Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Ostrava - Na konci roku 2009 by cestující měli jezdit na ostravské letiště v Mošnově i vlakem. Rozšíření železniční dopravy o napojení na letiště na trati ze Studénky do Sedlnice inicioval kraj. Na letišti budou 2 zastávky - u průmyslové zóny a u nové odbavovací haly. Investorem bude stát a stavba si vyžádá asi 0,5 mld. Kč. Projektová příprava bude zpracována v letošním a příštím roce. Stavba by měla začít na konci roku 2008 a skončit v roce 2009. Podle SŽDC stát s investicí počítá.Napojení bude dlouhé 3 km, na jednokolejné trati bude maximální rychlost 90 km/h, každé z nástupišť by mělo být dlouhé 170 m. Náměstek hejtmana Pavol Lukša uvedl: "Chceme, aby všechny rychlíky na trati Praha - Ostrava včetně pendolin stavěly i ve Studénce, aby měli všichni cestující po příletu do Mošnova možnost rychlého napojení na železniční spojení s hlavním městem nejen z Ostravy-Svinova. Počítáme také se zajištěním posilových vlaků v době hlavní turistické sezóny podle potřeb cestovních kanceláří, které odbavují lety z Mošnova."
Očekává se, že v roce 2010 by se na letiště mělo dostat až 2.900 lidí denně, o 10 let později dvojnásobek. Vloni odbavilo letiště 300.000 cestujících, do 5 let se očekává nárůst až na 1 mil. cestujících, a ty už nezvládne na letiště dopravit jen autobusová a individuální doprava.
Zdroj: Tisková zpráva KÚ Moravskoslezského kraje
CSPSV | 11.3.2006 (19:19)
Zusammenhängende Nachrichten

12.03.2006 (21:17)
Predpokaldam jsem, ze ta blizkost Slovenska je lidem, co ty plany delali znama jiz delsi dobu:-) Plus Zilina je zhruba stejne daleko i do Bratislavy
Porad nechapu, co mate s tema uspanyma silnicema a nekolikahodinovym cestovanim? Kdo by tu dvouproudou silnici jako mel ucpat? Ty davy z/na letiste? To snad ne...
Porad nechapu, co mate s tema uspanyma silnicema a nekolikahodinovym cestovanim? Kdo by tu dvouproudou silnici jako mel ucpat? Ty davy z/na letiste? To snad ne...
12.03.2006 (20:12)
NO dle me se nemusi jednat o trivozovou soupravu, ale dvouvozova, ktery by udajne v moravskoslezskem kraji stacila a pokud bude v prumyslove zone nekolik firem tak toto spojeni urcite nabyde vetsiho vyznamu a bude se tam jezidt i za praci a kdyz ta dopravni obsluznost bude lepsi, bude i vice investoru, kteri alespon nebudou muset hledat pracovni silu. Dle me to, ze jeste neni v mosnove nejaka vetsi firma je prave ta dopravni obsluznost.
12.03.2006 (20:11)
Nezapomínejte na to, že nová trať bude mít zastávku i v průmyslové zóně Mošnov, kde jsou také potenciální cestující.
12.03.2006 (20:10)
to máš recht M.ale tady je udávaný výhled bez toho aby propočítávali ucpané silnice,blízkost Slovenska(Žilina-cca 80tis obyv,Čadca,Púchov,Martin apod.)...Zatím je to pořád jen "syrový" výhled.možná nebude markantní nárust,ale taky třeba bude...dálnice kolem Mošnova nevede,takže autobusy budou stát v zácpách dvoupruhé silnice...je tam i hodně volných ploch,kde se dá stavět...já myslím že i díky tomu začíná mít železnice zase velký význam.a už ted je to 2 největší letiště v republice
12.03.2006 (19:45)
Vlak na letiste samozrejme vyssi komfort je, nerikam, ze ne (i kdyz s tim nekolikahodinovym predstihem teda nevim... Kdyz jedu do Bratislavy nebo Vidne (z Brna), tak CELODENNE trnu, jestli vlak z Prahy nebude mit zpozdeni a v Breclavi nebudu mit problem se zpozdenim a nepojedu nakonec taxikem...).
Venuji se spis tomu "lepeji"
Venuji se spis tomu "lepeji"
12.03.2006 (19:21)
Nejsem místní, ale napadlo mě takové srovnání. Není to tak dlouho, co se zahájil provoz vlaků po nové trati na letiště v Drážďanech. Dalo by se to srovnat s Ostravou? Vlak tam jezdí každou půlhodinu ve složení loko+dva DBuza (pokud jsem dobře koukal). Kdyby ČD do Ostravy nasadila elektrickou jednotku o kapacitě cca 120 míst, tak by to prozatím stačilo. Ono vlak na letiště znamená alespoň pro mě výrazné zvýšení komfortu: nádraží se hledá snáz než bus zastávka, vlak bývá spolehlivý i v ranní špičce, takže člověk nemusí jet s několikahodinovým předstihem. Já prostě tomu projektu fandím (i když by se asi ty peníze daly využít trošku "lépěji").
12.03.2006 (19:10)
Zkusim jeden priklad za vsechny: Na Stansted, jakozto asi nejvetsi male letiste Evropy, jezdi vlak co 15 minut. Letadla na nem ale pristavaji "o neco" casteji nez kdy budou v Mosnove, takze 20 minutovy takt v Mosnove je fantasmagorie
12.03.2006 (19:03)
-jak to letiste auotbusy HRAVE obslouzim nejen za 4, ale i za 10 let jsem napsal nize
-ne, v Mosnove jsem nikdy nebyl, ale byl jsem na nekolika letistich, takze dokazu odhadnout, na ktere delat zeleznici smysl ma a na ktere ne. Pri tom vypoctu jsem podotkl, ze vychazim z vyhledu, ktery prezentoval kraj (resp. jsem pouzil jeho krajni limity)
-co je nelogickeho? Ze na tom letisti nikdo nebude cekat az hodinu na svuj vlak a pokud pojede driv, tak bude muset prestupovat, takze neni pravda, ze by to slo bez prestupu. To zaprve. A zadruhe: Pristane tam jedno letadlo za hodinu a prijedou tri vlaky. Jinak mi nelogickeho neprijde nic
-ne, v Mosnove jsem nikdy nebyl, ale byl jsem na nekolika letistich, takze dokazu odhadnout, na ktere delat zeleznici smysl ma a na ktere ne. Pri tom vypoctu jsem podotkl, ze vychazim z vyhledu, ktery prezentoval kraj (resp. jsem pouzil jeho krajni limity)
-co je nelogickeho? Ze na tom letisti nikdo nebude cekat az hodinu na svuj vlak a pokud pojede driv, tak bude muset prestupovat, takze neni pravda, ze by to slo bez prestupu. To zaprve. A zadruhe: Pristane tam jedno letadlo za hodinu a prijedou tri vlaky. Jinak mi nelogickeho neprijde nic
12.03.2006 (18:44)
do Svinova budou vlaky jezdit např. co 20 min.a pak jeden bude pokračovat do Opavy,další na Polsko,další přes Hlavní a Střed do Těšína...nechápu co je na tom pro vás tak nelogického...howgh
12.03.2006 (18:41)
M: nevíme co bude s místní dopravou za rok natož za 4. taky se nejedná jen o lidi,ale i náklady z průmyslové zóny...když už někam vede železnice,tak je pak jednodušší i někde stavět apod.byl jsi někdy v těch končinách že tak tlacháš?stejně jako chcete "osídlit" Milovice, tak proč by nemohli chtít osídlit i bývalý vojenský prostor v Mošnově...takže "Jako jo"...vývoj nezastavíš,silnice budou přecpané a bude tak větší využití letadel...a za 4 roky letiště prostě autobusy neobsloužíš
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











