Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.
Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.
Zdroj : Pars nova. a.s.
JRtrain
| 29.4.2006 (16:24)
| 29.4.2006 (16:24)Související zprávy

29.04.2006 (19:18)
Ono se na to dá také nahlížet z jiného pohledu, 810 a 010 už vyprchává jak morální tak fyzická životnost, takže potřebují absolvovat generálku resp. modernizaci, které se např. panťáky 451/2 bohužel nikdy nedočkaly. Čili je lepší je zmodernizovat než nechat shnít jako panťáky a jen nekonečně čekat na zcela nová vozidla.
29.04.2006 (19:03)
to Hnupik: Problem s dlouhanama je vcelku ve vsech modernich hromadnych dopravnich prostredcich, asi normy neodpovidaji velikosti lidi:) Je snad v tomto ohledu Desiro vyrazne lepsi? Nebo puvodni stav byl vyrazne lepsi?
to qik-qak:
No a kolik jich Rumunsko bude mit? A jaky bude jejich pomer vuci starym jednotkam? O kolik je Desiro lepsi a v cem konkretne (pro cestujicicho hlavne).
A dale opet proc plevel? Zatim to nikdo z "plevelistu" nedokazal vysvetlit, asi to bude tim, ze se na nic jineho nezmuzou? Nez jen invektivy bez smyslu?
to qik-qak:
No a kolik jich Rumunsko bude mit? A jaky bude jejich pomer vuci starym jednotkam? O kolik je Desiro lepsi a v cem konkretne (pro cestujicicho hlavne).
A dale opet proc plevel? Zatim to nikdo z "plevelistu" nedokazal vysvetlit, asi to bude tim, ze se na nic jineho nezmuzou? Nez jen invektivy bez smyslu?
29.04.2006 (19:00)
Jsem rad, ze se to realizuje, urcite je to krok vpred a jak uz zaznelo je to taky hlavne otazka financi - verim, ze se v nejblizsi dobe s Regionovou jiz bezne potkam - v pripade novych Rsprinteru/Desir apod. bych o tom pochyboval a asi bych si i pockal do duchodu...takze squele :)
29.04.2006 (18:58)
v některých postkomunistických zemích totiž budou mít lepší...
už i rumunskou má desirro!
plevel je ale celkem trefný...
už i rumunskou má desirro!
plevel je ale celkem trefný...
29.04.2006 (18:58)
no nevim nevim, když budou proti sobě sedět nějací dlouháni tak nevim kam stěma kolenama viz foto: http://www.parsnova.cz/index.php?im=117&galery=interier&photo=2.jpg&lang=cz
:-)
:-)
29.04.2006 (18:48)
Nechapu to cechackovske oznacovani PLEVEl apod. Co vas k tomu vede? Je to o omnoho lepsi nez 810, ve vetsine postkomunistikcych zemi se endockaji ani toho. Svezl se nekdo z vas "plevelaku" Regiosprinterem, nebo Desirem? Ono ani tyto stroje nejsou extra pohodlny super luxus. Mozna vypadaji o neco lepe (otazka osobniho vkusu), jsou i o neco vyspelejsi, ale nazyvat 914+814 plevelem je dle meho jen uboha reakce hloupych lidi, kteri o problematice vi prd a jen se staveji do nejake pozy, pripadne si mysli, ze je realne za ceske jizdne provozovat nemecky standard.
Proc by to mel byt RegioPlevel? Co ma co tato modernizace spolecneho s plevelem? To chcete tedy radeji ponechat soucasne 810?
Proc by to mel byt RegioPlevel? Co ma co tato modernizace spolecneho s plevelem? To chcete tedy radeji ponechat soucasne 810?
29.04.2006 (18:27)
Označení jednotky PLEVEL se mi docela líbí a je podle mě dost trefný
29.04.2006 (18:09)
Sice to neni zadny zazrak, protoze to je na puvodnim podvozku, ale aspon neco. Nekde zaznivaji kritiky na umisteni hnaci napravy. Je to opravdu tak spatne (nekteri oznacuji jako megapruser) a jednotka muze jezdit jen po rovine, do prudsiho kopce se nevysplha, nebo to jsou jen neopodstatnene kritiky?
29.04.2006 (17:53)
Takže to bude za chvíli RegioPlevel
29.04.2006 (17:53)
Je to lepší než nic a mě se docela líbí.Opravdu je to o mnoho lepší než původní 810
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










