..: Realizace sériových modernizací 814-914 :..
Regionova 814+914 (foto Jiří Randa, Most, 24.11.2005)Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.
Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.

Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.

Zdroj : Pars nova. a.s.

JRtrain Poslat mail autorovi | 29.4.2006 (16:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lada 
30.04.2006 (9:01)  
Omlouvam se, pokud uz to v nejake jine diskuzi bylo zodpovezeno, ale jako obycejny cestujici, ktery ma bohuzel zkusenosti s 810, mam par otazek:
1) Slysel jsem, ze podvozek je nezmenen. Takze to bude s cestujicimi hazet jako v 810?
2) Jak to ma resene vetrani/topeni/klimatizaci?
3) Jsou okna otviraci a muze je modra guma zamknout?
4) Da se spojovat vice jednotek? Da se jednotka rozpulit a jezdit jen "1 vagon"?
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
29.04.2006 (23:51)  
konečně někdo,kdo to vyzkoušel(stranger)...je to první člověk,kterému mám na této diskuzi důvod věřit
29.04.2006 (23:29)  
prostě je to SHIT hnusnej. mě se to nelíbí. místa málo jak dobtek. nic moc.
29.04.2006 (23:19)  
Tak jsem behem pulhodiny vyzkousel Regionovu a hned potom 810 - pochybuju, ze to byl pouze muj subjektivni rozdil, ale i kdyz je tech. reseni podvozku zachovane, rozhodne to jako koza neskace. Spise naopak. Za 20M rozhodne dobra investice - a stavu zeleznice v CR vice mene odpovidajici...

(Btw. i kdyby se po kolejich prohanelo to nejnovejsi od Alstomu/Siemensu/Bombardieru, stejne se najdou skupiny, ktere by to prece zvladly daleko lip... teoreticky v hospode u piva resp. u klavesnice po skole jde prece vsechno tak snadno...)
29.04.2006 (23:01)  
S těmito jednotkami jen prodloužíme život 810 zhruba o 10 let.Technické řešení pohonu pouze na 1 přední nápravu je neštastné.Beru to jako dočastné řešení než ČD nakoupí nové vozidla.814+914 má vyjít na 20 mil.,Desiro na 60-70 mil.Desiro má výborné jízní vlastnosti a je pohodlné.814 se dá využít na rovinaté tratě D3, kde není příliš velká frekvence cestujících.Cestující z plné 810+010 by museli stát.814 bude muset jezdit na některých místech zdvojená.Velkou výhodou oproti 810 bude stahování oken především v letních měsících toť vše.
29.04.2006 (22:55)  
Buďme rádi za tohle... . Kdyby nebyly 680, mohli obyčejní lidé už dýl jezdit v lepších vozech. Design je celkem jiný, což je pěkné, ale barvy moc uťáplé, chtělo to trošku výraznější, je to nemastné, neslané. Trochu víc červené. Doufejme, že ten pluh drží.
registrovaný uživatel qik-qak  mail  
29.04.2006 (22:54)  
Ano i já vím co je to plevel a kdo mě zná tak i ví že sem skládal na VŠ zkoušku z plevelů :) a kdo chce mohu mu zapůjčit tuto barevnou knihu: http://www.af.czu.cz/kab/obrazky/kopra/kniha.jpg

:o)))

řady 810, 811..814 jsou a budou plevelem na české železnici... ať chcete nebo ne...
29.04.2006 (22:02)  
Deadeye: Nechapu to cechackovske oznacovani PLEVEl apod. Co vas k tomu vede? Je to o omnoho lepsi nez 810, ve vetsine postkomunistikcych zemi se endockaji ani toho. Svezl se nekdo z vas "plevelaku" Regiosprinterem, nebo Desirem? Ono ani tyto stroje nejsou extra pohodlny super luxus. Mozna vypadaji o neco lepe (otazka osobniho vkusu), jsou i o neco vyspelejsi, ale nazyvat 914+814 plevelem je dle meho jen uboha reakce hloupych lidi, kteri o problematice vi prd a jen se staveji do nejake pozy, pripadne si mysli, ze je realne za ceske jizdne provozovat nemecky standard.

Měl jsem v krátké době možnost porovnat Desiro, Stadler a Talent. Všechny tyto soupravy jsou mnohem pohodlnější už jen proto, že mají dvounápravové podvozky narozdíl od "plevelu". Natřete tygra na modro, na rudo - pořád to bude tygr. Proto se stavím skepticky k modernizacím.
registrovaný uživatel PZ 
29.04.2006 (21:54)  
Nová? Kdyby to byla nová 814,patrně by to nebyla 814,ale jiný číslo.Tady hraje roli ten základ z 810.Tedy především podvozek.Pokud by byl novej motorák, tak by nejspíš nebyl z Parsu a taky mám dojem, že RegioNova je projekt ČD. Tak si z toho něco přeber.
29.04.2006 (21:51)  
Myslíte si, že je Regionova vhodná na štreky typu České Budějovice - Volary, nebo Vimperk/Strakonice - Volary, všechno tak kolem 90 km, vlak tam jede zhruba tři hodiny.... a to tam jezdí 810... ??
A počítá se s výrobou NOVÝCH 814+914? /např. pro soukromé doprace...?/
Na kolik by NOVÁ vyšla - např. při vylepšení pohonu na 2/4 nápravy?
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko