..: Stav vývoje lokomotivy řady 380 :..

380 - studiePlzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).

Dvě HSS byly již v loňském roce vyrobeny a odzkoušeny na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích s kladnými výsledky. Evropské normy TSI, podle kterých je tato lokomotiva schvalována, doznaly zásadní změny a stanou se závaznými během roku 2007. Změny norem TSI se hlavně týkají crashových scénářů, což se zásadně promítlo na konstrukci kabiny. HSS lokomotivy ČD380/109 E již dnes těmto novým požadavkům vyhovuje a očekává se v dohledné době certifikace. Dále probíhá testování trakce na zkušebně ve ŠKODA Transportation.

Do konce roku by se prototyp lokomotivy mohl objevit na okruhu v Cerhenicích

Dodavatelem trakce (asynchronních motorů 1.700kW, měničových skříní a nadřazeného řízení) je sesterská společnost ŠKODA Electric Plzeň. Výsledky tohoto testování budou známy v květnu 2007 - před začátkem oživování prvních dvou prototypů 109E. Slouží hlavně k optimálnímu „naladění“ celého trakčního systému. Nyní probíhá příprava pro montáž strojovny a stanoviště strojvedoucího. Většina komponentů na první dva prototypy je již dodána a v průběhu měsíců únor – květen 2007 bude probíhat jejich montáž do lokomotivy. Paralelně probíhá výroba podvozků. Oživení a přistavení prvních dvou prototypů lokomotivy 109 E/ČD380 na zkušební okruh u Velimi se plánuje ve 3. čtvrtltetí letošního roku. Tento termín se může ještě posunout, protože během vývoje nového stroje dochází vždy k nějakým nepředvídatelným komplikacím.

Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design. Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS. Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6.400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.

zdroj: Škoda Transportation


Trainman | 25.1.2007 (19:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
26.01.2007 (15:04)  
Payus: Porše trhá uši? Neregistruju to...
26.01.2007 (14:11)  
bych to řekl v globalu, valna většina českých lokomotiv je designově hezka, s tim snad budoui souhlasit všichni

ten Messerschmitt zní dobře
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
26.01.2007 (13:15)  
Messerschmitt se mi moc líbí, kdo je taky pro? :)
Btw, podle mě je nejhezčí brejlovec a jinak samozřejmě hned několik typů parních lokomotiv :)
26.01.2007 (12:53)  
no to bude přeci Messerschmitt! (109 E)
Podle mě je nejhezčí elektrická lokomotiva šestikolá laminátka, motorová - Pomeranč
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
26.01.2007 (12:30)  
porsche porsche...to trhá uši...a už to ani není porsche.já tomu budu říkat kovadlina nebo kladivo(bez topůrka)...je výkonná,důrazná...Jen si ji neumím představit v té nové slovenské uniformě
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
26.01.2007 (12:05)  
Payus: To je ploštice Ty ploštěnko ;o) . Mě zase 380 připomíná krtka, nicméně si myslím že se na 75% vžije název Porsche ;o)
26.01.2007 (12:03)  
stříbrný šíp :-D
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
26.01.2007 (11:25)  
ploštěnka(nebo co to pod těmi šutry lozí) nebo pásovec,kokon...anebo kovadlina :-)
Correspondent or Member of ŽelPage mRKEF  mail  
26.01.2007 (10:57)  
laminátky mě taky neberou - když elektrika tak mužu x63 a podobné mutace a banána taky :). Docela by mě zajmalo jaký pžezdívky byste kdo vymyslel :D
26.01.2007 (10:38)  
Design je věc marketingová, ale podstatný na týhle mašině je něco jiného a to že prošla těmi nejpřísnějšími crashtesty a to že má upravený aerodynamický profil. Jak to bude dobré se ukáže v reálném provoze, spíš než tohohle se ale bojím spolehlivosti elektroniky, to většinou u škodovky zpočátku skřípe, snad to bude dobrý
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko