..: Stav vývoje lokomotivy řady 380 :..

380 - studiePlzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).

Dvě HSS byly již v loňském roce vyrobeny a odzkoušeny na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích s kladnými výsledky. Evropské normy TSI, podle kterých je tato lokomotiva schvalována, doznaly zásadní změny a stanou se závaznými během roku 2007. Změny norem TSI se hlavně týkají crashových scénářů, což se zásadně promítlo na konstrukci kabiny. HSS lokomotivy ČD380/109 E již dnes těmto novým požadavkům vyhovuje a očekává se v dohledné době certifikace. Dále probíhá testování trakce na zkušebně ve ŠKODA Transportation.

Do konce roku by se prototyp lokomotivy mohl objevit na okruhu v Cerhenicích

Dodavatelem trakce (asynchronních motorů 1.700kW, měničových skříní a nadřazeného řízení) je sesterská společnost ŠKODA Electric Plzeň. Výsledky tohoto testování budou známy v květnu 2007 - před začátkem oživování prvních dvou prototypů 109E. Slouží hlavně k optimálnímu „naladění“ celého trakčního systému. Nyní probíhá příprava pro montáž strojovny a stanoviště strojvedoucího. Většina komponentů na první dva prototypy je již dodána a v průběhu měsíců únor – květen 2007 bude probíhat jejich montáž do lokomotivy. Paralelně probíhá výroba podvozků. Oživení a přistavení prvních dvou prototypů lokomotivy 109 E/ČD380 na zkušební okruh u Velimi se plánuje ve 3. čtvrtltetí letošního roku. Tento termín se může ještě posunout, protože během vývoje nového stroje dochází vždy k nějakým nepředvídatelným komplikacím.

Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design. Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS. Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6.400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.

zdroj: Škoda Transportation


Trainman | 25.1.2007 (19:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registered user Milynho  mail  
27.01.2007 (11:57)  
... a snad ještě Karkulka T 426.0
27.01.2007 (11:38)  
Mustafa: Právě že musej jezdit podle kulatejch rychlostníků nebo sem to aspoň někde čet, nevim to na stopro. Jinak ty kulatý rychlostníky jsou pro vozdila s přechodností 3 čili jednoduše řečeno pro ty vozidla který maj takovou nehezkou vlastnost a pokoušej se rovnat oblouky :-))). U nás všechny vozítka s třínápravovejma podvozkama + možná ten Taurus
27.01.2007 (11:09)  
Nemaj náhodou Taurusy u nás problemy s jejich velkejma podvozkama, takže nemůžou jezdit podele kulatejch rychlostníků?
27.01.2007 (10:19)  
Ad za velké prachy jistota: Jak velká byla jistota, že dojezdí i poslední italské pendolino? :D:D:D:D:D
27.01.2007 (9:59)  
To Duke: To s uplatkama sou jenom doměnky. Jinak na 380ce budou už odskoušené technologie + nové, které budou v jednom celku.
27.01.2007 (9:56)  
A k té druhé otázce. Klidně mohli koupit 471, ale měli si vyjednat lepší cenu. Pořád čekám až se zjístí, za kolik se budou prodávat na Ukrajinu.
27.01.2007 (9:55)  
Já si jen matně pamatuju, když jsme to tu dříve pitvali, tak jsme zjístili že Bombardier dělá dvoupatra, třívoze, dvousystémové, které jsou o něco levnější. A pak podle mně má 471 dost špatně vyřešenou trakci. Koneckonců, je to poznat i podle toho, jak často se mění IGBT.
27.01.2007 (9:31)  
Duke:Ty myslíš,že 471 je předražená a nemá hodnotu cca 200 mega?a co ČD měly koupit něco podobnýho lacinějšího místo 471?
27.01.2007 (8:33)  
84: A to měli jako napsat:
První kolo jsme zrušili, protože nikdo nenabidl úplatek a v druhém kole jsme stanovili podmínky tak, abychom měli jistotu, že ten úplatek dostaneme a nikdo nás nebude podezřívat.
Co mi vadí asi nejvíc, je to, že oproti prvnímu kolu se zrušil požadavek na odskoušenou technologii.
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
27.01.2007 (8:06)  
Cituji z K-Reportu:

"Vítězem obchodní soutěže se v březnu 2004 stala právě plzeňská ŠKODA. Jako jediná splnila podmínky výběrového řízení a zároveň její nabídka byla o několik milionů korun za stroj levnější v porovnání s konkurencí."

Čili proč tady někdo neustále háže nesmysly?
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko