..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu ČR Zlínský


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ George_L  mail  
13.07.2006 (8:11)  
Naplňují se již dříve avizované plány na "odklonění" mého oblíbeného Košičana mimo Ostravu :o(. Teď už mi zbývá jen doufat, že bude jezdit RT Expres, protože do Pendolina se mi moc nechce. Vlak, který nemá dostatečný prostor na pořádný batoh je pro mě k ničemu. A to si mám ještě připlácet na nějaké SC. RT Ex by měl jet o asi 20 min. déle = no problem, navíc já velkoprostory opravdu nemusím.
13.07.2006 (0:52)  
A co jste jako všichni čekali? Pendolina ve stejné cenové úrovni jako normálni vlaky + 100Kč příplatek. Nahrazení všech rychlíků modernizovanými vozy z roku 1992 (Dnes IC) snížení příplatku na ic/ec na 40 korun (aby mělo levné pendolino konkurenici) atd. V Česku jezdí České drahy, tak nic takovýho nebude, spíše tipujte, co bude další rok :o))))))
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
12.07.2006 (23:06)  
K rychlosti - vzpomente, jak se nam EC ritily donedavna na 270 a take na 230 a 250.
EC na Zilinu a Kosice pres H.Lidec je rozumna volba, trat vsak potrebuje rekonstrukci (ale takovych je hodne). Take opet varuji pred plizivym zdrazovanim jizdneho rusenim R a zavadenim IC a EC s relativne nekvalitnimi vozy. Je to bezny trend u CD a je mi z toho zle.
12.07.2006 (23:03)  
Já se marně snažím dopátrat těch 400 nových nebo modernizovaných vozů.
"Nejnovější" vozy řady Bmz v počtu 26 kusů byly dodány v roce 2000, devět vozů Amz pochází z let 1998-1999 (celkem se jedná o 35 vozů) a deset restauračních vozů WRmz pochází z roku 1997 a všechny tyto vozy měly mít za sebou minimálně jednu návštěvu "ŽOS". Na vozech Bmz je už absence této návštěvy dost patrná.
Většina modernizací se uskutečnila před 8 - 14 lety (Bee, Beer v roce 1992), tyhle vozy by měly být dávno znovu modernizovány v rámci generální opravy. Pro modernizaci použité sedačky typu "PFA Weiden" jsou už značně ošuntělé a vyžadují výměnu.
Je tragické srovnání "modernizovaných" vozů ČD na vlaku Ex/IC 140 s modernizovanými vozy Železničnej spoločnosti na "pouhých" rychlících jezdících mezi Bratislavou a Košicemi. Slovenské vozy jsou mnohem pohodlnější a působí útulnějším dojmem než vozy ČD …
Snad jediné v čem vozy ČD alespoň částečně předčí některé slovenské je neuvěřitelná špína vozových skříní a neprůhlednost oken "rychlíkových" vozů domovské stanice Bratislava hl. stanica.
Po povodních v roce 1997 byl na několik měsíců odkloněn vlak 220/221 přes Bratislavu. Zmiňovaná "třicítka" je dlouhá 200 metrů (km 9,100 - 9,300) mezi žst. Hranice na Moravě město – Hustopeče nad Bečvou "z důvodu padání skal" a je tam více než 30 let …
registrovaný užívateľ M 
12.07.2006 (22:19)  
Jeste vetsi joke je, ze Fatra nebo Vsacan trasu Hranice na Morave-Zilina zvladne ve vyhlidkovem tempu za 2:06, zatimco EC/IC pres Ostravu (v nevyhlidkovem tempu, nanestesti ale jedoucim po okruzni trase) za 2:40.
Jeste nejake povedene forky v rukavu?
12.07.2006 (22:01)  
Tak to je dobrej joke.EC na slovensko pres
Lidec???Cha,cha,dlouho uz jsem se tak dobre nepobavil.Nejprve tu trat spravte a potom tam puste EC.To bude draha vyhlidkova jizda
12.07.2006 (21:36)  
tak to je super!!! na jednání v Praze v 9 hod. ráno se může jet už den předtím...a prohlídnout si "Sherwood" před hlavním nádražím..kde jinde se to uvidí než v Praze?
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
12.07.2006 (21:25)  
tak to jsem z toho jelen...je škoda že ty vlaky uberou z nově budovaného koridoru přes Karvinou(jestli to nakonec nebude zbytečná investice)...taky na mě působí komicky fakt,že pětikolejné nádražíčko Horní Lídeč bude figurovat v "katalogu" EC(Ex nebo ještě možná IC jo,ale EC v Lideči je fakt silná káva) . a to nemluvím o tom,že počet zastávek v krátkém úseku z Hranic na H.Lideč je vyšší než na štrece přes celou Moravu mezi Ostravou a Břeclaví...EC je kategorizace mezinárodních vlaků spojující velká města a obří železniční uzly,jestli se nepletu,a zřejmě mi na tomto úseku za ty roky v tomhle směru něco uniklo.vím že Valmez je docela velký uzel,ale zbytek zastávek mi do této kategorizace nějak nezapadá(i když místním tyto "vymoženosti" přeju)...
možná se tímto nápadem ČD jen uklikla a ještě to nějak vysvětlí na pravou míru
registrovaný užívateľ zaosai  mail  
12.07.2006 (19:52)  
Taky si přihodím něco k tech.stavu trati.Kousek za Hranicema smr Valmez je už asi tak 30 let unikátní rychlost 30 km/hod.Hezká tabulka 30 s obrázkem lokomotivy.Bez komentáře.
12.07.2006 (19:38)  
Ad Dave751 12.7. 13:11:
Trať 320 se nám začíná rozpadat podobně jako trať 220. Pokud se na ní nezačne v brzké době provádět aspoň nezbytná úprava, dojde k jejímu nepěknému konci. Už v těchto horkých dnech jsou na trati zavedeny denní pomalé jízdy vlivem vysokých teplot. To lze snadno zjistit u vlaků vyšší kvality, jako je např. Košičan, Odra, Detvan ... kdy jejich zpoždění narůstá na 40, 50 minut zcela běžně.
Navíc modernizace bude určitě prosazovat nedaleký Hyundai, který bude mít svůj výrobní závod v nedalekých Nošovicích.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko