..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Zlínský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Milynho  mail  
12.07.2006 (15:39)  
registrovaný uživatel Milynho  mail  
12.07.2006 (15:38)  
QWERTZ - Koukal jsem na návrh JŘ 2006/7 a uzřel, že v traťových tabulkách se vlaky společnosti Railtrans VYSKYTUJÍ - konkrétně mezi Prahou a Ostravou (a opačně) má jezdit 9 párů RT Expresů : IC 1050-1068 RT Expres (první a poslední z Prahy Holešovic : 4.34 resp. 20.34), (první a poslední z Ostravy hl. n. : 4.24 resp. 20.24).
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
12.07.2006 (15:00)  
Me by spis zajimalo jak rychle ty EC zvladnou usek mezi Valmezem a Hranicemi...trat je tam drsne rozflakana a maximalka je tam snad jen 80 km/h. Kazdopadne to bude mazec, domorodce zvykle na Vsacany a Becvy pepne klepka az uvidi postovniho Banana, navic s vice nez jednim vagonem s predsuvnymi dvermi :o)
registrovaný uživatel QWERTZ 
12.07.2006 (14:57)  
Neví někdo v jakém stavu je momentálně Railtrans s těmi rychlíky mezi Ostravou a Prahou? Je to vůbec ještě reálné, že to do prosince stihnou?
registrovaný uživatel M 
12.07.2006 (14:25)  
Razeni klimatizovanych vozu se PREFERUJE, ale podminka to neni...
registrovaný uživatel fTo 
12.07.2006 (14:00)  
no myslim, ze klima nebyla nikdy podminka. Jinak co se tyce rychliku, da se vozit i v zaparenym sukafonu ...
registrovaný uživatel fTo 
12.07.2006 (13:57)  
no to neni nic jineho nez pojeb... Je naprosty nesmysl aby pres Lidec jezdily ECcka... A to pisu s cistou hlavou, jelikoz na Vsetin jezdim a to z druheho konce rep.
Zda se, ze CD chtej pindu do Ostravy forever... Ani se to v tech ritkach poradne neuzivy. Mam velke pochybnosti, ze by MD prestalo chtit platit za Fatru a Vsacana...
A zruseni Kocicaka pres Ostravu je prasarna, nejlepsi vlak, co jel do Ostravy ( co se tyce razeni : na Bpeer a Beer z Vrutek nedam dopustit ).
Takze nakonec - pomodleme se za RT expresy RailTransu, at neplatime vyderaccky SC tarif....

PS : pro neznale situace je ta spatna zprava napsana zvlast hezky...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
12.07.2006 (13:52)  
Nebývala donedávna podmínkou kategorie EC klimatizace? Jak je to s těmi kategoriemi? A co je třeba pro obyčejný rychlík, když EC stačí reko s tlakovým větráním? Je tu někdo, kdo o tom něco ví??
registrovaný uživatel M 
12.07.2006 (13:31)  
Druha vec je, ze nevim, koho dojme rychle spojeni, ktere je v Praze nejdrive v POLEDNE a z Prahy odjizdi nejpozdeji ve dve odpoledne. Krome chlastacky do rana a priletu charteru z dovolene mne nenapada jina akce, kde bych tohoto vyborneho spojeni vyuzil...
registrovaný uživatel M 
12.07.2006 (13:23)  
Obyvatelum danych mest se predem omlouvam, ale Valasske Mezirici, Vsetin a Horni Lidec (no, nejakej prechod tam BOHUZEL asi byt musi - snad casem tenhle pitomej zvyk stavet na hranicich (a to pro jistotu hned 2x) zmizi...) v jedne vete s "celoevropska zeleznicni sit" zni smesne, az trapne.

Druha vec - Na Praha-Breclav stoji EC tak nejak po 60-90 kilometrech. Tady budou 4 (slovy CTYRI) zastavky v rozmezi 63 kilometru. Wow...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko