Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - I přes četné problémy s provozem je vlajková loď Českých drah oblíbeným spojem. Od prosince, kdy Pendolino začalo jezdit mezi Prahou a Ostravou, už se v něm svezlo 150 tisíc lidí - mezi nimi manažeři, turisté, studenti i prezident. Podle Českých drah využívají nový spoj zejména noví zákazníci, kteří dříve cestovali vlakem spíše výjimečně. Nejvíce obsazené jsou ranní spoje z Ostravy a odpolední z Prahy."Nejvíce jsou mezi cestujícími zastoupeni na jedné straně manažeři a podnikatelé, zahraniční turisté a zástupci zahraničních investorů, ale také studenti dojíždějící za studiem do vysokých škol nejen v Praze či Ostravě, ale také v Pardubicích a Olomouci," uvádí společnost v tiskové zprávě. Minulý týden se rychlovlakem do Ostravy svezl i prezident Václav Klaus.
Každá ze souprav Pendolino veze zákazníky denně dvakrát z Prahy do Ostravy a zpět. Najede tak zhruba 1430 kilometrů za den, což už je vytíženost srovnatelná s letadly. Od 11.12.2005 ujely jednotky pendolino mezi Prahou a Ostravou 430.000 km. ČD hodlají zkrátit spojení vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou až na 2 hod. 59 min.
"České dráhy úspěšně zaplnily mezeru na trhu se službou veřejné, rychlé a pohodlné přepravy mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou", uvádí společnost. Na trase Praha - Ostrava vzrostla frekvence cestujících v dálkových vlacích o 30%. ČD budou dále rozvíjet služby spoje SuperCity Pendolino. Chtějí se totiž zaměřit na ty zákazníky, které rychlovlak zatím neoslovil. Mají v plánu zlepšit doplňkové služby ve vlaku a rozšířit počet stanic, kam bude Pendolino zajíždět.
České dráhy jsou velmi spokojeny s komerční úspěšností produktu SC Pendolino a připravují rozsáhlý marketingový průzkum, který by měl nastínit další priority rozvoje zákaznicky úspěšné služby. Primární roli bude hrát poptávka zákazníků.
Zdroj: Idnes, Tisková zpráva ČD, a. s.
Jiří Hovorka
| 5.4.2006 (17:01)
| 5.4.2006 (17:01)Související zprávy

07.04.2006 (15:06)
tenzor - a pak ze se neshodneme:-)
Je to ale komplexni problem - prodavat listky na internetu, cenu navazat na pocet zbyvajicich mist...
Jenze pokud pul roku trva vyroba anglicke verze toho jakozeprodeje listku na pendolino, tak chtit neco vic je jako poslat zaryteho fasistu pomahat do poradny pro homosexualy do Senegalu...
Je to ale komplexni problem - prodavat listky na internetu, cenu navazat na pocet zbyvajicich mist...
Jenze pokud pul roku trva vyroba anglicke verze toho jakozeprodeje listku na pendolino, tak chtit neco vic je jako poslat zaryteho fasistu pomahat do poradny pro homosexualy do Senegalu...
07.04.2006 (14:58)
No a co řeknete na tohle:
Letenka ČSA Praha - Ostrava 4500,-
ČSA Praha - Londýn 1990,-
Ještě vám vadí ceny pendolina???
Letenka ČSA Praha - Ostrava 4500,-
ČSA Praha - Londýn 1990,-
Ještě vám vadí ceny pendolina???
07.04.2006 (14:52)
Mně (a většině lidí, když se tu informaci poprvé dozvědí) prostě připadá pokrytecké a nelogické chtít za podobnou vzdálenost stejným vlakem tak odlišnou cenu. A je jedno, budeme-li srovnávat relace Ostrava--Praha nebo Brno--Pardubice. To nijak nesouvisí s konkurencí (mezi Brnem a Pardubicemi jezdí max. 5 přímých autobusových linek denně). Když se běžný cestující dozví, že mezi Prahou a Ostravou je pendolino prezentováno jako (náležitě drahý) luxusní rychlovlak, zatímco mezi Prahou a Brnem představuje tentýž vlak jen "obyčejné" IC/EC, jen to zvýší jeho nedůvěru k ČD.
07.04.2006 (14:40)
Myslím si, že dát nižší jízdné na málo vytížené spoje Pendolina by opravdu bylo řešení. Vždyť se přímo nabízí - pokud do Brna jezdí jako IC, proč to samé neudělat se spoji SC, které jezdí málo obsazené a jako SC nechat jen ty, o které je největší zájem?
07.04.2006 (14:35)
Jedno slovo - konkurence...
Az bude z Pardubic do Olomouce jezdit autobus co pulhodinu, tak CD asi snizi i svoje ceny. Pravda, Brno-Pardubice taky neni autobusy prave pokryta trasa, ale proste Pardubice maji to stesti/smulu, ze pres ne vedou kolege do Prahy...
Letadlo CSA do Londyna stoji 1990 (protoze tam leta dalsich 17 spolecnosti, totez letadlo nevim kam stoji 10x vice? Je to dobre? Mozna ano, mozna ne, kazdopadne je to ale otazka konkurence. Musite si ale vybrat - bud jste na strane uvolneni "80 let" stareho tarifu a zavedeni "trzniho" principu (kde si konkuruje vice dopravcu jde cena dolu, kde si konkuruje vice cestujicich jde cena nahoru) nebo proste zustaneme, kde jsme - tj. "kilometr=koruna". Nelze ale v jedne casti souveti napsat, ze podporuji A a v druhe casti to znegovat...
V neposledni rade se domnivam, ze SCP nebylo koncipovane jako zpusob dopravy mezi Olomouci a Pardubicemi
Az bude z Pardubic do Olomouce jezdit autobus co pulhodinu, tak CD asi snizi i svoje ceny. Pravda, Brno-Pardubice taky neni autobusy prave pokryta trasa, ale proste Pardubice maji to stesti/smulu, ze pres ne vedou kolege do Prahy...
Letadlo CSA do Londyna stoji 1990 (protoze tam leta dalsich 17 spolecnosti, totez letadlo nevim kam stoji 10x vice? Je to dobre? Mozna ano, mozna ne, kazdopadne je to ale otazka konkurence. Musite si ale vybrat - bud jste na strane uvolneni "80 let" stareho tarifu a zavedeni "trzniho" principu (kde si konkuruje vice dopravcu jde cena dolu, kde si konkuruje vice cestujicich jde cena nahoru) nebo proste zustaneme, kde jsme - tj. "kilometr=koruna". Nelze ale v jedne casti souveti napsat, ze podporuji A a v druhe casti to znegovat...
V neposledni rade se domnivam, ze SCP nebylo koncipovane jako zpusob dopravy mezi Olomouci a Pardubicemi
07.04.2006 (14:12)
Stále tomu nerozumím. Na jihu hrozí ostuda, a na severu ne? Přijde mi nespravedlivé, že jezdím v pendolinu z Brna do Pardubic za stovku (KMB), kdežto cestující z Olomouce do Pardubic (což je o pár kilometrů kratší trasa) platí 3x tolik.
07.04.2006 (13:55)
to:Michal Janko
na jižní větvi by po zavedení příplatku hrozila obrovská ostuda.
kvůli těm obloukům se u brna se to koupilo a nikdo tim za tech 450 nechce jezdit :-))
na jižní větvi by po zavedení příplatku hrozila obrovská ostuda.
kvůli těm obloukům se u brna se to koupilo a nikdo tim za tech 450 nechce jezdit :-))
07.04.2006 (13:53)
To Vojtěch Hrubý:
Protože lidé jsou zvyklí vnímat ČD jako státní podnik, který hospodaří za veřejné finance (podobně jako vnímají např. VZP). Mediální obraz ČD je nelichotivý (byť si za to mohou ČD do značné míry samy, mj. nekoncepčností a neprofesionalitou P. R. pracovníků). Já sám bych pro takovou časovou stratifikaci tarifu SCP byl -- ovšem za předpokladu, že se nebude nadále dělat rozdíl mezi severním a jižním pendolinem.
Protože lidé jsou zvyklí vnímat ČD jako státní podnik, který hospodaří za veřejné finance (podobně jako vnímají např. VZP). Mediální obraz ČD je nelichotivý (byť si za to mohou ČD do značné míry samy, mj. nekoncepčností a neprofesionalitou P. R. pracovníků). Já sám bych pro takovou časovou stratifikaci tarifu SCP byl -- ovšem za předpokladu, že se nebude nadále dělat rozdíl mezi severním a jižním pendolinem.
06.04.2006 (21:24)
Mně se líbí věta typu: "uspěšný produkt chceme ještě více přiblížit lidem", při úctě a respektu za touhle větou vidím "aneb jak zrušit ICčka Praha-Ostrava a nutit lidi na SC"....aneb jednotky nemůžou jezdit v zahraničí, tak musí jezdit tady. Pro ČD je to zbytečný produkt, nečetl jsem argumenty, které by mě přesvědčily o opaku. Za ty peníze by bylo 471ček a modernizovaných vozů...ku prospěchu většiny cestujících a ne pár lidí. Úspora naklápění je minimální.
06.04.2006 (20:59)
Kuš, místo ,,mě`` si opravte na ,,mně`` :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










