..: Na letiště v Mošnově bude jezdit vlak :..
koridorOstrava - Na konci roku 2009 by cestující měli jezdit na ostravské letiště v Mošnově i vlakem. Rozšíření železniční dopravy o napojení na letiště na trati ze Studénky do Sedlnice inicioval kraj. Na letišti budou 2 zastávky - u průmyslové zóny a u nové odbavovací haly. Investorem bude stát a stavba si vyžádá asi 0,5 mld. Kč. Projektová příprava bude zpracována v letošním a příštím roce. Stavba by měla začít na konci roku 2008 a skončit v roce 2009. Podle SŽDC stát s investicí počítá.
Napojení bude dlouhé 3 km, na jednokolejné trati bude maximální rychlost 90 km/h, každé z nástupišť by mělo být dlouhé 170 m. Náměstek hejtmana Pavol Lukša uvedl: "Chceme, aby všechny rychlíky na trati Praha - Ostrava včetně pendolin stavěly i ve Studénce, aby měli všichni cestující po příletu do Mošnova možnost rychlého napojení na železniční spojení s hlavním městem nejen z Ostravy-Svinova. Počítáme také se zajištěním posilových vlaků v době hlavní turistické sezóny podle potřeb cestovních kanceláří, které odbavují lety z Mošnova."
Očekává se, že v roce 2010 by se na letiště mělo dostat až 2.900 lidí denně, o 10 let později dvojnásobek. Vloni odbavilo letiště 300.000 cestujících, do 5 let se očekává nárůst až na 1 mil. cestujících, a ty už nezvládne na letiště dopravit jen autobusová a individuální doprava.

Zdroj: Tisková zpráva KÚ Moravskoslezského kraje


CSPSV | 11.3.2006 (19:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
12.03.2006 (7:48)  
TAK TAK, meli by to udelat i v Praze. vsude po svete to tak maji. I nase ucitelka rikala kdyz v Praze stim zacnou neco delat. :-D. ja si myslim ze by to nebyl spatny napad.

No a v Ostrave by to meli udelat dvojkolejnou ptz. ty vlaky by zbytecne cekali nez ten druhy prijede. Hnupik.
12.03.2006 (7:20)  
Přátelé z Ostravska, ať je to jak chce, pořád jste lepší než Pražáci. a s Pendolinem (když by jelo přes Mošnov) obsloužíte ještě pořád lépe Pardubice (a tím celé východní Čechy), než z Ruzyně. Ta se vlaku asi nikdy nedočká a přitom by to šlo za stejný prachy jako v Mošnově. Jenže v Praze to musí být drahé, tak se všichni předhánějí kdo vymyslí dražší ptákovinu - železniční trať co nikam nevede (tedy vede jen k metru) za 14 miliard, nebo metro za 38 miliard. Za tohoto stavu fandím Mošnovu aby se připojil pořádnou tratí a je z něj přístupnější celá Morava a třetina Čech (tedy po kolejích). Zdraví Panter ze západu.
registrovaný uživatel M 
11.03.2006 (22:40)  
471 - jenze na co tam bude jezdit neco velkeho, co se naplni jen v pripade, ze odjezdy budou navazane presne na prilety letadel? Coz nebudou... Proste tohle je jak dalnice, ktera by spojila Pisek a Strakonice. Sem tam by po ni neco jelo, ale zacpy by tam asi nebyly...
11.03.2006 (22:31)  
Ale pánové, než bude štreka na letiště, třeba bude i něco nového ... (viz projekt x44). A kde je psáno, že tarať nebude elektrifikována? to by tam mohly jezdit 471. Nechte to koňovi, ten má větší hlavu, Ostravsé (Mošnovské) letiště to potřebuje. Aspoň se přestane mluvit o kozí rychlodráze na Pražské letiště a začne se probírat rychlodráha na Mošnovské letiště :)
registrovaný uživatel 353  mail  
11.03.2006 (22:09)  
I když všichni víme, že do Studénky by měly jezdit stylovější soupravy - M262.0+2*Bix :-)
registrovaný uživatel M 
11.03.2006 (22:02)  
:-)
registrovaný uživatel 353  mail  
11.03.2006 (21:56)  
Hlavně se mooooc těším, jak přiletí manažeři na Mošnov, sednou si do 810+010 a pojedou vesele do Studénky čekat na Pendolíno.
registrovaný uživatel M 
11.03.2006 (21:54)  
Ryani si ten Hahn doslova vypiplali:-))

Nazev Frankfurt-Hahn by neznaleho cloveka mohl dost zmast, ale porad je to k Frankfurtu bliz nez Mosnov ku Praze...
Ale s tema low-costama nevim... Kousek od Ostravy je Brno, na druhe strane Krakow...
registrovaný uživatel comar 
11.03.2006 (21:39)  
Lenny: zalezi na tom, kterym smerem se v Mosnove vydaji. Ja jsem nedavno letel z Frankfurt Hahn - byvale vojenske letiste a dnes letiste pro low-budget-linky - a byl jsem velice prekvapen. Je to sice male, ale maji spoustu cestujicich a vsude se tam neco pristavuje.

"Chceme, aby všechny rychlíky na trati Praha - Ostrava včetně pendolin stavěly i ve Studénce, aby..."
kazdy pozaduje, aby zrovna do jeho diry jezdily prime rychliky/pendolina/EC... pokud mozno cely den v pulhodinovem intervalu.
registrovaný uživatel M 
11.03.2006 (21:19)  
6000 lidi denne, takze nejakych 500 za hodinu. Sice neznam metodiku vypoctu, ale predpokaldam, ze to jsou odlety i prilety, takze 250 v jednom smeru a to je nejakych 6 autobusu. Tzn. ze autobusova doprava by to hrave zvladla...

Co mne opravdu padlo do oka je myslenka, aby cestujici, co pristanou v Ostrave mohli do Prahy jet pohodlne pendolinem... Takze kdyz budu chtit letecky pohodlne do Prahy, tak poletim do Ostravy a potom pojedu vlakem. Jako jo...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko