Brno - Společnost Radima Jančury Student Agency sníží počet autobusových spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je zavedení mýta na českých dálnicích a rychlostních komunikacích od začátku roku 2007. Elektronické mýto zvedne ceny autobusových jízdenek až o 20 procent. Například cesta z Prahy do Brna přijde na 180 Kč (nárůst o 20%), z Prahy do Liberce bude stát 85 Kč (nyní 70 Kč). Mýtné jsou povinna platit všechna vozidla nad 12 tun, a to včetně autobusů. Společnost Student Agency zaslala také stížnost antimonopolnímu úřadu, které se nelíbí, že na třínápravové autobusy se vztahuje o 70 procent vyšší mýtné než na dvounápravové. Antimonopolní úřad není podle jeho předsedy Martina Peciny kompetentní k řešení takové stížnosti. Do 3 let by chtěl Jančura provozovat i vlakové spoje.
zdroj: MF Dnes

http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/energetika/index_view.php?id=226771
Tak komu se bude chtít v lednu drncat se 5h autobusem z Prahy do Ostravy za 350 Kč? =)))
zohledňující jízdy hnacích vozidel se spalovacím motorem po elektrizovaných tratích „e“ = 1,000.
To je citáce z prohlášení o dráze jsou tam nějaké ulevy atp. Leč výsledná cena plus minus stále koreluje kolem těch šesti korun. Podotýkám že to je za celou cestu nejen za dálnici jako v tomhle případě u SA.
Frantisek: proč by ČD měly něco splňovat? Vám nestačí, že Vám prodají hezkou jízdenku?
Ještě, že se nám ten Railtrans odrovnal sám!!!
Obzvláště před vánocema bychom přišli o vzrušující cestování....
Hezké vánoce!
A dodam: a nemela by ani sekundarne
Ze cast vynosu spotrebni dane (je to pod 10%, silnicni dan by tam mela jit cela) jde do SFDI je vec jina; dle meho soudu nelogicka... Pokud se na dane a poplatky budeme divat tak, ze by mely byt pokud mozno maximalne adresne, tak by prijmem SFDI mela byt pouze dan silnicni (a jeji "mutace" v podobe myta, znamek...). Spotrebni dan z PHM by pak mela jit na kryti externalit.
Ze plati spotrebni dan vsichni bez rozdilu je logicke - je prece jedno jestli se "benzin" spali v traktoru, AUDI A6, dieslove lokomotive nebo sekacce na travu, smrad jako smrad. Ze nekomu ale motor zere 4 litry na 100 km a druhemu 20 ale neznamena, ze ten druhy by mel prispivat 5x vice na DOPRAVNI INFRASTRUKTURU
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











