..: Student Agency sníží počet spojů mezi Prahou a Ostravou :..

Student AgencyBrno - Společnost Radima Jančury Student Agency sníží počet autobusových spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je zavedení mýta na českých dálnicích a rychlostních komunikacích od začátku roku 2007. Elektronické mýto zvedne ceny autobusových jízdenek až o 20 procent. Například cesta z Prahy do Brna přijde na 180 Kč (nárůst o 20%), z Prahy do Liberce bude stát 85 Kč (nyní 70 Kč). Mýtné jsou povinna platit všechna vozidla nad 12 tun, a to včetně autobusů. Společnost Student Agency zaslala také stížnost antimonopolnímu úřadu, které se nelíbí, že na třínápravové autobusy se vztahuje o 70 procent vyšší mýtné než na dvounápravové. Antimonopolní úřad není podle jeho předsedy Martina Peciny kompetentní k řešení takové stížnosti. Do 3 let by chtěl Jančura provozovat i vlakové spoje.

zdroj: MF Dnes


CSPSV | 23.12.2006 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
24.12.2006 (0:13)  
M: V silniční dani se mýlíš. Ta je stanovena v závislosti na počtu náprav a zatížení a od této základní sazby jsou zákonem stanovena procenta snížení jednak v závislosti na emisích a také některá vozidla používaná v zemědělské výrobě.
Spotřební daň platí všichni bez rozdílu, na litr benzínu je to 11,84 a na naftu 9,95 Kč.
Abych se přiznal tak teď nevím, jestli je silniční daň stejně jako spotřební pouze příjmem státního rozpočtu nebo má určení do SFDI.
registrovaný uživatel M 
23.12.2006 (23:36)  
Logika, kdyz to musim platit ja, tak at oni plati taky mne doslova fascinuje...

Frantisku, pokud pocitas silnicni dan, tak ta s emisemi nesouvisi. Silnicni dan by mela byt na infrastrukturu, na emise potom dan spotrebni. Ze ani jedna dan prislusne naklady nepokryva je ovsem zrejme
23.12.2006 (23:15)  
K otázce proběhu, v tomhle železnice se svým síťovým sinergickým efektem vítězí, turnusované 162 či 151 se dostanou někde k hranici 1300 km za 24 hodin, s celkovým cyklem asi někde kolem 30000 km nové soupravy jsou na tom podobně myslím že autobusy tohle nenahrkají
23.12.2006 (23:11)  
Nebudu polemizovat nad tématem 810, to je o něčem jiném. Ale to je otázka přístupu státu, subvence do obnovy regionální dopravy jsou opravdu nesrovnatelné ve prospěch silniční dopravy (upozorňuju že silniční dopravce zajišťující regionální dopravu dostane přímou dotaci na pořízení odpovídajícího vozidla, železnice má EUROFIMU a stát ji jen garantuje úvěr, jinak se celá částka plně projeví v bilanci hospodaření, letos se to trochu změnilo a stát něco přisypal, ale pořád to není adekvátní). Jančura se tím sám netají, dělá poměrně agresivní cenovou politiku. částky za dopravní cestu nestřelím od boku, ale vím že před časem jsem nad tím něco řešil a nejsou to nepodstatné částky, takže současné mýto jen srovnává podmínky dle mého názoru. A nefunkčnost mýta poskytuje systémové znevýdnění. Na www.sždc.cz je rubrika prohlášení o dráze a odtud se ceny za užití dopravní cesty dají zjistit. Jen na okraj jednu asi relevantní sumu. Railtrans měl udájně za grafikon za dopravní cestu zaplatit cca 30 milio ........... sedum párů vlaků denně se z toho dá spočítat. Je fakt, že jsem z těch kteří věří že renesance železniční dopravy je na prahu, tím to nechci nutně spojovat s ČD, i když tam pracuji a tak znám spoustu bolestí v čem se vše děje a je to hodně v nás ve firmě v prizmatu nezájmu hlavního akcionáře ............ státu, ale to asi nemůže fungovat nikde. Leč pořád ať to jsou dráhy nebo Jančura, tak holt v nějakém korelačním příměru je na tom ten Jančura líp. Ale nedá se to provna v absolutním důsledku.
23.12.2006 (22:50)  
Euro 5 mají ještě některé plynové motory, používal je třeba DPÚK v autobusech SÓR. To je ale jiná kapitola.
23.12.2006 (22:48)  
Františku, nedávno jsem byl v Čerčanech a viděl 810 198 při rozjezdu. Stará T 111 je proti tomu ekologické vozítko :-) Jinak vozy s E 5 mají přídavnou nádrž na močovinu, která se přidává do výfuku a tím dochází k redukci NOx. Snad si to dobře pamatuji, kdyžtak mě opravte. A močovina se prodává na pumpách pod označením Ad Blue.
23.12.2006 (22:41)  
Jediné, co nechápu, že ČD s velkou slávou zprovoznily Regionovy s Euro 2 a nové kusy dostanou Euro 3, zatímco se již chystají autobusy Euro 5. Tady není něco v pořádku. Nebo není fyzicky možné, aby vlak splňoval Euro 5?
23.12.2006 (22:37)  
Doporučuji vydělit částku zaplacenou ročně jako silniční daň ročním kilometrickým proběhem vozidla a přičíst k sazbě za 1 km na dálnici. I tak ale zůstanou nezapočítány škody způsobené emisemi, které by měly čistě teoreticky být na železnici výrazně nižší v důsledku výrazně nižšího valivého odporu.
Pokud by autobus denně najel řekněme 500 km a jezdil pro zjednodušení 300 dnů v roce, pak za rok najede 150000 km. To by při ceně 30000 Kč ročně znamenalo 20 haléřů na kilometr...
23.12.2006 (20:40)  
Bizmark: Můžeš mi vysvětlit jak jsi došel k názoru, že SA má dumpingové ceny? Nechci nikoho obhajovat, ale dělám do autodopravy a trochu jsem v obraze. Navíc nevím, odkud by jako soukromá firma bral peníze na dotování. Jinak jeho třínapravové autobusy jsou provozně jen o něco málo náročnější při větší obsaditelnosti. Koukejte se na to i ekonomicky. Hmotnost jeho autobusů může být jen o cca 7,5 t více než 18 t u dvounápravového, to je cca 40%. A navíc autodopravci ještě platí silniční daň, u jeho autobusů bych to viděl na 27 300 ročně na jeden kus. Pokud mají Euro 3 a vyšší, tak je o něco nižší. Má kolejová doprava ještě nějaké jiné poplatky než co se platí SŽDC? To jen aby byla pravda celá. Snad mě neukamenujete :-)))
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
23.12.2006 (19:57)  
ČD4ever: jen tak dál...já se už nařehtám snad u každého písmena,co napíšeš do nějakého svého hlodu...zase budu mít veselé vánoce :-D :-D :-D
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko