Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Ostrava - Na konci roku 2009 by cestující měli jezdit na ostravské letiště v Mošnově i vlakem. Rozšíření železniční dopravy o napojení na letiště na trati ze Studénky do Sedlnice inicioval kraj. Na letišti budou 2 zastávky - u průmyslové zóny a u nové odbavovací haly. Investorem bude stát a stavba si vyžádá asi 0,5 mld. Kč. Projektová příprava bude zpracována v letošním a příštím roce. Stavba by měla začít na konci roku 2008 a skončit v roce 2009. Podle SŽDC stát s investicí počítá.Napojení bude dlouhé 3 km, na jednokolejné trati bude maximální rychlost 90 km/h, každé z nástupišť by mělo být dlouhé 170 m. Náměstek hejtmana Pavol Lukša uvedl: "Chceme, aby všechny rychlíky na trati Praha - Ostrava včetně pendolin stavěly i ve Studénce, aby měli všichni cestující po příletu do Mošnova možnost rychlého napojení na železniční spojení s hlavním městem nejen z Ostravy-Svinova. Počítáme také se zajištěním posilových vlaků v době hlavní turistické sezóny podle potřeb cestovních kanceláří, které odbavují lety z Mošnova."
Očekává se, že v roce 2010 by se na letiště mělo dostat až 2.900 lidí denně, o 10 let později dvojnásobek. Vloni odbavilo letiště 300.000 cestujících, do 5 let se očekává nárůst až na 1 mil. cestujících, a ty už nezvládne na letiště dopravit jen autobusová a individuální doprava.
Zdroj: Tisková zpráva KÚ Moravskoslezského kraje
CSPSV | 11.3.2006 (19:19)
Související zprávy

12.03.2006 (22:04)
M: psal jsem o budoucnosti a že už ani ted není ježdění autobusem nějaká slast...proč myslíš že se tam v Práglu snaží všecko propojit železnicí?jen to chtějí mít víc nóbl...že by tam taky přestala být automobilová doprava únosná?pro vás je Ostrava zakopaná díra,vám stačí jak se investuje v Praze,co?všude jinde to jsou pro vás vyhozené prachy...myslím že ty prachy lítaj zbytečně do pryč v jinných "kauzách" a "výplodů"chytrých hlav...už nemám sílu se dohadovat,nechám to jiným hlavám na přemýšlení...howgh
12.03.2006 (22:03)
No jo, zastavovani vlaku je spis o penezich, nez o lidech, Verim tomu, ze i v chocni je velka kapacita lidi...
12.03.2006 (21:54)
Jasne, vlaky jsou pro lidi. Lide z Chocne, Prelouce nebo treba Blanska by take jiste uvitali, kdyby tam zastavovaly EC vlaky. I tam ziji lide...
12.03.2006 (21:52)
Takze ted trva autobusem cesta Ostrava-Mosnov nekolik hodin, protoze je ta silnice trvale ucpana? Jeste stesti, ze tam jezdim jen o vikendu
12.03.2006 (21:51)
SC ve studence asi tezko, ale pokud to kraj zaplati, tak treba nejaky detvan a spol tam klidne stavet bude vsak vlaky jsou pro lidi, uz by si to meli uvedomit,
12.03.2006 (21:50)
Takze AndrewM to napsal velice dobre, takze ted uz vsechny zalezitosti ohledne toho, ze tomu nerozumim a ze Mosnov potrebuje vlak smerujte na nej, protoze napsal presne to, co si myslim i ja:)
12.03.2006 (21:49)
ale uznávám že zastavování Pendlu i EC ve Studénce je nesmysl,když Svinov je cca 8 min.daleko
12.03.2006 (21:46)
M: kdyby ses mrknul na mapu,tak zjistíš že to je a ještě nějaký čas bude hlavní silniční spojení Ostravy se "světem"...ještě to chvíli potrvá než dodělaj dálnici...
12.03.2006 (21:40)
To Dresden na letiste jezdi Desiro. To Mosnov bohuzel to nema logiku. Letiste nebude generovat dostatek cestujicich a vlaky bud budou jezdit casto prazdne (takze jezdit nebudou) a nebo jednou za hodinu (takze take prazdne, protoze hodinu na vlak do Ostravy cekat nebudete). V Praze zvlada Ruzyn MHD+osobni doprava. Mosnov ma daleko i do jedne desetiny poctu cestujicich v Praze. A zastavovani dalkovych vlaku vcetne SC ve Studence ? Tak to me opravdu rozesmalo :o)
12.03.2006 (21:19)
Jezdeni za praci neni zavisle na infrastrukture, ale na ochote dojizdet. A ta je v Cesku skoro nulova
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











