..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Zlínský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
12.07.2006 (19:19)  
...ale rozhodně pojedu ECčkem než narvaným rychlíkem bez klimatizace...

Ano, bude zejmena velmi prakticke vyrazit ku Praze kolem druhe odpoledne (a do Prahy tak dorazit v 6 vecer) a druhy den se vracet v 8 rano. Ale dulezity bude, ze to bude klima:-))
12.07.2006 (18:56)  
Spoje ze VS do Prahy budu nyní často využívat a přesedat v Hranicích na IC/EC mi připadá jako dobrý ojeb. To si radši těch 60 připlatím. BTW: je mi celkem jedno že trať ještě není OK ale rozhodně pojedu ECčkem než narvaným rychlíkem bez klimatizace. A konečně i do te naší pr... bude jezdit nějaký slušný vlak. :)
12.07.2006 (18:33)  
Něco k té trati. V roce 97 byla silně poškozena při povodních a trať dodnes ohrožuje několik sesuvů. Od té doby byl pouze modernizován úsek Jablůnka - Vsetín. Ostatní opravy byly provedeny pouze jako oprava havarijniho stavu trati (např. Hr.n.Mor Město - Teplice, Lhotka n. Bečvou - VM). Vloni na podzim došlo na mnoha mistech k propadnuti pražců a šterkového lože a rychlost byla snížena na, tuším, 40km/h. Trať v selé délce potřebuje rekonstrukci a tato byla odložena po dobu kdy bude jasné chování sesuvů nad tratí.
Širá trať v úseku VM - Teplice n. Běčvou dovoluje traťovou rychlost cca 100-120km/h, úsek VM-VS je možno optimalizovat na zhruba 100km/h, v některých obloucích ale asi jen ~70 (Bystřička-Brňov).
Ad vlaky - jedná se o nejkratší a nejrychlejší trasu do Žiliny a na východ Slovenska. V roce 97 bylo několik (2 nebo 3 páry) rychlíků odkloněno přes Ostravu, musel bych doma pohledat staré jizní řády. Tyto vlaky se sem nyní vrací jako dražší, ale komfortnější, varianta.
A pokud se dobře pamatuju tak tama jezdila i Moskva
12.07.2006 (18:11)  
Že to pojede jen 80, je celkem jedno, když to zrychlí dopravu na Slovensko. Otázkou ovšem zůstává jestli je to potřeba. No a na Ostravu holt zbude pinďa a RT Expres....
Registrierter Benutzer Zel.am  mail  
12.07.2006 (17:34)  
Síla je že traťová rychlost v úseku Hranice-Púchov je téměř v celé trase maximálně 80km/hod(kromě úseku Vsetín-Jablůnka), a po téhle štrece se nám budou šinout EC, no aspoň bude co fotit.....Valachy jsou krásné, a EC s Čertovýma skala ještě nemám.
12.07.2006 (16:05)  
Nové návrhy jsou k dispozici pro služební potřebu zaměstnanců ČD. Jakožto zaměstnanec dceřinné společnosti jsem si je stáhl ... to jde, ale pro otevření to po mě chce heslo. A heslo nemají k dispozici ani v úzlové ŽST, kde jsem se ptal. :(
Registrierter Benutzer Milynho  mail  
12.07.2006 (16:00)  
Nicméně by mě velmi potěšilo značné přepracování - zvláště když jsem se dozvěděl, že všechny liberecké rychlíky, směřující na západ, mají končit v ÚL-Z - tudíž legendární rychlík Valdštejn by se stal minulostí (stejně tak jako před dvěma lety Ploučnice). Někdo oponuje tím, že ve stanici Ul-Z čeká rychlík z Prahy (návaznost je, ovšem tradice a zvyky z dřívějších dob - to je každýmu fuk).

To je jeden takový mně blízký příklad, myslím, že je jich více - a kdo ví, jest-li vůbec existuje naděje na podobnou "revoluci", přepracování a z toho plynoucí zrušení některých pražských taktových rychlíků směr Cheb přes Ústí ...
Registrierter Benutzer Space 
12.07.2006 (16:00)  
84: A nezruší se díky EC ty tři rychlíky? Domorodce samozřejmě klepne; ne z banánu, ale ze zdražení jízdného o 60,-
Registrierter Benutzer Milynho  mail  
12.07.2006 (15:56)  
Jiří Hovorka : O tom nic nevím, možná máte pravdu.

12.07.2006 (15:43)  
k milan 91: To jsou staré informace. novější zatím těžko dostupné.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko