..: Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně :..

infoBrno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.

Správa podle antimonopolního úřadu nestanovila správně podmínky při výběru vítězné firmy. Původní termín veřejného projednání projektu hovořil o polovině května, nový termín je stanoven na konec července.

Podle harmonogramu stavebních prací - zveřejněných na stránkách města Brna - má začít výstavba první části odstavného nádraží letos v listopadu a má být dokončena v roce 2008. Na stavbu odstavného nádraží s rozpočtem přes osm set milionů korun mají pak navazovat další práce. Celkem má stěhování nádraží a přestavba železničních tratí stát více jak 24 miliard korun.

Projekt ale stále vyvolává spory a není jasné, jak bude celý financovaný. Z městského rozpočtu by na něj mělo jít přes tři miliardy korun, z nichž se zaplatí za stavbu městské infrastruktury. Miliardu dá kraj. Téměř o polovinu peněz budou politici žádat Evropskou unii, zbytek by měl doplatit státní Fond dopravní infrastruktury. Zastánci přesunu nádraží tvrdí, že jde o nutnost. Staré nádraží v centru už nestačí stále se zvyšujícímu provozu. Odpůrci celý projekt označují za megalomanský, podle nich jde výrazně levněji rekonstruovat stávající nádraží.

Zdroj : Aktuálně.cz (celý článek a anketa)


Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 6.4.2006 (7:07)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
06.04.2006 (11:31)  
Bez urazky - ja ziju v Brne cely zivot, takze si myslim, ze o nem vim vic nez nekdo kdo "se Brnakem stal behem studia na VS". Jestli osma jede v osm vecer narvana, tak ja jsem cinskej buh srandy... Brno je Brno, Ostrava je Ostrava, oboji je dost sverazna oblast. Asi jsem dost xenofobni nebo jak to nazvat, ale proc chce nejaky "outsider" vysvetlovat Brnakum, kteri jsou se svym mestem sziti vysvetovat, co je pro ne nejlepsi? Kdybych se prestehoval na vesnici a po 4 letech zacal kacet lipu, ktera tam stoji odjakziva, tak bych se v lepsim pripade stal velmi "popularnim", v horsim by me hnali svinskym krokem, v kazdym pripade by me to ani nenapadlo, protoze bych se nedovolil pravo do toho nekomu kecat. Ale jak jsem napsal, jsem "xenofobni" a ostatni Brnaci to urcite vidi jinak...

PS: bydlim taky v Lisni a uznavam, ze vyraz narvany muze byt sporny


Ty kapacity - musi rychlik Brno-Bohumin stat u nastupiste dele nez dve nebo tri minuty? Nerikam, ze tohle je to, co vyleci uplne vsechno, ale minimalne to s tim hodne souvisi
Registrierter Benutzer tenzor 
06.04.2006 (11:26)  
jednokolejka je od Černovic (8 minut jizdy po Brně, i když jsou od hlavního nádraží vzdáleny asi 1,5 km vzdušnou čarou - už to je 6 minut navíc oproti stavu, kdy bude fungovat nové nádraží). Bohužel se teď používá i pro vlaky směr Přerov přes Blažovice. BTW to jsem netušil, že kolem Zvonařky je už pustina. A Komárov je zřejmě nějaká zapomenutá hraniční oblast :)
V tom případě navrhuji přesunout nádraží na Čáru nebo na Svoboďák, aby bylo tak říkajíc v centru civilizace :))
Registrierter Benutzer Lenny 
06.04.2006 (11:24)  
Zakázka byla sice 10.3.06 zrušena ( http://www.centralniadresa.cz/cadr/cadr01011Prepare.do?znackaForm=50004012VY001&jazyk=CZ ), ale 16.3.06 byla vyhlášena nová soutěž http://www.centralniadresa.cz/cadr/cadr01010Prepare.do?znackaForm=50018941ZR002&jazyk=CZ . Takže tato zpráva je zavádějící.
Registrierter Benutzer Pajoš 
06.04.2006 (11:16)  
No, že by tam zase byly takové davy! Snad jen v neděli, kdy dojížeějí studenty.
Myslíte teda, že se nedá nic dělat a nádraží se musí přesunout, že teda nejde levněji upravit příjezd na hlavní! Podívejte se třeba do Prahy. Příjez vlaků od Libně je absolutní katastrofa, hlavně teď když funguje jen trať přes Vítkov a helemese koukejme se, postaví se Nové spojení a jak to pofičí! A přesouvat nádraží ani nikoho nenapadlo!
Registrierter Benutzer M 
06.04.2006 (11:13)  
Proboha jak jednokolejka ze Slavkova (je ze Slavkova opravdu jednokolejka?) souvisi s tim, kde je nadrazi?
Neni mozne zkratit pobyty vlaku na hlavnim nadrazi (prujezdni jsou UZ docela dobre, ale ty, ktere v Brne zacinaji nebo konci?)

Ted 5 minut cekam na volnou kolej, potom stravim 10 minut tim, ze od nadrazi v pustine pojedu do civilizace. Zivot je otazka priorit. Toz tak...
Registrierter Benutzer tenzor 
06.04.2006 (11:09)  
M:
V Brně bydlím asi 4 roky. Několik let předtím jsem do něj dojížděl vlakem (ze směru Veselí). Když mluvím o kapacitě, myslím tím samozřejmě možnosti nádraží přijímat a vypravovat vlaky. Zkuste si občas na hlavák zajít ve špičce. I malé zpoždění vlaku může způsobit (větší) zpoždění dalších vlaků, zažil jsem i vlak přistavený o 18 minut později jen kvůli tomu protože bylo potřeba vypravovat vlaky a do toho přijely dva zpožděné a prostě nebyla volná kolej...
Samozřejmě předpokládám do budoucna nárust železniční dopravy, i když ČD dělají vše proto, aby tomuto trendu zábranily.
Jinak pokud v osm večer nepotkáte v centru živou duši, pak asi opravdu žijete v jiném Brně než já, když se často vracím mezi sedmou a osmou narvanou šalinou z práce do Líšně...
Registrierter Benutzer Pajoš 
06.04.2006 (11:06)  
To: tenzor
Do Brna jsem jezdil pravidelně ze Studénky dva roky a za tu dobu jsem snad jednou zažil nějaký problém při příjezdu na hlavní! Taky dost často teď i dříve jezdím na Prahu a Břeclav a že by tady byl nějaký big problém sem si nevšim. Netcrdím, že je to absolutní ideál, ale že by situace byla tak katastrofální, že se musí přesunout nádraží, tak tomu rozhodně nevěřím!
Registrierter Benutzer Pajoš 
06.04.2006 (10:59)  
Jasně. Taková rekonstrukce určitě nebude stát 24 mil. Když to bude fungovat jako u projektu Živá nádraží bude vsechno OK.
A taky si nemyslím, že by přestavba zavinila nějaký megakolaps. Třeba v Ústí nad Labem se teď bagruje ostošest a taky jde :-) Taky se mi nezdá kapacita nijak malá - nástupišť je tam dost.
Registrierter Benutzer M 
06.04.2006 (10:59)  
tenzor mi nesedi, takze jen tak zlehka...

Nejdulezitejsi otazka ze vsech - jste z Brna?
Potom porad nechapu, o jake kapacite je rec... Ja asi ziju v uplne jinym Brne. Nekdo zije v Brne, ktere ma 2M obyvatel, ja znam to Brno, kde ve stredu v osm vecer nepotkate v centru skoro zivou dusi.
Kazdy se mohl vyjadrit? Jo? Jak? Jako ze by zasel na zastupitelstvo, ne? Tutove by toho kazdeho peclive vyslechli (coz nepochybne plyne z jejich pecliveho naslouchani referendu...). No ale aspon, ze se shodneme na nazoru na ty radni:-)

PS: pokud jde o zaplavy, tak na jednu stranu castecne souhlasim (ve stavajicim nadrazi nevidim zadny ostrov uprostred rozbourene reky), ale kolikrat bylo ve dvacatem stoleti vyplavene metro?
Registrierter Benutzer tenzor 
06.04.2006 (10:48)  
Pajoš napsal:
Celé je to pitomost! Nádraží v Brně je perfektně fungující věc.
A země je placatá. Ale jako vtip je to vážně skvělé. Vzpomenu si na ni, až se budu vracet do Brna třeba ze Slavkova, kdy budu konat okružní jízdu po Brně po jednokolejce s následným 5ti minutovým stáním 1500 a vzápětí 500 m před nádražím, z toho důvodu že nějaký vlak měl 2 min zpoždění a tím pádem nádraží kapacitně jaxi nestíhá...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko