..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu ČR Zlínský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
13.07.2006 (12:23)  
JTB - Kosican asi tezko, ale ty z Ziliny..?
13.07.2006 (12:22)  
To už by rovnou mohli udělat z Košičana EN
13.07.2006 (12:19)  
Zdravíčko. Nejlépe to shrnul Unipuls, převedední přes Lideč je dobrý nápad, pokud ale nebude snížena přepravní kapacita na trase Ova-Pha. Pokud naopak dnešní rychlíky jezdící přes Vsetín přeloží do/přes Ostravu, bude to ok, kus za kus a na lepším místě.

Jak již ale bylo řečeno, hodně pitomá je časová poloha oněch spojů. Souvisí bohužel s tím, že dráhy pracují jen od 4:00 do půlnoci a výjimek mnoho není. Proč třeba takový Košičan nemůže ject ze Slovenska už kousek po půlnoci, v 6 být ve Vsetíně a v 10 v Pze?
registrovaný užívateľ M 
13.07.2006 (12:14)  
Jakub Košmider - jo, super, diky za upozorneni. Myslim, ze vsem bylo zrejme, ze jsem o rychlicich opravdu nemluvil...
registrovaný užívateľ milan 
13.07.2006 (11:35)  
Podle toho IDOSovýho návrhu, co se objevil na fóru, kde jsou mimojiné i psány řady HDV tam budou jezdit v plné délce 151..z Prahy až do Žiliny/Košic
13.07.2006 (11:28)  
Ještě bude ale zajímavé nasazování HKV. Klouzající EC/IC řada 151 přes kopec? Nebo 162 a po koridoru max. 140? Výměna loko a změna řazení jak se děje v Ostravě je nesmysl.
13.07.2006 (11:23)  
Vytíženost Vsacana a Fatry je celkem slušná, rozhodně předčí TISy
registrovaný užívateľ Mexicannos  mail  
13.07.2006 (11:21)  
No hlavně mě zajímá vytíženost, protože až na dva vlaky, jak jsem si všimnul, se vše plní (spíše nabije) až v ostravské aglomeraci.
13.07.2006 (10:45)  
Celá akce na mě působí dosti rozpačitým dojmem. Hlavně je z ní cítit účelovost ze strany ČD, zabalená do krásných slov. Ale jako všechno má své plus i mínus. Pokusím se to shrnout. Předem ještě poznámku, že z hlediska Ostravy nejde o prakticky žádné omezení, dva vlaky dosud jedoucí přes Lideč jsou jen změněny v kategorii, pouze Košičan je tudy veden nově (byť tak Ostravsko přichází o bezesporu nejkulturnější EC, ovšem ze Slovenska nesnesitelně zpožďované)

Plusy:
Trať 280 nějaké lepší spojení zasluhuje, současná situace není od nepaměti, naopak jí předcházelo rušení a omezování spojů

Trať 320 je v ještě tragičtějším stavu než 280, po dobu stavby koridoru bude žádoucí IC/EC přes Čadcu odklonit v každém případě, domnívám se že nezůstane u Košičana

Vzdálenosti zastávek nejsou podle kilometrů, ale podle toho, jestli se v dané lokalitě nachází město se spádovou oblastí či nikoliv. Že jsou blízko Valmez s rožnovskem a vsetínsko přece není důvodem k projíždění. A na rozdíl od např. Zábřehu tady jiné spojení prostě není.

Rychlost 80 km není závratná, ale na druhou stranu je tu minimum pomalých jízd, výluk apod., takže plynulost a spolehlivost dopravy nadprůměrná, na rozdíl od 320. Navíc v některých úsecích mezi Hranicemi a Valmezem byla před lety traťová 100 km/h, jen by to chtělo aspoň trochu údržby, aby se dala zase vrátit. A ta zmiňovaná 30 km/h je jen v jedné TK, blíže ke skále, na té vzdálenější je už nějaký rok 50 km/h. Z té 80 km/h se těch pár set metrů dá přežít, ale divím se, že už jen kvůli nákladní dopravě s tím za těch 30 let nebyl nikdo ochoten nic dělat.

Úspora 20 – 40 minut dosažená trasováním přes Lideč je jinak horko těžko dosahována miliardovými investicemi do koridoru. Tady je to zadarmo. Proč by to těch pár vlaků na Slovensko nemohlo využít.

Mínusy:
Časová poloha Vsacanu jako EC do Prahy se mi zdá nešťastná, pro rychlé a kvalitní spojení spojení do Prahy to chce něco v dřívější poloze. Ráno dost lidí z valašsska přesedá v Hranicích nebo Olomouci, určitě by to zvýšilo atraktivnost železnice. Zejména Rožnov p/R a Frenštát by si mohly dost pomoci.

Skryté zdražení převedením do EC kategorie a obávám se že bez odpovídající kvality vozů.

13.07.2006 (10:37)  
Vážení kolegové, možná někteří budete považovat můj příspěvek trochu "mimo mísu", ale já z pohledu od demarkační čáry vidím znovuzavedení dopravy přes Valachy jako přínos. Z mého pohledu jsou dohady Ostravaků o tom jaká souprava tam bude jezdit jaksi o ničem, protože tady na západě jezdí na všech rychlících pouze vagony, které byly vyrobeny pro dělnickou třídu pro návoz do Škodovky. Na kupátkový vůz si musím zvlášť počíhat pokud si nechci připlatit za blešárnu (pro později narozené - 1.třída). A to je nyní časově z Chebu do Prahy stejná doba jako z Ostravy.
A jestli budou tři vlaky vedeny přes Lideč místo přes Bohumín, pak je to jedině dobře, protože mně nikdy moc nebavilo jezdit o hodinu déle na Slovač a ještě být ve střehu před trvale opálenými xichty i v pravé poledne, natož o půlnoci kdy kdekoli jinde v Evropě člověk ve vlaku v klidu chrápe.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko