..: Student Agency sníží počet spojů mezi Prahou a Ostravou :..

Student AgencyBrno - Společnost Radima Jančury Student Agency sníží počet autobusových spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je zavedení mýta na českých dálnicích a rychlostních komunikacích od začátku roku 2007. Elektronické mýto zvedne ceny autobusových jízdenek až o 20 procent. Například cesta z Prahy do Brna přijde na 180 Kč (nárůst o 20%), z Prahy do Liberce bude stát 85 Kč (nyní 70 Kč). Mýtné jsou povinna platit všechna vozidla nad 12 tun, a to včetně autobusů. Společnost Student Agency zaslala také stížnost antimonopolnímu úřadu, které se nelíbí, že na třínápravové autobusy se vztahuje o 70 procent vyšší mýtné než na dvounápravové. Antimonopolní úřad není podle jeho předsedy Martina Peciny kompetentní k řešení takové stížnosti. Do 3 let by chtěl Jančura provozovat i vlakové spoje.

zdroj: MF Dnes


CSPSV | 23.12.2006 (7:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
23.12.2006 (19:46)  
Naprostý souhlas s Bizmark.Podle mě SA nezačne působit jako dopravce na železnici do 3 let.Vlak na rameni Praha-Ostrava je bezkonkurenční,proto snižování SA spojů.Za bus platit nechce a za vlak by platil každou nápravu?Já myslím,že ne.
23.12.2006 (19:11)  
Nerozumím tomu, řešil někdo někdy kolik se platí za dopravní cestu na železnici? Jakýkoliv dopravce na železnici musí jednoduše zaplatit, dokonce světe div se i ČD platí za dopravní cestu, pravda není to na dřevo, ale formou zápočtu za tzv. provozování drážní dopravy. Dnes když se přichází s obdobou na silnici, tak je oheň na střeše. Pan Jančura prohlásil, že eLiška je dumping, leč jeho ceny jsou také dumpingové a je jen potřeba najít důvod jak by dumpingové nebyly ...... viz rozdíl 14 versus 40 kč. Pokud stát nakonec odpustí autobusům zátěžové mýtné, jsem zvědavý zda si někdo vzpomene že na železnici se také platí za každou nápravu. Přeju hezké vánoce všem diskutujícím.
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
23.12.2006 (17:58)  
Po precteni prispevku obecniho blba me tak napadlo, kde je onen diskutovany bodovy system na techto strankach, v tomto pripade by se hodil.
Registered user tenzor 
23.12.2006 (17:01)  
K mýtnému - 3nápravová vozidla mají platit 2,90 a ne 2,40 (to by bylo jen o 40% více). To že je to rozlišené podle náprav a nikoli podle nápravové nebo celkové hmotnosti, svšdčí o totální lenosti a nekompetenci úředníků které si platíme, tedy standart v tomto státě. Autobusy by IMHO měly mít oproti kamiónům menší nebo žádné mýtné (jsou ekologičtější ve srovnání s auty, pokud jedou plné), pak by se ale nemělo platit ani na železnici za dopravní cestu, pokud chce stát ekologickou dopravu podporovat.
Pokud jde o zdražení SA, je to vítaná záminka protože při průměrné obsazenosti 50 lidí zvýšení ceny vychází na o 15 Kč, nikoli o 40 :)
Ale jak už jsem říkal, i při této ceně není na trase Brno Praha co řešit - nejsem blázen abych jel koženkovým rychlíkem přes vysočinu skoro 4 hodiny a za vyšší cenu k tomu (nebo ECckem či Potěmkinem za cca stejnou dobu jako busem ale za dvojnásobnou cenu)
Registered user tenzor 
23.12.2006 (16:35)  
ČD4ever: hodně lidí tady taky nechce jedince, který se svými vtipy opakuje, případně je nejspíš duševně chorý, pokud si myslí, že vyšší cenou, nižším komfortem a delší jízdní dobou jde někoho zlikvidovat.. ale co naděláme :)
23.12.2006 (15:37)  
ČD4rever: Nezměnil se!
23.12.2006 (15:20)  
Á, ČD4ever už testuje pripravený materiál na Silvestra (alebo možno len neodhadol pomer zložiek vo vaječnom koňaku).
Tak alebo tak, vďakabohu za konkurenciu. Za Student Agency som bol vždy vďačný v momentoch, keď som sa niekam potreboval dostať napr. v noci a vyhovujúci spoj nebol (skúste napr. Ostrava - Prostějov - tam je na železnici mŕtvo).
Registered user M 
23.12.2006 (15:20)  
Oprava informace od Jiriho Prusy: 3napravovy bus plati 2.90 za km.

Duvodem bylo, ze zakonodarce predpokladal, ze 3 napravy znamenaji vetsi zatez... Jako sranda musi byt. Mame 281 poslancu, k tomu X poradcu a X ustavu a zadnyho z tehle dementu nenapadlo, ze 3napravovej bus jaksi neni 2x delsi nez 2napravovej, naopak, jsou v podstate stejne...

Holt panum poslancum bylo zatezko vytahnout si hlavu z prdele a existenci autobusu nebo osobnich aut (viz ukonceni platnosti znamek 31.12.) jaksi nebrali na vedomi, protoze "ted je" prece rec o kamionech...

http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=2461&PHPSESSID=52e4fefdc445406bb41868fc63cdb7c5
Dobra je poznamka editora dole:-)
Registered user Budulinek4  mail  
23.12.2006 (12:59)  
Tak ješte jednou:

Praha-Ostrava to určtě rychlostí atraktivní není, ale pro Praha-FM nebo Praha-NJ je to rychleší, levnější a pohodlnější než vlak (pokud tedy někdo 810 nepovažuje za kvalitní vozidlo).

Linkou jezdím a vím, že ji zaplňují lidé z FM a NJ.
Registered user Crozz  mail  
23.12.2006 (12:56)  
ono to tak dramaticky nebude,Praha-Ostrava od SA zadna bomba neni
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko