..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Zlínský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
13.07.2006 (10:26)  
JK: Třeba já to využil... Byl jsem na SoNe v sobotu z Prahy ve Valticích (být v neděli, šlo by to přes Brno) a jiná možnost než R 708 nebyla (kromě EC samozřejmě, ale kupovat novou jízdenku se všem účastníkům nechtělo)
13.07.2006 (10:09)  
Několik vlaků jezdí z Břeclavi do Prahy přes Olomouc, otázka je, kdo tu cestu využije od začítku do konce ...
registrovaný uživatel M 
13.07.2006 (10:06)  
240.025 - ne. Pro Valassko tyto vlaky nemaji zadny vyznam. A uprimne receno, nevidim jediny duvod, proc by tam mely zastavovat (a to hned 4x behem 65 kilometru)...
registrovaný uživatel M 
13.07.2006 (10:04)  
Hm, haha. Tak to nam mozna bude stacit jeden vlak, ktery bude nasi republiku brazdit krizem krazem, kdyz je vlastne kudy vlak jede, protoze bude urcen vsem zastavkam...
Nebo by aspon vlaky Praha-Breclav mohli jezdit pres Olomouc - je to sice dal, ale zase se tak obslouzi mnohem vice lidi...
13.07.2006 (10:03)  
A počítá se taky s nějakym IC ráno z Val. Mez. s příjezdem okolo 8,00 / 9,00 do Prahy?
registrovaný uživatel lada 
13.07.2006 (9:38)  
Kosican je pro cesty na Slovensko i na ostravsko, proc by tam jinak zastavoval? Ale samozrejme jsem se s nim take do Ostravy svezl rad, ceske IC/EC se mu zde ani zdaleka kvalitou nepriblizovaly, o pendolinu nemluve. A jsem zvedav, co moderniho na to Valassko bude jezdit. Cesi tam urcite nasadi klasiku Bmee+Bpee.

A trochu mimo tema. Jel jsem z Ostravy "EC Praha", prolezl jsem pry klimatizovane Bpee61 a byl tam horsi vzduch nez v aktivne/pasivne kurackem Bee. Nemate s tim nekdo lepsi zkusenost?
13.07.2006 (9:37)  
Košičan je určen pro všechny stanice kde zastavuje, jinak by tam jaksi nezastavoval a tím by nebyl pro onu stanici (městoú určen ...

Přes Vítkocice jezdil Košičan ještě nedávno, ale dostat se nějak rozumně z Vítkovic třeba do Poruby (Když pominu vlak z Havířova do Svinova) to zkrátka nejde, jen s přestupy a okružní jízdou Ostravou! To už raději ať jezdí kočičan před pole, lesy, hory vždyť v podobné "..." skončí i na Slovensku. ( Pro kterou je vlastně určen:))))))
registrovaný uživatel M 
13.07.2006 (9:30)  
Tot otazka - je Kosican urcen pro cesty do Ostravy nebo na Slovensko?
registrovaný uživatel Jugy  mail  
13.07.2006 (9:23)  
Porovnáváte jízdní dobu Košičana přes Bohumín (s pobytem 13 minut) a přes Vsetín, ale on dlouhá léta jezdil Polaneckou spojkou přes Vítkovice a Havířov. Ani bych se nedivil, kdyby právě toto bylo nejrychlejší spojení Hranic a Žiliny (s využitím koridoru Hranice - Polanka), nehledě na obsloužení Ostravska, nepoměrně významnějšího z pohledu cestující frekvence, než Valašska (jakkoli ho mám rád).
13.07.2006 (9:14)  
Ondrujovske kecy. Chteji lidi naprat do Pendolin za kazdou cenu. Kosican byl nejlepsi soupravovy spoj a Vsacan nejhorsi. A ted budeme mit vsechno dohromady. Same EC. Jen se divim, ze nikomu nevadi to Bmee na Praze. Jo a z Detvana ma byt taky EC, ale bez hostpody, coz odporuje podminkam pro tuto kategoriji, stejne jako ta Bmee. Hruza - kvalita techto vlaku proste klesa. A s tou 320 je to pravda rozpoada se pred ocima.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko