Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - I přes četné problémy s provozem je vlajková loď Českých drah oblíbeným spojem. Od prosince, kdy Pendolino začalo jezdit mezi Prahou a Ostravou, už se v něm svezlo 150 tisíc lidí - mezi nimi manažeři, turisté, studenti i prezident. Podle Českých drah využívají nový spoj zejména noví zákazníci, kteří dříve cestovali vlakem spíše výjimečně. Nejvíce obsazené jsou ranní spoje z Ostravy a odpolední z Prahy."Nejvíce jsou mezi cestujícími zastoupeni na jedné straně manažeři a podnikatelé, zahraniční turisté a zástupci zahraničních investorů, ale také studenti dojíždějící za studiem do vysokých škol nejen v Praze či Ostravě, ale také v Pardubicích a Olomouci," uvádí společnost v tiskové zprávě. Minulý týden se rychlovlakem do Ostravy svezl i prezident Václav Klaus.
Každá ze souprav Pendolino veze zákazníky denně dvakrát z Prahy do Ostravy a zpět. Najede tak zhruba 1430 kilometrů za den, což už je vytíženost srovnatelná s letadly. Od 11.12.2005 ujely jednotky pendolino mezi Prahou a Ostravou 430.000 km. ČD hodlají zkrátit spojení vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou až na 2 hod. 59 min.
"České dráhy úspěšně zaplnily mezeru na trhu se službou veřejné, rychlé a pohodlné přepravy mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou", uvádí společnost. Na trase Praha - Ostrava vzrostla frekvence cestujících v dálkových vlacích o 30%. ČD budou dále rozvíjet služby spoje SuperCity Pendolino. Chtějí se totiž zaměřit na ty zákazníky, které rychlovlak zatím neoslovil. Mají v plánu zlepšit doplňkové služby ve vlaku a rozšířit počet stanic, kam bude Pendolino zajíždět.
České dráhy jsou velmi spokojeny s komerční úspěšností produktu SC Pendolino a připravují rozsáhlý marketingový průzkum, který by měl nastínit další priority rozvoje zákaznicky úspěšné služby. Primární roli bude hrát poptávka zákazníků.
Zdroj: Idnes, Tisková zpráva ČD, a. s.
Jiří Hovorka
| 5.4.2006 (17:01)
| 5.4.2006 (17:01)Související zprávy

06.04.2006 (14:40)
Muj nazor je takovy, ze se nepovedl tarif
Spickove vlaky (prac dny rano OV-PHA, odpoledne PHA-OV)
- jezdi plne
- ČD zbytecne prodelavaji na mistech obsazenych studenty zatimco na plne platici cestujici se cas od casu ani nedostane. Pritom poptavka je velka.
Vlaky mimo spicku
- Slabá obsazenost (okolo 30%)
- Cestující nespěchají do takové míry aby platili o 200 Kč více za ušetřených půl hodiny, navíc je dostatečná nabídka spojů IC která v ty špičkové časy není
- Jezdí tím tedy zejména studenti
Zásadní problémy vidím
- Jednotná výše příplatku nezohledňující poptávku. Nechal bych příplatek pohybovat se v rozmezí 90-250 Kč k jízdnému, dle denní doby a dle včasnosti zakoupení tohoto příplatku.
- Zrušil bych studentské jízdné, jezdili by za příplatek k ŽP -> motivace obsazovat mimošpičkové spoje
- nejsou žádné rodinné zvýhodnění. Je pěkné nabízet SONE na rychlíky, ale normální rodič své ratolesti neposadí do zablešené koženky a radši zvolí auto s mnoha riziky a pro děti nudné. Chybí produkt typu 2 dospělí & děti jedou pouze za místenky nebo něco takového... Ve 2.třídě bych v přepravě dětí s rodiče neviděl problém. Kdo v SC pracuje, stejně jezdí jedničkou
Spickove vlaky (prac dny rano OV-PHA, odpoledne PHA-OV)
- jezdi plne
- ČD zbytecne prodelavaji na mistech obsazenych studenty zatimco na plne platici cestujici se cas od casu ani nedostane. Pritom poptavka je velka.
Vlaky mimo spicku
- Slabá obsazenost (okolo 30%)
- Cestující nespěchají do takové míry aby platili o 200 Kč více za ušetřených půl hodiny, navíc je dostatečná nabídka spojů IC která v ty špičkové časy není
- Jezdí tím tedy zejména studenti
Zásadní problémy vidím
- Jednotná výše příplatku nezohledňující poptávku. Nechal bych příplatek pohybovat se v rozmezí 90-250 Kč k jízdnému, dle denní doby a dle včasnosti zakoupení tohoto příplatku.
- Zrušil bych studentské jízdné, jezdili by za příplatek k ŽP -> motivace obsazovat mimošpičkové spoje
- nejsou žádné rodinné zvýhodnění. Je pěkné nabízet SONE na rychlíky, ale normální rodič své ratolesti neposadí do zablešené koženky a radši zvolí auto s mnoha riziky a pro děti nudné. Chybí produkt typu 2 dospělí & děti jedou pouze za místenky nebo něco takového... Ve 2.třídě bych v přepravě dětí s rodiče neviděl problém. Kdo v SC pracuje, stejně jezdí jedničkou
06.04.2006 (14:39)
Pendolinem jsem se svezl jen jednou a víc nemám potřebu. Pěkný vlak, kterému uškodilo předčasné nasazení na ostré jízdy, ale stejně mě už nějak extra neláká. Raději si sednu do kupé klasického vozu, kde budu mít klid a nebudu muset každému druhému procházejícímu spolucestujícímu s větším zavazadlem uhýbat se zavazadlem svým, protože se mi ho nepovedlo nacpat do prostoru nad sedadly. Půl hodina navíc mě nezabije a jedu (KMB) o 200 Kč levněji a hlavně v klidu.
06.04.2006 (13:59)
No tak klasickej marketing, aneb jak zalhat a tavrit se, ze mluvim pravdu. Staci cist mezi radky. Ja osobne delam v marketingove agenture a je celkem zarazejici (teda neni, ale mohlo by byt u normalni spolecnosti), ze po predchozim pruzkumu, ktery se konal pred nejakym pul rokem a po ctvrt roku provozu nove sluzby, je potreba delat dalsi marketingovy pruzkum (udajne kvuli dalsimu drobnemu zlepseni). CD takto neprimo priznavaji, ze se jim produkt nepovedl a je potreba ho prestavet. Kdyby bylo totiz vse tak skvele jak se snaiz tvrdit, tak by dalsiho pruzkumu nebylo potreba a nasledoval by az po delsi dobe provozu, cca po prvnim celem roce. On takovej pruzkum neni zadarmo a nedela se jen kvuli zlepseni baget a pridani dvou druhu caju. Tudiz neco shnileho je citit u CD a kolem SC Pendolina. Na druhou stranu tim lip, treba pochopi, ze je potreba se prizpusobit zakaznikovi a ne zakaznik jim. Pendolinu fandim, zatim mne ale zklamava.
06.04.2006 (13:56)
Tiskové zprávy ČD, a. s. se sice zlepšují, ale oproti DB, ÖBB, SBB apod. jsou na nízké úrovni - např. nemají doplňkové fotografie, chybí kontakty, jsou graficky nedodělané. A v poslední době se vyznačují 2 rysy - je v nich dost gramatických chyb (např. o SCP chybí čárky v souvětí) a faktografické chyby (SCP jezdí od 11.12.2006). ŽP přebírá TZ, ale snaží se chyby eliminovat (někdy je uděláme samozřejmě i my). Problém je u periodik, které TZ zkopírují a otisknou - potom je to smutné a nedělá to dobré jméno celému tiskovému oddělení (např. TZ o Klausovi do Stochova byla zveřejněna 2 dny po akci).
Marketing ČD se pomalu probouzí. Věřme, že i TZ doznají změn. Např. při zahájení SCP v prosinci se loga dala sehnat volně v TZ ČSA, u ČD nikoliv...
Marketing ČD se pomalu probouzí. Věřme, že i TZ doznají změn. Např. při zahájení SCP v prosinci se loga dala sehnat volně v TZ ČSA, u ČD nikoliv...
06.04.2006 (10:58)
waszyn: a to je ještě tahle zpráva oproti minulému Ondrůjžblebtu vcelkem umírněná. Nelže se v ní úplně v každé větě a dokonce přípustili "četné problémy" :)
06.04.2006 (10:42)
nemam nic proti pendolinu, prijde mi jako jedno z nejlepsich vozidel co u nas jezdi. nicmene pojeti produktu SC je hodne jmena Ceskych Drah. Zejmena studentska megasleva aby nebyla ostuda ze mimo polohu manazera to jezdi uplne prazdne, bufet, vata apod. samotnemu vlaku bych zase az tak tolik nevycital, poladilo se to a jakztakz to jezdi. ale tento clanek me nadzvednul, 2 nepravdy a 5 vyloženě lživých vět z celkem asi 8 je fakt síla..
06.04.2006 (10:33)
No to asi né! Takové bláboly sem ještě neslyšel. Obávám se, že to asi přeložit nejde! Díky "Rail-2005". Myslím, že máš pravdu. Když se to někomu nelíbí, tak ať tam neleze a jde si třeba pěšky. Pendolino je to nejlepší a nejmodernější, co tu máme a řeči nějakých žabařů ( jako je starce ) to nezmění!
06.04.2006 (10:24)
starec: A jeli jste někdo originálním ETR 450 nebo ETR 470 v Itálii na vlacích ES*Italia? Asi ne...
Já ano, a musím říci, že interier naší 680 je nejen lépe barevně laděný, ale především sedačky jsou mnohem širší a pohodlnější. Italové tam mají uspořádání 2+2 a to se někde musí projevit. A kde asi? V šířce sedadla.
Co tam asi podle Vás měli dát? Koženkové lavice jako v našich B? Abyste se tam mohl rozvalit dle libosti? Pokud se Vám to nelíbí, tak tím jezdit nemusíte. A k lidem nad 195cm. Ti mají problémy sednout si kamkoliv, třeba i do auta a v letadle to mají ještě horší (pokud tedy neletí 777, 747 nebo A340).
Já ano, a musím říci, že interier naší 680 je nejen lépe barevně laděný, ale především sedačky jsou mnohem širší a pohodlnější. Italové tam mají uspořádání 2+2 a to se někde musí projevit. A kde asi? V šířce sedadla.
Co tam asi podle Vás měli dát? Koženkové lavice jako v našich B? Abyste se tam mohl rozvalit dle libosti? Pokud se Vám to nelíbí, tak tím jezdit nemusíte. A k lidem nad 195cm. Ti mají problémy sednout si kamkoliv, třeba i do auta a v letadle to mají ještě horší (pokud tedy neletí 777, 747 nebo A340).
06.04.2006 (9:59)
Muze mi nekdo ten dadaisticky vyplodprelozit do soucasne cestiny?
06.04.2006 (9:28)
Chtěje býti jedním z těch co rádi využiji služeb ČD >ať žiji mašinky!< Zkusil jsem své těličko v Holešovicích posadit do "nejmodernějšího" křesla NEJRYCHLEJŠÍHO vlaku-prý- na teritoriu své vlasti! Ale, ach ouvej!!!TWIGY možná, mileky malujících konstruktérů snad; ale MČČ živící se normálním jídlelem dle chuti a možnosti kapsy; pohrdající Herbalajfem a pod. ptákovinami kam má sklidit své břicho? A jak se sedí lidem vyšším 195cm s natlačenými kolenami na opěradlo ve předu? cca hoďku vydržím Ale jízdu AB-OV za takový penys!!! Ani omylem souzi ČD, pohrobci ÚV KSČ. Důch "matičky Strany " z baráku holt nevysmrděl. D O S U D ... !!!!!!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










