Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.
Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.
Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.
České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.
Zdroj: Tisková zpráva ČD

EC na Zilinu a Kosice pres H.Lidec je rozumna volba, trat vsak potrebuje rekonstrukci (ale takovych je hodne). Take opet varuji pred plizivym zdrazovanim jizdneho rusenim R a zavadenim IC a EC s relativne nekvalitnimi vozy. Je to bezny trend u CD a je mi z toho zle.
"Nejnovější" vozy řady Bmz v počtu 26 kusů byly dodány v roce 2000, devět vozů Amz pochází z let 1998-1999 (celkem se jedná o 35 vozů) a deset restauračních vozů WRmz pochází z roku 1997 a všechny tyto vozy měly mít za sebou minimálně jednu návštěvu "ŽOS". Na vozech Bmz je už absence této návštěvy dost patrná.
Většina modernizací se uskutečnila před 8 - 14 lety (Bee, Beer v roce 1992), tyhle vozy by měly být dávno znovu modernizovány v rámci generální opravy. Pro modernizaci použité sedačky typu "PFA Weiden" jsou už značně ošuntělé a vyžadují výměnu.
Je tragické srovnání "modernizovaných" vozů ČD na vlaku Ex/IC 140 s modernizovanými vozy Železničnej spoločnosti na "pouhých" rychlících jezdících mezi Bratislavou a Košicemi. Slovenské vozy jsou mnohem pohodlnější a působí útulnějším dojmem než vozy ČD …
Snad jediné v čem vozy ČD alespoň částečně předčí některé slovenské je neuvěřitelná špína vozových skříní a neprůhlednost oken "rychlíkových" vozů domovské stanice Bratislava hl. stanica.
Po povodních v roce 1997 byl na několik měsíců odkloněn vlak 220/221 přes Bratislavu. Zmiňovaná "třicítka" je dlouhá 200 metrů (km 9,100 - 9,300) mezi žst. Hranice na Moravě město – Hustopeče nad Bečvou "z důvodu padání skal" a je tam více než 30 let …
Jeste nejake povedene forky v rukavu?
Lidec???Cha,cha,dlouho uz jsem se tak dobre nepobavil.Nejprve tu trat spravte a potom tam puste EC.To bude draha vyhlidkova jizda
možná se tímto nápadem ČD jen uklikla a ještě to nějak vysvětlí na pravou míru
Trať 320 se nám začíná rozpadat podobně jako trať 220. Pokud se na ní nezačne v brzké době provádět aspoň nezbytná úprava, dojde k jejímu nepěknému konci. Už v těchto horkých dnech jsou na trati zavedeny denní pomalé jízdy vlivem vysokých teplot. To lze snadno zjistit u vlaků vyšší kvality, jako je např. Košičan, Odra, Detvan ... kdy jejich zpoždění narůstá na 40, 50 minut zcela běžně.
Navíc modernizace bude určitě prosazovat nedaleký Hyundai, který bude mít svůj výrobní závod v nedalekých Nošovicích.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











