Může to fungovat i jako peážní provoz. Je to přes ten cíp Francie, co jakoby zasahuje do Německa.
10.01.2006 (20:38)
sak Strasbourg stejne lezi kousek od hranice
10.01.2006 (15:03)
A pak že to nejde jezdit přes čáru
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko











