..: Stav vývoje lokomotivy řady 380 :..

380 - studiePlzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).

Dvě HSS byly již v loňském roce vyrobeny a odzkoušeny na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích s kladnými výsledky. Evropské normy TSI, podle kterých je tato lokomotiva schvalována, doznaly zásadní změny a stanou se závaznými během roku 2007. Změny norem TSI se hlavně týkají crashových scénářů, což se zásadně promítlo na konstrukci kabiny. HSS lokomotivy ČD380/109 E již dnes těmto novým požadavkům vyhovuje a očekává se v dohledné době certifikace. Dále probíhá testování trakce na zkušebně ve ŠKODA Transportation.

Do konce roku by se prototyp lokomotivy mohl objevit na okruhu v Cerhenicích

Dodavatelem trakce (asynchronních motorů 1.700kW, měničových skříní a nadřazeného řízení) je sesterská společnost ŠKODA Electric Plzeň. Výsledky tohoto testování budou známy v květnu 2007 - před začátkem oživování prvních dvou prototypů 109E. Slouží hlavně k optimálnímu „naladění“ celého trakčního systému. Nyní probíhá příprava pro montáž strojovny a stanoviště strojvedoucího. Většina komponentů na první dva prototypy je již dodána a v průběhu měsíců únor – květen 2007 bude probíhat jejich montáž do lokomotivy. Paralelně probíhá výroba podvozků. Oživení a přistavení prvních dvou prototypů lokomotivy 109 E/ČD380 na zkušební okruh u Velimi se plánuje ve 3. čtvrtltetí letošního roku. Tento termín se může ještě posunout, protože během vývoje nového stroje dochází vždy k nějakým nepředvídatelným komplikacím.

Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design. Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS. Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6.400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.

zdroj: Škoda Transportation


Trainman | 25.1.2007 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
26.01.2007 (20:26)  
Vlaky Nex v ČR max.120km/h- předpis D2.Mě by se líbil ten krtek.České loko jsou jedny z nejkrásnějších co jezdí po světě.
DADA=ČD4ever???
26.01.2007 (19:00)  
To 84: I muži mají své dny :D
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
26.01.2007 (18:44)  
DADA: Nepíše se náhodou ve slově "dobrí" měkké "í" ? Úplně stejně jako ve slovech vitváří, rizí a skvělí (produkt) ?
Registrierter Benutzer DADA  mail  
26.01.2007 (18:15)  
je sice krásné poslouchat vrčení peršingů i turbína brejlovců vitváří rizí akustické zažitky ale jsme ve třetím tisíciletí a zasloužíme si konečne moderní lokomotivu evropské urovně a sem rád že nová lokomotiva vyjede právě z bran škody plzen a teší mne že tento jistě skvělí produkt se bude prohánět po koridorech evropy a bude dobrým konkurentem tauruse a pod.
26.01.2007 (17:51)  
Messerschmitt tomu říkají už i ve škodovce...nechť žije 109E :-D
26.01.2007 (17:24)  
Hawkey: Rychlost 160km/h pro Nex (postovni preprava) je uz i u nas.
Registrierter Benutzer Milynho  mail  
26.01.2007 (16:23)  
Abych řekl pravdu, musím souhlasit s názorem, že objednat Taurusy by bylo prozíravější a hlavně jistější řešení. Když tenkrát nebyla na skladě 3. generace, mohlo se přistoupit i k těm dříve vyvinutým, vždyť parametry 6400 kW/230 km/h mluví samy za sebe a loko se už u mnoha žel. správ osvědčila ... na druhou stranu ale Škodovce v úspěchu s vývojem a násled. sériovou výrobou strojů tov. ozn. 109E fandím - když už se připravují, zakázka je dohodnuta - snad se lokomotivy stanou dalšími novými a hlavně spolehlivými členy lokomotivního parku ČD. Již se na setkání s nimi těším !
Registrierter Benutzer Milynho  mail  
26.01.2007 (16:12)  
PV : Mně spíš imponuje vrčení Peršingů a Esíček. Ale ten "passat", vanoucí z ventilátorů "krysích" řad, mmch. vzhledově asi nejvydařenějších (ta dynamika), vyvolává velice příjemný pocit, na duši i na těle, to ano. Taky "turbína" u Brejlovců 754 vytváří ryzí akustické zážitky. .-) No a Tornádo má přezdívku jeho zvukový projev doslova charakterizující ...
26.01.2007 (15:22)  
Tak ten Messerschmitt je snad celkem jistá věc. Akorát bych to psal bez haňby Mesršmit.
26.01.2007 (15:13)  
A dostane ten Messerschmitt aj kanóny na boky a bomby pod skříň? Nejhezčí rozjezd mají žaby, tornáda a žehličky, i když ventilátory na 15X mají též něco do sebe.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko