..: Němečtí strojvůdci DB Regio na tratích SNCF :..
Frankfurt (M) - Se změnou JŘ 11. prosince 2005 zajíždějí němečtí strojvůdci až do Francie a to na trati Saarbrücken (D) – Strasbourg (F). Vybráno bylo 12 strojvůdců, kteří museli podstoupit 400-hodinovou výuku francouzského jazyka a dalších 120 hodin odborného školení, které je zakončeno písemnou, praktickou a ústní zkouškou. Získané povolení se týká pouze výše uvedeného úseku.

Od uvedení do provozu přímých vlaků mezi Saarbrückenem a Strasbourgem v roce 2003 byly osobní vlaky DB vedeny nejprve německými strojvůdci až do stanice Saargemünd (hranice), kde byly předány francouzským kolegům. Současně byla i rozšířena nabídka jízdenky Saar-Elsass-Ticket: jednodenní jízdenka za cenu 35€ je platná ze všech železničních stanic ve spolkové zemi Saarland do Strasbourgu (přes Saargemünd), ve všech osobních vlacích DB Regio a SNCF k jízdě tam a zpět. Až 4 osoby mohou spolucestovat za příplatek 17,50€.

Zdroj : Bahnnews

CSPSV | 10.1.2006 (14:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo


16.01.2006 (11:46)  
Nic nového pod sluncem. Strojvedoucí DSB jezdí dávno do Hamburgu a recipročně jezdí vlakvedoucí DB do Kodaně. Rovněž vlaky vedené ICE do Amsterdamu jezdí strojvedoucí DB. Holt se musí složit jednak jazykovou zkoušku, jednak předpisy. Ostatně, ještě za "federace" jezdila vozební stanice Štúrovo s nákladními vlaky na laminátkách do Budapešti aniž by měla pilota. Lokomotivní měli maďarské zkoušky složené v maďarštině.
Na peážní provoz se vztahují jiné předpisy, to se bere jako "příhraniční doprava", kde je kládána jen zkouška z rozdílových předpisů (viz třeba peáž přes Žitavu). Naproti tomu strojvedoucí ČD, kteří jezdí do DD mají německou jazykovou zkoušku a "německou" dopravní zkoušku, strojvedoucí DB jezdící do Prahy a Kutné Hory mají zkoušku z češtiny (mají = "mají") a v rámci toho mají dopravní zkoušku …
Obávám se, že kdyby tu jazykovou zkoušku dělali ve smyslu pracovního řádu ČD, tak by s tím měli dost problémů …
10.01.2006 (21:09)  
Pozor: Saarbrücken je pěkný flák přes Francii od Strasbourgu. Může to fungovat i jako peážní provoz. Je to přes ten cíp Francie, co jakoby zasahuje do Německa.
registrovaný uživatel comar 
10.01.2006 (20:38)  
sak Strasbourg stejne lezi kousek od hranice
10.01.2006 (15:03)  
A pak že to nejde jezdit přes čáru

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko