Plzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).
Dvě HSS byly již v loňském roce vyrobeny a odzkoušeny na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích s kladnými výsledky. Evropské normy TSI, podle kterých je tato lokomotiva schvalována, doznaly zásadní změny a stanou se závaznými během roku 2007. Změny norem TSI se hlavně týkají crashových scénářů, což se zásadně promítlo na konstrukci kabiny. HSS lokomotivy ČD380/109 E již dnes těmto novým požadavkům vyhovuje a očekává se v dohledné době certifikace. Dále probíhá testování trakce na zkušebně ve ŠKODA Transportation.
Do konce roku by se prototyp lokomotivy mohl objevit na okruhu v Cerhenicích
Dodavatelem trakce (asynchronních motorů 1.700kW, měničových skříní a nadřazeného řízení) je sesterská společnost ŠKODA Electric Plzeň. Výsledky tohoto testování budou známy v květnu 2007 - před začátkem oživování prvních dvou prototypů 109E. Slouží hlavně k optimálnímu „naladění“ celého trakčního systému. Nyní probíhá příprava pro montáž strojovny a stanoviště strojvedoucího. Většina komponentů na první dva prototypy je již dodána a v průběhu měsíců únor – květen 2007 bude probíhat jejich montáž do lokomotivy. Paralelně probíhá výroba podvozků. Oživení a přistavení prvních dvou prototypů lokomotivy 109 E/ČD380 na zkušební okruh u Velimi se plánuje ve 3. čtvrtltetí letošního roku. Tento termín se může ještě posunout, protože během vývoje nového stroje dochází vždy k nějakým nepředvídatelným komplikacím.
Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design. Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS. Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6.400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.
zdroj: Škoda Transportation

A pánové, abyste mi neměli má slova za zlé, samozřejmě držím Škodovce palce, aby se mašina povedla, rychle ukončila schvalovací proces, během krátké doby vykazovala vysokou spolehlivost a bez okolků byla schválena i pro provoz v okolních zemích. A vzhledem k našim chmurným zkušenostem (např. české Pendolino z ČKD), my myslím nemůžete mít za zlé mou nedůvěru...;-)
2) Nevím jestli je 380 lepší nebo horší než Taurus, takže bych se k tomu nechtěl vyjadřovat, na to tu jsou jiný odborníci. :-)
3) Na výběr by mělo být řádné a spravedlivé výběrové řízení, zvláště vzhledem k tomu, že ČD jsou státní firmou a tedy vlastněné námi všemi občany ČR. To provedené výběrové řízení mi přišlo přinejmenším zvláštní.
4) Když už bylo rozhodnuto jak bylo rozhodnuto, tak samozřejmě přeju Škodě i ČD, aby všechno bezproblému vyšlo. I když trochu se teda bojím, že to tak nebude, stačí se podívat na tu slavnou tramvaj v Praze.
2. mouchy za provozu se honi u každý loko, Taurusy nevyjímaje
3. vývoj už je v takovym stádiu, kdy by měla ve 3/4 roku vyjet nach Cerhenic
4. proč by se to mělo CD prodražit?
5. kdyby každej kupoval Taurusy, tak by se taky mohlo stát, že už by se nikdo nenamáhal vyvyjet nové loko, páč by se všichni spokojili s Taurusema, ale my sme řekli NE!
Tato podpora českého průmyslu může ČD přijít dost draho, ještě dlouho se to bude vyvíjet, pak se to bude dlouze schvalovat a ještě dýl honit mouchy za provozu. Termíny dodání se budou nekonečně prodlužovat, rozpočet naroste, však už to známe.
A design? Nápadně podobný slavnému Tatranskému orlu. Aby to nedopadlo podobně...:-)
A rušení zabezpečovačiny Ti neříká nic? Proč myslíš, že Taurusy smějí max. do Břeclavi? Víš, na kolik by nás přišly úpravy zz. na všech tratích, kde by se Taurusy mohly vyskytnout? Naši sousedé totiž nepoužívají kolejové obvody, takže provoz pojízdných rušiček jim nevadí. Také ale nemají šanci zjistit lom, nebo ukradení kolejnice, což je u nás běžný folklór. Vzpomeň si na problémy s Pendolinem. Dodneška nejsou beze zbytku odstraněny.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











